Afhankelijk van de band met je ouders: Wees er, geef die knuffel, zeg wat wil je wil zeggen. Je ziet t aankomen en toch overvalt het je. Tip van mijn kant: zoek foto's vast uit. Wij hadden muziek wel maar de foto's nog niet, ja 1. Voor de powerpoint bij de uitvaart (onder de muziek) hadden we er "iets meer" nodig. Heb de meeste tijd van de uitvaartvoorbereiding heb ik door allerhanden backups zitten zoeken naar foto's verspreid over zijn leven. Geloof 40 uur dat ik wel haal (10.000'en foto's)
https://www.netflix.com/title/81349306?s=i&trkid=13747225 Deze korte film op Netflix. Hij duurt maar 15 minuten, maar zó ontzettend verdrietig. Sterkte met alles ❤️
Beetje off topic maar we krijgen helaas geen uitvaart. Hij heeft een hekel aan uitvaarten. Vind dat er altijd mensen komen huilen die al jaren/maanden niet naar de overledenen hebben omgekeken. En wil daarom voor zichzelf geen uitvaart. Hij stelt zijn lichaam na overleiden ter beschikking aan de wetenschap wat betekend dat na zijn overleiden hij binnen 2 uur bij ons word weg gehaald en dan is het klaar. Hij wil ook niet dat wij zonder hem fysiek nog iets van een afscheid doen en die wens moeten we respecteren ook al staan we er allen niet achter. Dus qua voorbereiding en afhandeling zal er voor ons niets te doen zijn.
Ik heb deze eergisteren na lange tijd weer gekeken. Inderdaad een flinke tranentrekker. En hoewel het "doel" in de film was te laten zien dat het absoluut oneerlijk was wat die moeder deed kreeg ik het door die film toch ineens zo benauwd dat ik me heb laten sterriliseren. Ik denk/ben bang dat ik namelijk net als die moeder tot het gaatje zou gaan en elke kans aan zou grijpen. Slecht he?!
The broken circle breakdown is mijn absolute huilfilm, Belgische film, ik weet niet of hij makkelijk online te vinden is. Ik heb 2 dagen geleden ook 'for Sama' gekeken, absoluut een tranentrekker, maar misschien niet helemaal waar je naar op zoek bent. Heel erg hard in elk geval.
Ik ben geweest tot in het nieuws kwam dat de sneltests vrij onbetrouwbaar blijken nu durf ik niet meer. Nog even en hij is gevaccineerd. Dan kan en durf ik elke dag.
Jeetje heftig allemaal! Heel veel sterkte! Irrepleacable you (netflix) The best of me (netflix) The choice (netflix) beetje zoetsappig in het begin maar heb in een emotionele bui op het eind wel tranen gelaten.
About Time. Ik heb hier al drie keer bij gehuild, zelfs in het vliegtuig en ik ben geen huiler. Het gaat ook over de band met je vader en je tijd goed besteden. Mijn vader is van de zomer overleden en het is een film die daar zo goed en mooi bij aansluit.
Heftige tijd begrijp ik... sterkte meid. Ik werd compleet overvallen door de Franse film: demain tout commence Is met die acteur van intouchables, fijne acteur. Maar oooooh wat huilen op t laatst. Tranen met Tuiten.
Ik kan dit topic niet lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Voor mij voorlopig juist geen jankfilms.. Wel een tip. Een gouden oude, Oscarwinnaar en ik heb 'm 100x met mijn moeder gezien (moeder-dochterband, diep en disfunctioneel, staat centraal. Haar band met haar zoontjes kun je niet omheen. We kenden het muziekthema uit ons hoofd, en ik nu nog steeds. Terms of Endearment (1983)
Ooo deze ja. Mijn man heeft in zijn hele leven nog nooit traan gelaten. En ik ken hem al 22 jaar.. Maar bij deze huilde hij voor het eerst. (Hij was toen net een jaar vader dus dat zal meespelen).