Hallo dames, Mijn dochtertje heeft als baby heel erge berg gehad op haar hoofdje. Dat is helemaal weggegaan uiteindelijk maar sinds deze zomer heeft ze het weer. Toen heb ik het met olie weggehaald (het was maar een klein plekje) maar nu wilde ze staartjes (heeft vaak losse haren omdat ze weinig, en ook kort haar heeft) en zag ik bij het maken van een scheiding dat haar hele hoofd er onder zit. Je zult wel denken: zie je dat nu pas? Maar het is gewoon ineens, en zolang je de haren met een haarband doet zie je het eigenlijk niet. Heeft iemand nog een andere tip dat ik kan doen? Ik wil haar hoofd nu weer insmeren met olie want ze griezelt zelf van de berg. Ze zegt zelf dat ze dat vreselijk vies vindt en dat ze schoon moet zijn.. Pff lastig hoor! Maar misschien is er nog iets anders dat ik kan proberen? Bedankt alvast!
Insmeren met van die 'bergpads' (etos). Even laten inwerken en dan met een kartonnetje eraf schrapen. Daarna lekker douchen!
andere shampoo! mijn zoontje van 7 jaar had hier ook last van toen ie na 3 weken terug kwam van zn "vader" (die weigerde nieuwe shampoo voor hem te kopen en zoontje moest de axe van hem maar gebruiken).... wij hebben 2 x het haar van mn zoontje met onze eigen shampoo gewassen en toen was het weg (en niet terug gekomen!)
Bedankt voor de reacties! Ik had idd ook al ergens gelezen over shampoo. We gebruiken altijd anti klit shampoo van zwitsal. Ga maar eens iets anders gebruiken, misschien is dat het euvel wel!
Hier was andere shampoo ook de oplossing. Af en toe komt het nog terug, maar dan is het een kwestie van een keer goed masseren.