haha, ja ik had het al gezien Klinkt heel gemakkelijk Islah. Kun je ze ook meenemen als je ergens op visite gaat? Of gebruik ja dan wel wegwerp uit de winkel?
Je kunt de doekjes toch ook in een klein bakje oid meenemen? Ik gebruik grotendeels dus de zelfgemaakte doekjes van oude handdoeken. Die bewaar ik droog en maak ik nat met gewoon kraanwater of ik heb een bakje met gekookt afgekoeld water met wat tea tree olie. Ik heb voor deodorant iets anders, Een stick van een soort zout. Gaat echt heeeel lang mee. deze The original natural mineral salt deodorant | Crystal Body Deodorant gewoon bij kruidvat gekocht volgens mij. Je houdt hem even onder de kraan en dan 'smeren'.
Bij Dragen & Voeden staat inderdaad ook wel veel. Ik zat er zelf ook, omdat ze daar veel info hebben over wasbare luiers, die ik gebruikt heb bij de tweede. Verder, eigenlijk smeer ik weinig op mijn kinderen. Ik was ze vanaf de geboorte meestal alleen met water. Billendoekjes gebruikte ik nog wel, maar met mate. Als ik bij anderen zag wat er door heen ging aan billendoekjes, ik denk dat ik maar 1/5 deel daarvan gebruikte. Insmeren deed ik alleen als het nodig was, ik ben wel te spreken over de producten van Weleda en kocht bij de DM in Duitsland ook nog wel eens wat verzorgingsproducten, die hebben een wat ruimere keuze en wat betaalbaarder op dat gebied. Ik heb zelf ook nog wel wasmiddel gemaakt, is niet zo moeilijk, een tijdje gebruikt, maar nu gebruik ik weer gewoon waspoeder.
Oh, interessant, die ga ik denk ik ook eens proberen of voor mijn man. Ik gebruik voor schoonmaakklusjes ook regelmatig azijn, vooral voor de was, werkt prima als wasverzachter en als je (sport)kleding hebt wat naar zweet ruikt, even in een emmer met lauw water laten weken met een flinke scheut azijn, daarna in de wasmachine en alle geurtjes zijn weg.
Weet iemand waar je herbruikbare boterhamzakjes kan kopen? Zo iets als dit? Lunchskins middel boterhamzakje voor 2 boterhammen | Pink and GreenPink and Green
Zelf ben ik fan van greenjump.nl, die verkoopt een heleboel van dat soort spullen, ook herbruikbare boterhamzakjes. Kitchenhugs.nl heeft ze ook. Maar ik heb wel laatst een onderzoek gelezen dat het voor het mileu niet zoveel uitmaakt helaas: Ook een stoffen lunchzak belast het milieu - Archief - TROUW
Bedankt, leuke websites. Ik weet niet goed wat ik van het artikel vind. Ik zou huis geen extra was draaien of afwas doen voor 1 lunchzakje.
Ik denk trouwens dat de plastic zakjes met rits waar ik het over had wel wat minder belastend zijn... Zijn ook niet geverfd oid. En anders is een bakje ook gewoon goed toch?
Ja, gewoon erop smeren. In de zomer is het wel wat vloeibaarder, maar dan doe ik het op een watje en dep ik het eronder.
Nee, wel bpa-vrije volgens mij... Maar ik las laatst weer op de site van Green Evelien dat glas milieubelastender is dan plastic. Zo verwarrend allemaal. Wat kan je nog voor waar aannemen en wat niet, net zoals met die boterhamzakjes.
In een bad kun je beter geen vet of olie doen die op het water blijft drijven. Als je kindje per ongeluk met het hoofd onder water komt of water binnen krijgt kan dat als het in de longen komt voor longontsteking of verstikking zorgen. Liever gewoon in lauw water met niets er in badderen en na het bad lekker insmeren! Ik maak ook vooral schoon met zout, zeep, soda, azijn en alcohol. Gaat echt heel goed! Als je eens kritisch kijkt in je kast met schoonmaakmiddelen, zowel voor je huis als voor je lijf...je hebt maar heel weinig echt nodig. Babybilletjes maakte ik meestal schoon met wc-papier en kommetje water en washandje. Washandje ging gewoon in de wasmachine. Voor jezelf: als je een fles water of een sproeier op de wc zet kun je met veel minder wc-papier toe. Huid van mijn kinderen bleef het gaafst als ik alleen water gebruikte voor het schoonmaken en verder niets.
Nee. Baby kreeg borst en i.p.v. fles krijgen kinderen beker of mok mee naar school die ze bij de kraan vullen. Doe ik zelf ook meestal.
Maar dit snap ik dus niet zo, ik heb ook een vriendin die altijd zei dat er geen flesjes bij haar in huis kwamen. Maar ook al geef je bv, dan kan je tussendoor toch wel eens een slokje water geven? Helemaal als het zo warm is als een paar weken geleden. Ik zie dit in mijn schoonfamilie ook gewoon, (minimaal) 2 jaar voeden maar wel mineraalwater uit een flesje geven (maar ja, waar zij wonen kan het in de zomer ook wel 50 graden worden). DM, wat maak je schoon met zout?
Als je bv geeft en je kindje heeft de leeftijd dat het water gaat drinken dan kan het gewoon uit een beker drinken. Als het te jong is geef je vaker de borst