Hoi, Ik werk fulltime in de keuken als kok. Het is veel stress en tillen en het zijn werkdagen van 7/8uur zonder pauze. ik ben nu 24.3 weken zwanger en voel me verder prima. Maar op dagen dat ik teveel stress heb op het werk is de kleine heel erg rustig bij thuiskomst. Dan voel ik hem missschien 20 minuten per dag. En op vrije dagen voel ik hem bijna de hele dag. Het is een druk type namelijk. Hii reageert na een aantal minuten wel op de zachte buikmassage maar dat is maar heel kort. Alsof hij weer wil slapen of iets?! in hoeverre kunnen die drukke werkdagen kwaad voor de baby? Heeft hij dan ook meer slaap nodig? Hoe moet ik dit zien? Ik heb overigens geen pijn aan de buik gelukkig! Groetjes, jessica
Goedemorgen, Zolang jij je goed voelt kan het geen kwaad. Doordat je de hele dag druk en veel in beweging bent, heb je ten eerste geen tijd om op het leven voelen te letten en daarnaast wordt het kindje de hele tijd gewiegd dor jouw bewegingen. Het kindje zou dus wel meer slapen. Soms helpt het na het werk rustig op de bank te liggen voor een uurtje en met de handen op de buik om contact te maken. Daarnaast voel je het kindje heel goed als je vrij bent. Dus op dit moment zou ik me hierover geen zorgen maken. Anders wordt het als jij je niet meer goed voelt of dat het kindje ook rustig blijft op de dagen dat je vrij bent. Dan zou ik je aanraden contact op te nemen met de verloskundige. Succes! Groetjes Monique