echte meisjes in de jungle, arme kippen

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by juenco, Mar 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Heb je enig idee hoe het er soms aan toe gaat in de vleesindustrie? Denk dat ze daar beter eens kunnen beginnen in plaats van met die ene kip op tv.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik moet wel een beetje lachen om deze topic, in ieder geval rondom deze kip.
    Er worden dagelijks kippen geslacht door mensen die dat nog moeten leren, of niet helemaal goed doen. Vooral de 'biologische' kippen die door de boerenvrouw zelf gevangen en geslacht worden voor de soep, alsof het daar altijd meteen goed gaat.

Tja, het is zielig, maar we eten nou eenmaal dierenvlees (of niet). Als die kip in de rimboe door een andere beest was gevangen, had ze ook niet een hele zachte dood.

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Helemaal mee eens.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hahaha..wat een programma weer. Volgende week inderdaad de bitch-fight kijken :D

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb dat ook niet gekeken, vond het echt vreselijk. Alsof het een voorwerp is.

6. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben het eens met wat Adi en cossi zeggen. Ik ben echt wel begaan met dieren(leed), maar zo'n kip kan me dan ook weer niet zoveel schelen.

Inderdaad, hoe denken jullie dat het er aan toe gaat in slachthuizen?? De meeste van ons eten alleen vlees als het als iets onherkenbaars verpakt in de supermarkt ligt, da's lekker makkelijk dan om hier over te vallen. Ik vond het eerlijk gezegd wel stoer van die grieten dat ze dit zomaar deden.

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    toevallig zat ik te zappen en kwam dit ook tegen...
    vondt het echt te zielig voor die kippen!!
    Gewoon kip vast pakken met 1 hand,
    dan de hals tussen je duim en wijsvinger nemen en in 1x 1 harde draai geven en het is klaar voor de kip....
    een stuk diervriendenlijker..... altans volgens mijn oude baas...heb een tijdje bij Ekoz hier gewerkt (uhm dat bedrijf wat vandaag leeggehaald wordt ivm vogelpest) Als we dan zieken kippen hadden moesten we het op die manier oplossen....
    maar dat slaan enz gisteravond vondt zelfs ik te ver gaan!!!
    Dat hadden ze niet moeten laten zien op tv!:x

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hoorde net op de radio dat de dierenbescherming woest is. Ze proberen nu een verbond te laten tekenen door alle tv zenders, dat er geen dieren worden mishandeld voor vermaak.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach, de dierenbescherming is ook een lachertje.

Ik ben het er mee eens dat dit soort dingen gewoon niet in een programma horen, klaar.

10. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Ik vind het programma zelf wel geinig.. Maar het op tv slachten van die kippen vond ik eigelijk niet nodig.

11. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    echte Meisjes in de Jungle: kandidaat Ymke wordt gebeten door een slang! flimpje staat wel op rtl bulevaar ofzo.

12. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, vertel mij wat, ik weet er "alles" van. Maar dan nog hè, dit is entertainment...voor de lol een kip slachten...stelletje hysterische wijven. Iemand had in moeten grijpen vind ik, of ze op zijn minst moeten vertellen hoe je zoiets doet...

13. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
  14. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

aghh gossie arme ymke

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zo, dat filmpje van Ymke is wel heftig. Ze zijn gewoon met 4 man bezig om die slang van d'r af te krijgen?!:$

16. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Zat het net op you tube te kijken..ben benieuwd hoe dat af is gelopen...!

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Oei dat ziet er pijnlijk uit zeg.. Moet de andere aflevering nog kijken heb hem opgenomen.

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

idd.. over een kip gaan ze zich zo druk maken terwijl er dagelijks 100den paarden, katten, honden, en weet ik het wat voor (huis) dieren ernstig verwaarloosd worden maar daar doen ze niets aan !!

dat ze daar iets voor gaan regelen...

(wil niet zeggen dat ik ervoor ben hoor om een kip zo voor de lol te laten lijden)

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik vond het ook walgelijk!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

daar gaat het hier toch niet om. Het gaat erom dat het op tv gebeurd voor een spelshow.

Elke amoebe weet ook wel dat er 10.000 per dag geslacht worden, en dat er paarden, honden en katten worden verwaarloosd.

Maar als jij op tv ziet dat er een hond in elkaar getrapt wordt voor een spelshow en diegen die het eerst het beest zn nek breekt wint 5000 euro, zou je dan ook zeggen: gebeurt dagelijks dus ik maak me er niet druk om?

Het gaat er niet om dat er een kip geslacht wordt, maar het gaat om de wijze waarop en het doel wat ze ermee willen bereiken.

Share This Page