Echtscheiding en achternaam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Uhm 30 jaar getrouwd geweest!? :D

Nee dit kan gewoon echt niet! Vind het trouwens ook echt heel erg raar.

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Lees net sorry dat het wel kan.. :) Vind het raar blijven!

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Zij niet, maar tegenwoordig hoor je toch vaker dat mensen na zoveel jaar toch gaan scheiden? Ik zou het ook gek vinden als mijn moeder haar meisjesnaam ineens zou gaan gebruiken. Op haar werk gebruikt ze ook achternaam vader en kent niemand haar dus met haar "echte" achternaam. Niet dat mijn ouders overwegen om te scheiden, maar als t zo zou zijn zou ik het wel raar vinden als ze ineens anders heet...

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ah gossie.....is Silvie weer zielig aan het doen? :cool:
    Weer even publiciteit nodig dat ze weer Meijs heet.

5. Paige

Paige Niet meer actief

Dit dus!
    Ik neem niet de naam van mijn man aan maar óók die van mijn kinderen. Een scheiding zou voor mij niet betekenen dat ik van die naam af moet.

Totaal niet raar. Jammer voor miss diva Sylvie dat Raf daar een stokje voor gestoken heeft. ;)

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik zou de achternaam van mijn ex niet meer willen, maarrrrr ik heb het er heel moeilijk mee nu dat mijn kinderen zijn naam dragen en niet mijn naam. vooral ook omdat hij niet naar ze omkijkt. Ik moet steeds mijn kinderen uitleggen dat ik anders heet en zij vinden het maar vreemd en willen ook liever mijn achternaam.

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Daarom heb ik dus gewoon mijn eigen naam gehouden.
    Oke nu we in verwachting zijn ben ik de enigste die anders heet. Maar so be it. Ik ben en blijf zijn moeder, met of zonder die naam.

In het geval van young flower kan ik het zeker wel begrijpen! Dan snap ik dat het pijnlijk is.

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik ken iemand uit Duitsland en zij heeft na de scheiding ook de naam van haar ex aangehouden, zelfs toen ze opnieuw ging trouwen :$ hield die naam, volgens eigen zeggen omdat ze dezelfde achternaam als haar kind wou houden. Ik vond het maar vreemd:(

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    nou ja ik snap dat dus wel roosjes. het heeft dan echt te maken met dat je kind anders heet en dat vinden mensen soms gewoon niet prettig.

ik zou er alsnog niet voor kiezen mijn ex zijn achternaam te houden daarvoor is er veel teveel gebeurd. Als we normaal uit elkaar zouden zijn gegaan is het misschien anders.

nu maar wachten tot ze oud genoeg zijn om hun naam te veranderen. (wacht nog ff 11 jaar pompidompidom)

Deel Deze Pagina