Echte of nepperd - kerstboom

Discussie in 'De lounge' gestart door Lov23, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Een echte, die dennegeur die doet het hem. Heerlijk :)

2. Amare

Amare Niet meer actief

Een neppe, we hebben 1x een echte gehad, maar alle naalden waren na 3 dagen zowat uitgevallen, doordat de katten teveel met de kerstballen aan het boxen waren.

3. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    We gaan dit jaar voor t eerst voor een neppert. We gaan dan wel eentje halen die redelijk echt lijkt.
    Een nieuwe halen ieder jaar kost gewoon te veel. Vind de prijzen echt belachelijk.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Een nepperd. Waarom? Manlief wou een klein nep boompje, ik wou een grote echte. Toen konden we voor een goede prijs een grote nepperd kopen, dus hebben we een compromie gesloten.
    Ben er nu wel blij mee, weinig uitval en hij is van dusdanige kwaliteit dat het niet opvalt dat hij nep is. Nu hoef ik niet ieder jaar op pad om een boom uit te zoeken en op een bepaald moment wachten tot ik de boom weer kan afdanken.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Een echte en anders geen. Het liefst zo hoog mogelijk.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik heb een neppert gekocht dit jaar. ik heb altijd ee echte gehad en vind dat ook echt super. maar daar waar wij hem altijd haalden hebben ze niet meer. en wil wel een nordman. die zijn en dikke 30 euro en vaak zonder kluit dat wil ik ook niet vind het zielg die afgezaagde boompjes... ;) en nu heb ik voor 50 een mooie grote neppert dus in 2jaar heb ik hem er al uit. en ook geen risico meer op rivierbomen heb ik ook al eens gehad. dan staat hij in huis en stinkt het ineens bleek het een grenboom waat een kat steds tegen geplast had. en net tegen de mooiste kant die ik dan dus bij moest knippen er vervelend. dat was dan 30 euro........

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oké en welke echte kopen jullie dan? En verder nog tips?

We gaan dit jaar voor het eerst een echte kopen namelijk :D

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben een hele grote, goede neppert.
    Een echte vind ik ook mooi, maar ik haat die naalden. Ik vind het veel te veel 'gedoe' en die dennengeur ruik ik dus echt nooit :(
    Zo'n neppe vind ik gewoon erg makkelijk. Vrijdag van zolder halen, uitvouwen en hij staat. Perfect :D

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Een neppe, mijn dochter is allergisch en met 2 katten lijkt het me toch niet zo´n goed idee...

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als je een goeie boom wilt dan kom je uit op een Nordmann. Als je hem hebt gekocht eerst een aantal dagen laten acclimatiseren in de schuur. Daarna pas in huis zetten, dan heb je minder last van uitvallende naalden ;)

11. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Een echte vanwege de geur. En we hebben ook geen plek om een nepperd op te bergen.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Een echte! Veel mooier en ruikt lekker :).

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oké thx mam!

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Echte
    Vind neppe zoooo duur (al is het uiteindelijk goedkoper)

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Een mooie volle Nordmann, minstens 3,5 m hoog! :) Naalden vallen amper ooit uit bij ons. Ik vind die nepbomen eigenlijk allemaal lelijk, dan zou ik nog liever geen boom nemen. De geur, de nostalgie en traditie van met het hele gezin een mooie boom uitzoeken en dan mee naar huis zeulen....geweldig! :D

16. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Sinds vorig jaar een echte en nu willen we alleen maar een echte ;) Heerlijk!! Wij gaan hem waarschijnlijk morgen al halen ;) voordat de kerstdrukte begint aankomende weekend na sinterklaas!!!

17. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Een nepperd.
    Gekocht toen we nog 4 hoog trappen moesten lopen. Ik,was bang dat er geen naalden meer in zouden zitten wanneer ik boven aankwam.
    Voorlopig ben ik hier wel blij mee, hij hangt toch helemaal vol, zie niks van die boom ;)

18. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    #58 Mama tuttebel, 3 dec 2013
    Laatst bewerkt: 3 dec 2013
    Wij hebben een neppe. Ik wil wel graag een echte want het ruikt zo lekker.... maar die naalden..... die vind je het jaar erop nog overal.:) en echte zijn meestal niet zo mooi..... je krijgt bijna nooit een mooie volle boom. Vaak van die kale plekken ertussen.

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Vorig jaar zijn we overstag gegaan, we hebben een nepper gekocht. Niet heel groot, maar bijna niet van echt te onderscheiden. Met de katten scheelt dit een hoop rotzooi en het ophalen is geen probleem meer. Niet meer zeulen met die boom naar de ophaalplek om vervolgens niet opgehaald te worden door de gemeentereiniging. Dat heb ik drie jaar lang meegemaakt. Dan ligt ie nog dagen bij de containers en moet je vervolgens bellen...

20. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Hier ook sinds vorig jaar een nep boom.
    Het liefst hebben wij een echte nordmann, maar nep is nu wat praktischer.

Deel Deze Pagina