Daar heb je toch geen fles voor nodig? Gaat prima met een beker. Mijn kinderen dronken wel afgekolfde melk uit een fles (ik had avent) maar accepteerden absoluut niets anders dan melk uit die fles. Glazen fles gebruikte ik niet omdat destijds gezegd werd dat bepaalde cellen uit moedermelk aan het glas bleven hangen (is inmiddels omstreden hoor). Mineraalwater is slecht voor het milieu dus dat koop ik uit principe niet trouwens. Zout gebruik ik om pannen schoon te maken en om aanslag in de badkamer weg te krijgen. Is ook ideaal om de geur van ui en knoflook uit je vingers te krijgen direct na het snijden.
Oh en weet je waar je ook dingen lekker fris mee schoonkrijgt (aanrecht, fornuis, pannen en sanitair)? De binnenkant van een uitgeperste citroen!
De kinderen van mijn schoonzus konden toen (rond 5-6 maanden) echt nog niet uit een beker drinken, maargoed. Als het zo heet is dan drink je natuurlijk ook meer dan hier in Nederland. Vaak wilden ze niet eens zo vaak de borst maar liever wat water. Afkolven deed ze dan weer niet, omdat ze niet werkte en gewoon zelf konden voeden. Ik denk dat iedereen het weer anders aanpakt afhankelijk van waar je woont en wat de andere omstandigheden zijn, maar bv geven en zo tegen anti fles zijn op zich (dus het flesje zelf, niet wat erin zit), dat bedoelde ik dus... Als je moet kolven moet je zelfs al een fles gebruiken dus vaak ontkom je er toch niet aan. Fijn voor jou dat je geen mineraalwater koopt maar als je in een land woont waar het kraanwater niet gezond is (zoals in Tunesië het geval is) dan lijkt mij de keuze snel gemaakt! Al zijn er ook wel bronnen waar je zelf naartoe kan, maar ja, dat is soms weer zo ver rijden. Bovendien is het kraanwater daar ontzettend vies (ook al zou je het koken dus). Ruikt/smaakt (voor zover ik de smaak kan beoordelen haha) naar chloor. Ik vraag me ook af hoe jij dat dan doet aangezien je in Indonesië woont, daar is het kraanwater toch ook niet echt te drinken neem ik aan.
Ik doe ook altijd een beetje citroensap in het wasverzachterbakje waneer ik de witte was doe (bij de andere was azijn). Citroen is een natuurlijke withouder... Wb fles, ik vraag me wel af waar je überhaupt nog glazen flessen kan kopen tegenwoordig. Heb ze i.i.g nog nooit gezien.
Het gaat volgens mij niet perse over anti-fles zijn, maar als het niet nodig is dan is het niet nodig. Mijn dl dronk afgekolfde melk uit de fles, maar niets anders. Ze kreeg ander drinken toen ze ong 9-10 mnd was en dat was uit een beker. Ik ken genoeg flesweigeraars die met een maand of 4-5 uit een beker dronken. Maar het klopt wat je zegt. Ieder land zo zijn eigen gewoontes! Prima toch?! Glazen flessen heb ik inderdaad ook nog nooit in de winkel gezien. Online wel volgens mij. Die tip van citroensap ga ik eens uitproberen!!
Misschien heb je mijn bericht niet goed gelezen maar had het dus over iemand uit mijn omgeving die zei dat er nooit ook maar 1 fles in haar huis zou komen. Dus voor de duidelijkheid niet over de dames in dit topic. Over het algemeen wordt er binnen mijn schoonfamilie (en de maatschappij waar zij wonen) minimaal 2 jaar gevoed trouwens, kv of minder lang voeden wordt als iets vreemds beschouwd. En als bv niet lukt vaak een andere moeder, dus donormelk. Zelf heb ik helaas beide keren geen bv kunnen geven.
Islah mijn moeder kon ook geen borstvoeding geven. Ze had geen voeding. Ik ben heel benieuwd of het mij dus wel gaat lukken. Ze groeien iig mijn bh's uit en dat heeft mijn moeder blijkbaar nooit gehad.
Mijn moeder had na 3 maanden ook niks meer bij mij, ik had hetzelfde probleem maar dan al wel wat sneller helaas. Geen idee of het in de genen zit, mijn zus heeft volgens mij wel zo'n jaar gevoed. Maar het vermoeden is er dat er bij mij een bepaalde medische oorzaak is (dat vind ik toch enigszins een prettig idee, raar genoeg, dan weet ik dat ik er écht niks aan kon doen zeg maar). Hopelijk gaat het bij jou wel lukken Stiertje88! Als je kraamzorg wil dan zou ik goed informeren welke kraamzorgorganisatie het beste is (op bv-gebied). Want ze zeggen allemaal wel dat ze goede begeleiding aanbieden en dat hun kv's opgeleid zijn en bijgeschoold worden maar in mijn geval haalde ze toch al na 5 dagen een zakje kunstvoeding erbij, ondanks dat ik gewoon kolfde.
Gisteren gemaakt en het werkt perfect. Ik heb er een klein beetje Zwitsal wasgel aan toegevoegd, waardoor het ook nog eens lekker ruikt. Ik gebruik het als babydoekjes, maar ook als vochtige toiletdoekjes. Bedankt voor de tip!