Overstappen verzekering na 3de ivf poging, mag dat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door knor1981, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Dag dames.

Ik ben nu verzekerd bij PNO, heb de basisverzekering, start en buitenland module omdat wij ivf in het buitenland doen. Ik krijg drie pogingen vergoed.
    De eerste poging hebben we gehad, was maar 1 eitje en die heeft zich niet laten bevruchten. Stel nou dat ik na poging 3 nog niet zwanger ben, mag ik dan per 1 januari overstappen naar de duurste verzekering bij pno waar ze vierde en vijfde poging ook vergoeden of mogen ze je dat weigeren als je al 3 mislukte pogingen heb

2. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Helaas Knorretje; ze gaan je daarvoor weigeren, al na twee mislukte pogingen.

Bij UMC kan je nog wel terecht voor 4e en zelfs 5e poging. Alleen moet je dan wel bijbetalen wat boven NLs tarief komt...

Maar he, je hebt nog twee pogingen, ik heb goede hoop voor je!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk ook dat ze je weigeren. Maar dan kun je altijd overstappen naar umc.

Hopelijk is dat niet nodig. Onze eerste twee pogingen waren ook zeer slecht. Poging 1 alleen 1 verse tp.
    Poging 2, 1 verse tp en 1 hele slechte cryo.
    Poging 3, verse tp 2 embryos en nog 4 goede in de vriezer.

Heel veel succes!

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Dat is ook zo @Mieksel en ik ga vol vertrouwen in juni aan een tweede poging beginnen maar ik had dat zo bedacht dat ik dan de duurdere zou nemen als jet niet zou lukken (gewoon om een back ut te hebben) en nu hoorde in dat dat misschien lastig zou worden.

Ik moet gewoon voor mezelf een flinke stok achter de deur hebben anders word de druk zo groot als het poging 2 niet lukt dan heb ik er nog maar 1 over

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Verzekeraars mogen je weigeren, omdat eventuele extra behandelingen uit een aanvullende verzekering moeten komen. Voor een aanvullende verzekering mogen ze een medische selectie doen. Veel verzekeraars zullen je weigeren omdat je nu al met IVF bezig bent.

Bij sommige verzekeraars is het zo dat je wel mag overstappen naar hen, maar dat je het allerduurste aanvullende pakket moet nemen. En soms is er dan ook nog een extra voorwaarde dat je minimaal een jaar dat aanvullende pakket moet hebben gehad, voordat je aanspraak kunt maken op de extra behandelingen.

Er zijn weinig verzekeraars die je zonder gedoe aannemen en waar je nu meteen al in aanmerking komt voor de extra behandelingen. Ik kan je zo niet vertellen bij welke je moet zijn, omdat wij zelf al heel erg lang uit het circuit zijn. Onze laatste ICSI was in 2009. In die tijd stond Univé erom bekend dat je makkelijk kon overstappen als je aan een 4e IVF/ICSI toe was.

Ik spaarde medicatie op van voorgaande behandelingen. Ik kreeg elke keer nieuwe recepten, terwijl ik soms dan nog medicatie over had. Als die medicijnen nog houdbaar waren, maakte ik die eerst op en haalde ik daarna de nieuwe medicijnen bij de apotheek. Op die manier heb ik alle medicijnen voor een eventuele vierde behandeling bij elkaar gespaard. Mochten we een vierde keer nodig hebben, dan hadden we alleen de ziekenhuiskosten nog maar hoeven te betalen, omdat ik de medicijnen al had. In die tijd kostte een ICSI rond de €3000-3500 en was de verdeling ongeveer 50-50 voor de medicijnen en het ziekenhuis.

Heel veel succes, ik hoop natuurlijk voor je dat je geen extra behandelingen nodig hebt en dat het nu gewoon gaat lukken!

Deel Deze Pagina