Onze wasmachine staat boven en vanwege mijn reuma sjouw ik niet graag met zware wasmanden. Ook willen we de tuin helemaal vrij houden voor de kinderen en onszelf en een droogmolen zou daar in de weg staan (denk aan klodders zand die vanuit die koddige kinderhandjes zo in mijn was beland grrr). Nu wil ik onze droogmolen op het dakterras zetten, maar vraag me af hoe ik deze het stevigst neer kan zetten? Het moet natuurlijk niet omwaaien. Een parasolbak met cement? Blijf dat staan? We hebben ook zo'n uitrolbaar droogding met lange lijnen, maar ons dakterras loopt rondom en de zolder is grotendeels van glas, dus kan die nergens aan vastmaken.
Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem" ik heb ook alles boven en in de tuin eigenlijk geen ruimte, ik heb zo een geprobeerd die je met water moet vullen maar die viel bij het minste briesje al om. Dus ik lees even met je mee.
Ik heb em op het balkon staan. Niet helemaal hetzelfde. Maar hij staat in een zware parasolvoet met een houtje ertussen omdat ie anders gaat slingeren. Nu staat die lekker stevig.
Heb je een stevige muur op je dakterras? Dan kun je zo'n Brabantia muurdroogmolen nemen. Hadden wij in onze vorige tuin aan de schuur, beviel prima.
Nee, de 'muur' is rond en van glas, dus dat gaat niet lukken. Chocochippie, die was al verzwaard toen je 'm kocht of heb je het zelf verzwaard?
Wij hebben hem ook op het dakterras staan. Mijn schoonvader had z'on grote ronde zwarte cementkuip volgestort met cement. In het midden de voet (buis die normaal in het gras/grond gaat waar de droogmolen in staat.) In het midden er ingedaan. Toen het hard was, zet je hem op de breedste kant, eigenlijk de bovenkant vd grote emmer/kuip laat maar zeggen. Staat als een huis als jaren en het heeft hier al hard gezwaaid
Ah das ook een goede tip! Al klinkt dat wel heel zwaar en ik vind dat toch een beetje een nare gedachte om op een dak te zetten (boven onze slaapkamer) haha. Al zal het vast een heel stevig dak zijn
Wij hebben de droogmolen op ons dakterras staan in een gietijzeren parasolvoet verzwaard met rondom 3 x 3 stoeptegels. Nog nooit omgevallen.
Nou dat valt nog wel mee hoor, het is idd heel zwaar, maar het lijkt mij dat je dak dat met gemak moet houden hoor, je kunt er ook op lopen om het op te hangen toch? Mijn schoonvader en man hebben het met zn 2en naar boven getild.
je kan aan het hek toch ook palen vast maken waar je weer lijnen aan spant? heb zelf geen dakterras maar zie het wel veel..
Een andere oplossing, ik weet niet hoe groot je zolder is, maar hier op een relatief kleine zolder heb ik twee droogrekken staan en het zolderraam open. Zelfde effect als buiten drogen en is ook echt supersnel droog! We gebruiken onze zolder verder alleen als kledingkast, bergruimte en cv ruimte.
Dat zou wel kunnen ja, maar het lijkt me niet de meest handige oplossing aangezien we wel graag op het dakterras zitten ('s avonds met een wijntje, mooi uitzicht, heerlijk zonder kinderen ), dus ik wil liever iets waar je niet zoveel last van hebt en zo weg kunt klappen. Snoopy, dat doe ik nu ook idd.
Was al verzwaard. Mijn vader heeft em meegenomen voor me. Krijg dat ding ook met geen mogelijkheid opgetild
Beetje late reactie misschien maar heb hem er nog niet tussen zien staan. Vandaar dat ik het toch ff plaats. Dit misschien een oplossing. Droogmolen op standaard