Beste allemaal, Ik schrijf dit even in de lounge omdat ik hier denk ik de meeste mensen bereik en ik eigenlijk ook niet weet waar het dan wel onder moet vallen. Zojuist te horen gekregen dat mijn moeder binnen enkele weken euthanasie laat plegen. Ze heeft al langere tijd terminale kanker met uitzaaiingen. Ze heeft zelfs interne bloedingen waar niets meer aan gedaan wordt. Ze is op. Ik ben nu 7 weken zwanger, ik heb haar dit nog niet verteld, omdat ik wilde wachten tot de eerste echo (volgende week vrijdag). Ik weet dat mijn zwangerschap geen reden zal zijn om langer te wachten, ze wacht hier al twee jaar op, ze is op, meer dan op. Nu wil ik eigenlijk heel graag aan haar meegeven wat het gaat worden, en wat de naam zal zijn. Als het een meisje is, wil ik haar graag vernoemen. Maar de echo om het te laten bepalen zal ze niet halen. Nu lees ik op internet dat het her en der wel degelijk mogelijk is om het via het bloed te bepalen. Dit is natuurlijk bedoeld voor mensen die ernstige afwijkingen door kunnen geven aan een bepaald geslacht. Nu las ik ook dat het in het buitenland wellicht mogelijk is. Maar ik kan nergens vinden waar. Als het kan, dan natuurlijk liever in Nederland. Weet iemand een adres? Een website? Iets waar ik dit kan laten doen? De prijs interesseert me echt geen drol. Ik vraag hier niet om discussies, het maakt me ook niet uit als je het afkeurt, maar hou dat dan aub voor je. Zit niet op dergelijke negatieve berichten te wachten.
Ik zou het echt niet weten, dus kan je niet helpen. Wel wil ik jou en je familie heel erg veel sterkte toewensen de komende tijd. Uiteraard ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan me er best iets bij voorstellen hoor dat je het nog wilt vertellen aan je moeder.
dit geld ook voor mij. ik heb wel ooit iets een keer voorbij zien komen over een urinetest, geen idee alleen of dat wel betrouwbaar is? Hopelijk heeft iemand duidelijk antw op je vraag! Heel veel sterkte!
Ja, ondanks dat ik al heel lang weet dat ze zo ziek is heeft het me enorm overvallen. Ze heeft me gevraagd of ik bij haar wil zijn als ze sterft. Natuurlijk wil ik dat, ookal is het een rotgezicht om te zien. Een aantal maanden geleden is ons intensief contact even onderbroken geweest. Ze duwde me weg, voor mijn gevoel dan. We waren beide koppig, en dat resulteerde in even geen contact. Sinds een paar weken is er weer veel contact als vanouds. Maar had dit niet zien aankomen op zo'n korte termijn. Ik had gehoopt dat ze de geboorte van mijn tweede kindje nog mee zou maken. Maar helaas. Ik kan alleen maar huilen momenteel. Ze is me zo dierbaar. Zit zo diep in mijn wortels. Ik heb er vrede mee dat ze gaat, omdat ik weet dat ze niet meer kan, maar diep van binnen is het een ondragelijk gevoel. Ik wil haar helemaal niet missen. Maar mijn belang mag niet prevaleren boven dat van haar. Het is haar goed recht om te gaan na zo'n lang ziekbed. Ze is moegestreden, kapot.
Ja die urinetest ken ik wel, maar die schijnt niet zo heel betrouwbaar te zijn. Hier staat iets over die bloedtesten: Geslachtstesten | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
Ik zou dit navragen bij je verloskundige of gyn. Die weten precies hoe dit zit en waar je het zou kunnen laten doen. Dan zou je daar kunnen informeren naar de kosten, maar houd er rekening mee dat het best een fors bedrag kan zijn en dat het ook best nog een tijdje kan duren voordat je de uitslag krijgt. Ik hoop voor je dat het lukt en het nog op tijd is zodat je je moeder dit mee kan geven. Ik zou er trouwens niet te lang mee wachten te vertellen dat je zwanger bent, mocht er dan onverhoopt iets gebeuren, dan heb je dat in iedergeval verteld. Kun je toch nog wat tips aan haar vragen, of vragen of te nog wat dingen voor je op wil schrijven. (of een mooi briefje voor jullie kindje) Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weet of het gaat lukken om de test te doen.
Ik kan je niet helpen maar wil je heel veel kracht en sterkte toewensen, vreselijk om zoiets mee te maken..
Ik heb geen antwoord op je vraag. Ik wil je enorm veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd! Ik heb zelf mijn moeder verloren toen ik zwanger was van Tijn. Zij is 3 dagen voor mijn bevalling overleden. Ook aan kanker. Dit is en blijft een groot gemis. Nogmaals veel sterkte! En ik snap je dat je deze keuze betreft bloedonderzoek wil laten doen.
Sorry ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je wel heel veel sterkte en kracht toewensen! Ik hoop dat je vind wat je zoekt
Bedankt voor jullie lieve berichten.. Tranen rollen echt over mn wangen, als ik bij haar ben, dan probeer ik niet te huilen en sterk voor haar te zijn. Maar van binnen zit ik mezelf op te vreten. Ik wil haar helemaal niet missen
Wat moeilijk en zwaar moet de aankomende tijd voor jou zijn. De lijn tussen overlijden en nieuw leven is flinterdun bij jou. Ik hoop dat je je moeder mee mag geven wat voor een mooi wonderje er bij jou groeit en wat zijn of haar naam zal zijn. Heel veel sterkte.
Hier in het lab in Albufeira doen ze die bloedtest, kost 100 euro. Ik weet echter niet na hoeveel weken het bepaald kan worden en hoe lang de uitslag duurt. Edit: ik lees net op een portugees forum dat het vanaf week 8 kan en het resultaat na 2 dagen er al is.
Dat snap ik en was ook al aan het googlen voor dichterbij, maar nog niets gevonden En even heen en weer met Ryanair is ook niet meer zo goedkoop. Kennissen konden nog voor 30 euro deze week, Eindhoven-Faro.
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/41932-geslachtsbepaling-6-weken.html heb je hier wat aan?
Ja, ik heb die vent eerder vanavond al een lange sms gestuurd. Maar volgens zijn website heeft hij voorlopig nog vakantie.
jeetje wat een heftige periode! ik heb het ook meegemaakt dus ik weet wat je doormaakt. Alle respect voor je enorme drive om alles op alles te willen zetten om het geslacht te weten, maar verg je niet een beetje teveel van jezelf zo? De kans is niet heel groot dat het je op tijd gaat lukken en dan heb je je voor niets in allerlei bochten gewrongen. Ik denk dat je moeder net zo blij is met het babynieuws als ze (nog) niet zou weten wat het wordt en je kunt evengoed erbij vertellen dat je haar wilt vernoemen. veel sterkte de komende tijd