echte vriendschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Quechui, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quechui

Quechui Niet meer actief

Ff verhaal in het kort..
    Sinds een paar jaar heb ik een vriendin, waarmee het heel goed klikte. We hebben haar zelfs als knuffeltante van onze jongste gevraagd (draagt dus ook een naam welke zij heeft uitgekozen). Maargoed... sinds januari is het contact verminderd. Als er contact was dan was het als ik haar appte. Uit haar is tot nu toe geen enige actie gekomen. Ja bellen wilde ze wel als ik haar appte. Alleen ben ik niet een persoon om heel lang en uitgebreid aan de telefoon te hangen.. dus ik app liever of beter nog ik spreek liever af. Er was ook weinig interesse van haar kant hoe het met mij en family ging ns het overlijden van een aantal dierbare en problemen op het werk... dat terwijl het andersom wel altijd is geweest..
    maargoed in maart/april had ik zoiets van... nu mag zij iets van zich laten horen. Dit gebeurde maar niet dus eind mei heb ik haar een berichtje gestuurd. Blijkbaar merkte zij dat er iets was en vroeg of ik boos was omdat ik zo weinig van haar hoorde. Heb aangegeven dat ik teleurgesteld was en dat er alleen maar contact is wanneer ik de stap zet. Daarnaast hebben we elkaar na de jaarwisseling niet meer gezien, maar dat kwam omdat ze niet meer zo vaak naar hun schoonouders gaan (wonen hier in de buurt) omdat ze naar de camping gaan. Ik had daarop gereageerd dat ze de bezoekjes naar ons niet persee hoeft te combineren met haar schoonouders. Want ze kan ook hierheen komen ook als haar schoonouders niet thuis zijn. (Even ter info :reistijd bijna een uur en wij rijden altijd die kant op en hangen daar dan ook de hele dag. Bezoekjes van hun zijn hooguit een uurtje bij ons (als ze langskomen) want daarna moet hun kind slapen bij haar schoonouders). In dat gesprek gaf ze aan dat we snel een keer weer wat zouden afspreken. Nu 1,5 maand verder en ik heb nog niks gehoord...Afgelopen weekend was hun kleine jarig en we waren niet uitgenodigd... op facebook deelde ze leuke foto's van haar kleine en zn visite...

Nu blijkt dat ze ' je kunt ook langskomen ookal zijn je schoonouders niet thuis' verkeerd te hebben opgevat... en dus gekwetst is. Waarom heeft ze haar gevoel niet uitgesproken en net gedaan alsof alles goed is en we snel zouden afspreken?

Dit alles heeft me echt gekwetst en maakt me boos..

Wat moet ik hiermee? Ben ik nou moeilijk aan het doen of is zij juist degene die verkeerd bezig is?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Jullie zijn volwassenen toch? Spreek af en ga praten

3. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik bedoel mijn reactie niet bot mocht dat zo over komen maar ik denk dat je hetzelfde antwoord zult krijgen als in alle andere vriendinnen topics die deze week al zijn geopend.
    Maak een afspraak of bel en praat het uit!

Het is zeker niet leuk dat jullie ineens zo weinig van haar horen maar nu is het alleen maar gokken wat er zou kunnen zijn en waarom iemand boos is.
    Desnoods als ze aangeeft dat ze niet kan langs komen dan rij je nogmaals daar naartoe om het uit te spreken. Dat ritje zou ik er dan wel voor over hebben. Dan kun je in ieder geval face to face alles uitpraten en uitleggen hoe je het bedoelde.

Ik vind het trouwens behoorlijk kinderachtig van haar dat ze om zo een opmerking een vriendin waar ze al een paar jaar mee bevriend is niet uitnodigt op de verjaardag van haar kindje.

4. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Om waarschijnlijk precies dezelfde reden als jij geeft

maargoed in maart/april had ik zoiets van... nu mag zij iets van zich laten horen.

Jullie verwachten zoveel van elkaar zonder dit uit te spreken. Logisch dat je op teleurstellingen stuit. Bespreek met elkaar wat je vind en verwacht.

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Oei wat lastig, zaken worden verkeerd begrepen en er zijn scheve verwachtingen. Dat maakt het misschien niet makkelijk om met elkaar te praten. Hoe komt het dat jullie zo close zijn geworden en wat was er toen zo leuk? Het lijkt nu alleen maar gefocused te zijn op misverstanden / ergernissen.

Goede vriendschappen zijn mijns inziens zonder verwachtingen en spontaan. Ik zie / spreek vriendinnen soms elke week en soms weken niet en dat is dan ook ok.

Een andere vriendin waar ik ook een tijd close mee was ging verhuizen, contact werd minder. Zij heeft meerdere afspraken afgezegd en kwam zelfs een keer zonder iets te laten horen niet op mijn verjaardag. Ik heb haar daarna nog wel gesproken en gezien maar het klikte gewoon niet meer. Dat kan ook gebeuren.

Een vriendschap moet prettig voelen voor beide en geen belasting zijn.

Succes TS!

6. Quechui

Quechui Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Sowieso moet er gepraat worden, dus dat gaan we maar eens doen..

7. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Gooi die telefoon aan de kant en rij naar haar toe!
    Berichtjes komen vaak anders over dan wanneer je iemand face to face spreekt😉. Dat werkt niet!

8. Quechui

Quechui Niet meer actief

Ik denk dat de klik gewoon weg is. Zij heeft andere prioriteiten en andere mensen om haar heen die dichtbij haar wonen... Dit zorgt ervoor dat we elkaar niet of nauwelijks spreken en laat staan elkaar zien.

Close waren we geworden door de klik.. haar man is een goede vriend van mijn man al vanaf de middelbare school. Wr spraken vaak af. Maakte uitstapjes met de kids enzo.. en dat is vanaf januari er niet meer..

9. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dit kan zomaar veranderen, je kan het nog een kans geven door met elkaar face to face te praten maar soms moet je accepteren dat een vriendschap veranderd.

10. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Tenminste, als je er uiteraard nog energie in wilt steken..

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind het altijd in vriendschappen zo grappig dat we een hele hoop verwachten van een ander.

Ik vind een vriendschap juist zo mooi omdat je die persoon accepteert zoals hij/zij is.
    Ik zoek vaak contact met mijn vriendinnen en ben heel attent met kaartjes sturen voor verschillende gelegenheden.

Verwacht ik dit zelfde van mijn vriendinnen? Nee want zij zijn anders, zij zijn niet van de kaartjes oid maar toen ik net bevallen was stond mijn koelkast vol met eten en kwam een andere vriendin met mijn lievelingsbroodje aan...én dat zou ik nou niet zo snel doen.

Accepteer je vriendin zoals ze is, kun je dit niet, dan moet je dit bij jezelf zoeken en zelf kiezen om de relatie op een laag pitje te zetten of te verbreken.

12. Quechui

Quechui Niet meer actief

Ik accepteer haar zeker wel zoals ze is... maar ik vind het moeilijk te accepteren dat zij veranderd is en dus ook onze band...

13. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Hoe gaat het nu dan tussen de mannen? Zien die elkaar wel nog of is hun band ook een stuk minder?

En het is zeker moeilijk. Ik heb ook jarenlang een beste vriendin gehad. Mee opgegroeid, samen naar school geweest, samen gala, samen een eerste vriendje...en toen verwaterde het contact. Ze liet steeds minder van zich horen of zei onze afspraken af.
    Heb het er heel moeilijk mee gehad maar wat niet is, daar kun je niet aan blijven trekken. Dan ga je jezelf alleen maar ellendiger voelen.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Elk persoon verandert een aantal keren in zijn leven. Jij waarschijnlijk ook.
    Als jullie geen enkele o overeenkomst of band meer hebben, is het gewoon over.

Maar het zou kinderachtig zijn om een vriendschap op te geven om het oneven aantal afspraken of telefoontjes, om verkeerd gelezen berichtjes en dat soort dingen. Zo werken vriendschappen niet. Wat hier boven al gezegd is: iedereen is anders en vult zijn leven anders in. Haar manier hoeft zeker niet de jouwe te zijn, maar moet jou wel bevallen.

15. Quechui

Quechui Niet meer actief

De mannen hebben vrij weinig contact, maar dat is eigenlijk altijd zo geweest. Eens in de zoveel tijd een game/stapavond en het is weer goed voor een aantal weken.

Ik heb der inmiddels gesproken.
    Ze had het verkeerd opgevat en sorry gezegd voor het feit dat ik weinig van haar hoorde maar het kwam er maar niet van.

We beginnen opnieuw en we zien wel hoe het lopen gaat.

16. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Ben daar nogal resoluut in.. Weg ermee heb je niks aan! :)

17. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

hier sluit ik me bij aan. Ik heb al veel vaker dit soort 'vrienden' gehad. Met nadruk op gehad want ik ben gestopt om aan dode paarden te trekken. Graag of niet toch? Jouw boodschap is duidelijk en zij heeft die boodschap wel degelijk begrepen want ze vraagt zelfs nog of je boos bent dat zij weinig laat horen. Daarbij wil ze niks uitpraten want anders had ze je wel uitgenodigd voor dat feestje.

Ik zou mijn energie steken in mensen die ook energie in mij willen steken.

18. Quechui

Quechui Niet meer actief

Ze wilde de confrontatie niet aangaan op het feestje en had ook even geen behoefte om voor het feestje het uit te praten...
    Daarnaast verwijte ze mij dat ik nooit tijd had om te bellen (lees: ze wilde alleen bellen wanneer ik haar appte... zelf nam ze geen contact op). Dan had ik wel weer een smoes waarom er niet gebeld werd, volgens haar. Waardoor ze vond dat ze er maar geen moeite meer in moest steken...

Zo nadenkend over het gesprek van gisteren... geeft me dit laatste een vreemd gevoel. Dus omdat ik op sommige momenten geen tijd of zin had om te bellen, wilde ze geen moeite meer doen voor onze vriendschap... nou lekker dan is het enige wat in me opkomt.

19. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Tja de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
    Het cruciale verschil is dat jij wel moeite heb gedaan en zij wel erg makkelijk de boel de boel laat.

20. Quechui

Quechui Niet meer actief

Inderdaad...

Deel Deze Pagina