Sinds zaterdag werden de voorweeen heftiger, op den duur regelmatig om de 5 minuten. Die avond ns vk, plas gecontroleerd, kon beginnende blaasontsteking zijn. Gelijk aan de antibiotica en het moest binnen 24 uur helpen. Zondag ging het maar niet over, dus na 24 uur weer gebeld en weer na vk. Alles nagekeken, inwendige echo gedaan. Baarmoederhals was toen 3cm, mijn vliezen staan wat bol terwijl dat recht moet zijn. Met ziekenhuis overlegd wat te doen en toch eerst na huis gestuurd, (had maandag al afspraak bij vk in ziekenhuis). Gisteren dus weer heen in ziekenhuis, nog steeds de harde buiken en pijn niet over. Alles zag er goed uit, baarmoederhals was nu 2cm. Ze hopen dat het over gaat en anders moet ik weer bellen. Ze willen nog niks doen omdat nog geen 37 week ben. (morgen 37 week zwanger). Heb er nu nog streeds last van, gaat niet over (soms iets minder pijn). Heb ook behoorlijk last van me rug. Kan ook niet veel doen dan gelijk harde buik en pijn. Douchen en bad helpt niks. Iemand dit mee gemaakt? Tips Wanneer zou ik eventueel moeten bellen, als het zo door gaat? Wat zouden ze kunnen doen?
Jeetje meis wat vervelend zeg... Zulke voorweeën wil je niet nog tot 41 weken.. Aan harde buiken ed kun je volgens mij niet veel doen, ja zo rustig mogelijk, maar denk dat je dat al doet... Wanneer bellen.. Neem aan dat je wel afspraken hebt gemaakt met je VK over wanneer je moet bellen? Slijmprop verliezen, wat bloed (niet meer dan normale menstruatie) en voorweeën horen er nu eenmaal wel bij... Dus als dat anders is dan 'normaal' (meer bloed, weeën om de 3/4 min etc) dan is het wel echt tijd om te bellen... Verder overkomt het je gewoon.. Heel erg druk maken heeft dus geen enkele zin en ws zit je daarmee jezelf flink in de weg. Je lijf kan dit aan en zo te horen houden ze je goed in de gaten!! Heel veel succes met de laatste loodjes en blijf vooral posten als je je ei kwijt moet, het is wat een zwangerschap en komende bevalling en alle veranderingen die dat mee zal brengen!
Bedankt voor je berichtje. Ja zeker vervelend, harde buiken iets minder, maar niet veel. Weeen/pijn blijft steeds. Doe eigenlijk niks, als ik al sta komt het. Kan ook niks, even lopen en de Weeen komen en dan veel harde buiken. Ja als ik vruchtwater of slijmorop verlies moet ik bellen. Ook als de pijn blijft aan houden. Maar zou ik dan morgen al moeten bellen, want dan 37 week. En wat houden ze eventueel kunnen doen. Ze zeiden maandag al dat ik twijfel geval was om iets te doen omdat ik nog geen 37 week was.
Bij 37 weken mag je kindje 'officieel' geboren worden dus als ze in moeten grijpen dan t liefst vanaf dat moment.. Maar als je bevalling natuurlijk op gang komt is en blijft dat beter dan weeën uit een potje.. (of infuus, hoe je het wil zien ) Die laatste loodjes zijn gewoon heel zwaar, ik heb zelf gelukkig niet zoveel last van voorweeën (althans, niet van die pijnlijke) wel van harde buiken.. En pijn in je lijf herken ik ook helaas...