Hoi allen, mss weer een stom topic hoor maar vroeg het me af ik ken iemand die echt alleen maar de echte merken wil hebben... van koffie Douwe egberts, van melk friesche vlag van spagetti miracolli (belgie) en noem maar op... ikzelf vind eigen merken vaak (niet altijd) goedkoper en niet alleen dat maar ook vaak nog eens lekkerder! zo hebben wij altijd melk van de Plus en chocomelk van het merk Plus! natuurlijk zijn er bepaalde producten waarvan ik zeg dat moet perse merk zijn (bv pasta: Nutella) maar meeste van onze producten zijn toch eigen merk... volgens mij scheelt dit toch wel veel op een rekening, of je nu alles eigen merk pakt of alles "echt" merk... wat is jullie mening? eigen of echt merk? en wat vind je lekkerder bv: chocomelk van plus is lekkerder als cecemel...
ik probeer het vaak wel, maar vaak genoeg kom ik ook tot de conclusie dat het echte merk echt wel lekkere is. choco heb ik wel van het eigen merk. vruchtenthee weer niet, die is van pickwick of lipton.
* koffie: eigen merk bonen van AH, mokka * sommige potjes groenten alleen van Hak * halfvolle melk: alle merken wel, van Friesche Vlag tot Aldi, net waar ik op dat moment de boodschappen haal * brood: alleen van onze eigen dorpsbakker * chocolade: cote d'or het liefst maar eigenlijk eet ik alles wel haha Ben dus geen merkenfreak met eten.
Hier vooral eigen merk, alleen een paar dingen inderdaad niet. En soms lidl-merk Pindakaas van Calve is lekkerder dan de huismerk (c1000). Toiletpapier van de Lidl is fijner voor een redelijke prijs Maar vaak is er in de supermarkt ook nog wel een ander goedkoper merk in de winkel. Zo heb je koffiemelk van friesche vlag, van c1000 en een goedkopie merk. En daar proef ik het niet aan af, dus ga ik voor goedkoop. Kaas hetzelfde: je hebt duur (edam etc), huismerk, en goedkopie. En ook daar is de laatste vaak prima. En dan compenseer je weer een beetje die dure pot pindakaas.
Hier is het heel verschilend. Maar eigenlijk kopen we gewoon dat wat we lekker vinden.Veelal zijn dat wel merk producten maar regelmatig zijn het ook niet merk producten, maar producten van het eigen merk van de winkel. We hebben bijv altijd yoghurt van AH eigen merk en ook van dat merk afbakbroodjes en plakjes komijnen/jonge kaas. Maar bijv altijd honig kruidenzakjes voor de macaroni, carvan cevitiam aanmaak limonade, 7-up/pepsi/fanta, Nutrilon kunstvoeding, uhm, verder kan ik het even niet bedenken, haha!
Wij doen altijd boodschappen bij de Lidl en daar vandaan neem ik dus ook gewoon altijd de yoghurt, melk, pasta e.d. mee. Zelfs de cola, ik drink zelf geen cola en manlief vindt de cola van de Lidl lekker, dus dan ga ik ook geen Coco Cola aanschaffen. Het enige wat ik wel echt merk wil is koffiepads (DE), thee (Pickwick of Lipton) en bier (Grolsch). Verder koop ik dus alles zonder merk. Kaas haal ik altijd bij de kaasboer.
- Koffiepads van Perla (AH) - Koffie (poeder) van Douwe Egberts - chocolademelk van Nutricia - manlief drinkt het liefste Grolsch of andere dure merken, geen euroshopper bijv. of AH-merk. Maar wel weer de halve literblikken van de Aldi, (shultenbrau ofzoiets) - koffiemelk alleen uit flesjes en geen pakjes
Hier ook geen merk hoor, vind de niet merk producten ook lekker en vaak goedkoper idd. Heb wel een tijdje gehad dat ik perse calve pindakass wilde hebben, maar dat is nu ook niet meer zo.
Chocomel heb ik altijd het 'Echte merk' Thee --) Pickwick Chips --) Lays o.i.d. Spaghetti/Maccaroni etc. eigen merk Spaghettisaus van Bertolli Potje Rode Bieten eigen merk C1000 Verschilt hier eigenlijk per product en ook per keer. En hangt ook van de aabiedingen af.
Hier precies hetzelfde En vaatwastabletten van Dreft. de platinum maar die waren toen ook in de aanbieding dus heb een giga voorraad daarin haha
Drinken hebben we vaak A-merk (in de bonus van AH), maar voor de rest veel van de AH huismerk, of van Euroshopper en zuivel van De Zuivelhoeve. Andere merken eigenlijk niet want wij doen alleen boodschappen bij AH
Oh ja, vaatwastabletten ook van een merk. Maakt me niet uit welke, ik koop wat in de reclame is, maar ik wil iig geen eigen merk, die heb ik eens gehad en die waste toch minder schoon.
Oja chips moet van Lays zijn. Want die van de Aldi bijv. vind ik niet lekker en veel te zout. Lays heeft lekkere smaken.
Ik vind Cola alleen lekker van Coca Cola en de sinas van de Aldi. Icetea alleen Lipton en voor de kleine koop ik ook alleen 'merk', zoals Pampers en Nutrilon. Pleepapier gewoon wat in de aanbieding is en anders C1000 of AH huismerk. En chips ook alleen merk. Maar ja dat eet ik niet zoveel.
Coca cola smeerboter eigen merk van de supermarkt bakboter croma pasta eigen merk van de supermarkt maar de kruidenmix wel van knorr of honig potgroenten altijd van hak en diepvries spinazie altijd van iglo ook de vissticks trouwens pindakaas calve en nutella Hagelslag eigen merk supermarkt brood van de bakker broodjes uit eigen oven van de supermarkt chips maakt niet uit net waar we zin hebben beschuit van bolletje
ik vind het meeste van het C1000 eigen merk echt lekker en de koffie van AH eigen merk vind ik echt de lekkerste, zelfs nog lekkerder dan DE, alleen Cola en bier (voor manlief) kopen we van een merk. rooibosthee koop ik altijd in zo´n grote doos bij de drogist, van die zakjes zonder touwtje maar wel heel lekker.
vaatwastabletten net wat er in de aanbieding is maar dan wel merk Pleepapier wat er in de aanbieding is pampers zwitsaldoekjes
Ligt er maar net aan welk product! Koffie bonen hebben we gewoon van Perla (AH) Maar Brinta eten we echt alleen van het merk brinta, die van de AH eigenmerk is dan weer bagger.
hier verschilt het heel erg, luiers-alleen pampers bakboter-allee croma chips-altijd merk lays ofzo, andere vind ik niet lekker saus voor macaroni- altijd honig brood-altijd bij de bakker pindakaas-echte pasta-duo penotti en vast wel meer digen. maar de rest maakt me echt niets uit wc papier,groente,boter,melk.jogert,koffie.koffiemelk,,enz enz is gewoon allemaal van het eigen merk