Echo 8 weken zwangerschap: vraagje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mokski, 7 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Hoihoi!

Zonet mijn eerste echo gehad.
    Wij zijn zwanger na een 2de iui. Deze vond plaags op 26 april. Dus zou'k nu een 7w6d a 8w zijn.
    Op de echo zie ik 8w2d staan.. gaat het dan om een meet"foutje" of is ie gwn wat groter.
    En met nu op de foto in te zomen, valt me dat zwart vlekje, iets boven het rechter meetkruisje op.
    De fertiliteitsarts zei er niets van. Zal wel goed zijn dan... maar iemand een idee??

Bijgevoegde bestanden:

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Op deze termijn is het mm werk. Een mm verschil kan al een paar dagen schelen.
    Dus dit klinkt als een hele mooie echo. Gefeliciteerd!

Ter vergelijking. Bij mijn laatste zwangerschap mat ze met 6w5d de baby op 6w precies. Met de termijnecho rond 11w werd ik zelfs 2d voorgezet op mijn eigen berekening. Dus 7d (1 week dus) verschil met 1e echo.

Mokski vindt dit leuk.
  3. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Dat geloof ik dat het mm werk is.
    Zal misschien volgende x ook weer 'ns wijzigen. Blijft evengoed spannend :o:

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Je bent nog te vroeg voor een termijnbepaling. Maar het is hoe dan ook fijn dat het vruchtje groot genoeg meet. Ik denk dat je over 2 a 3 weken nog een echo krijgt? Dan zul je meer duidelijkheid hebben.

mijn twee kinderen waren volgens de termijnecho trouwens een paar dagen groter dan mogelijk. Het zijn nu lange kinderen, geen idee of dat nog samenhangt haha

Mokski vindt dit leuk.
  5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.208
    113
    Vrouw
    Bij een vroege innesteling meten kindjes vaak wat groter. Misschien is daar sprake van.

6. AvaMies

AvaMies Lid

27 mei 2023
    48
    25
    18
    Vrouw
    Bij embryo zie je altijd zwart vlekje bij het hoofd ivm dat vocht daar zit en dit is inderdaad normaal. Die je dus altijd en heeft te maken met de normale ontwikkeling
    1mm verschil kan al uitmaken voor de termijn dus dit geeft niet.. inderdaad het verschil van duur in innesteling kan het ook zijn.

Mokski vindt dit leuk.
  7. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.

Vroegere innestelling lijkt me sterk, omdat het via iui is geweest. Zijn we vrij zeker van het moment vd eisprong. En kheb dagelijkd getest en had op 12dpo pas een zichtbaar streepje.
    Tzal wss wel een meetfoutje zijn. Is ook best lastig op dit termijn.

Fijn om te weten dat het vlekje normaal is :rolleyes:

6juli heb ik mijn 2de echo. Ik ben benieuwd:$.

AvaMies vindt dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.208
    113
    Vrouw
    Het is gewoon een goed teken hoor. Beter iets groter gemeten dan wat dagen kleiner.

Mokski vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina