Een neppe, we hebben 1x een echte gehad, maar alle naalden waren na 3 dagen zowat uitgevallen, doordat de katten teveel met de kerstballen aan het boxen waren.
We gaan dit jaar voor t eerst voor een neppert. We gaan dan wel eentje halen die redelijk echt lijkt. Een nieuwe halen ieder jaar kost gewoon te veel. Vind de prijzen echt belachelijk.
Een nepperd. Waarom? Manlief wou een klein nep boompje, ik wou een grote echte. Toen konden we voor een goede prijs een grote nepperd kopen, dus hebben we een compromie gesloten. Ben er nu wel blij mee, weinig uitval en hij is van dusdanige kwaliteit dat het niet opvalt dat hij nep is. Nu hoef ik niet ieder jaar op pad om een boom uit te zoeken en op een bepaald moment wachten tot ik de boom weer kan afdanken.
ik heb een neppert gekocht dit jaar. ik heb altijd ee echte gehad en vind dat ook echt super. maar daar waar wij hem altijd haalden hebben ze niet meer. en wil wel een nordman. die zijn en dikke 30 euro en vaak zonder kluit dat wil ik ook niet vind het zielg die afgezaagde boompjes... en nu heb ik voor 50 een mooie grote neppert dus in 2jaar heb ik hem er al uit. en ook geen risico meer op rivierbomen heb ik ook al eens gehad. dan staat hij in huis en stinkt het ineens bleek het een grenboom waat een kat steds tegen geplast had. en net tegen de mooiste kant die ik dan dus bij moest knippen er vervelend. dat was dan 30 euro........
Oké en welke echte kopen jullie dan? En verder nog tips? We gaan dit jaar voor het eerst een echte kopen namelijk
Wij hebben een hele grote, goede neppert. Een echte vind ik ook mooi, maar ik haat die naalden. Ik vind het veel te veel 'gedoe' en die dennengeur ruik ik dus echt nooit Zo'n neppe vind ik gewoon erg makkelijk. Vrijdag van zolder halen, uitvouwen en hij staat. Perfect
Als je een goeie boom wilt dan kom je uit op een Nordmann. Als je hem hebt gekocht eerst een aantal dagen laten acclimatiseren in de schuur. Daarna pas in huis zetten, dan heb je minder last van uitvallende naalden
Een mooie volle Nordmann, minstens 3,5 m hoog! Naalden vallen amper ooit uit bij ons. Ik vind die nepbomen eigenlijk allemaal lelijk, dan zou ik nog liever geen boom nemen. De geur, de nostalgie en traditie van met het hele gezin een mooie boom uitzoeken en dan mee naar huis zeulen....geweldig!
Sinds vorig jaar een echte en nu willen we alleen maar een echte Heerlijk!! Wij gaan hem waarschijnlijk morgen al halen voordat de kerstdrukte begint aankomende weekend na sinterklaas!!!
Een nepperd. Gekocht toen we nog 4 hoog trappen moesten lopen. Ik,was bang dat er geen naalden meer in zouden zitten wanneer ik boven aankwam. Voorlopig ben ik hier wel blij mee, hij hangt toch helemaal vol, zie niks van die boom
Wij hebben een neppe. Ik wil wel graag een echte want het ruikt zo lekker.... maar die naalden..... die vind je het jaar erop nog overal. en echte zijn meestal niet zo mooi..... je krijgt bijna nooit een mooie volle boom. Vaak van die kale plekken ertussen.
Vorig jaar zijn we overstag gegaan, we hebben een nepper gekocht. Niet heel groot, maar bijna niet van echt te onderscheiden. Met de katten scheelt dit een hoop rotzooi en het ophalen is geen probleem meer. Niet meer zeulen met die boom naar de ophaalplek om vervolgens niet opgehaald te worden door de gemeentereiniging. Dat heb ik drie jaar lang meegemaakt. Dan ligt ie nog dagen bij de containers en moet je vervolgens bellen...
Hier ook sinds vorig jaar een nep boom. Het liefst hebben wij een echte nordmann, maar nep is nu wat praktischer.