https://www.nu.nl/wetenschap/6345884/overlevingskans-van-kinderen-met-kanker-flink-gestegen-sinds-jaren-negentig.html Mooi nieuws... ieder jaar hoor je weer van inzamelingsacties -en dan is het mooi om te lezen dat onderzoek uiteindelijk goede dingen voortbrengt. En niet alleen genezing telt. In dit stuk wordt het niet genoemd, maar ik weet dat ze bij sommige kankersoorten ook al zover zijn, dat ze eenmaal met een hoog genezingspercentage, ook de behandelingen de afgelopen 20 jaar flink verbeterd hebben, om de late effecten van de behandeling te verminderen. Dingen als onvruchtbaarheid, longschade, hartschade etc -door goede behandelingen minder toxisch te maken, met hetzelfde genezingspercentage is ook daarin behoorlijk wat winst behaald afgelopen jaren... (hierbij heb ik bv lymfeklierkanker in gedachten) . Ze zijn er nog niet natuurlijk.. dus hopelijk zet de stijging door.... en natuurlijk ook voor zoveel andere ziekten. Vooral bij de zeldzamere soorten valt er vaak nog een hoop winst te behalen...
Mooi zo'n berichten. Dat het inzamelen echt helpt heb ik gezien. Toen mijn vader ziek was werd hij als proefpersoon meegenomen in een actie die werd gefinancierd uit de opbrengsten van alpe d'huZes. Omdat ik daar zelf aan meedeed vond ik dat extra bijzonder. Mede door mijn inspanning kreeg hij dat medicijn. Ging over imuuntherapie. Helaas deed het voor mijn vader toen niet veel. Een van de onderzoeksresultaten was dat bij zijn type kanker icm wat andere factoren dit niet goed werkt. Een tijdje terug las ik dat imuuntherapie bij steeds meer patiënten wordt toegepast en met succes. Dat is toch mooi.