Net ontdekt waarom mijn meisje zo overstuur doet bij drinken, spruw! Althans dat denk ik....kan zometeen bij de hap een recept op gaan halen tegen spruw. Overdag gaat het wel alleen in de avond lijkt ze er erg veel pijn aan te hebben. Over daktarin lees ik ook verhalen dat kinderen in de gel kunnen verslikken... Iemand ervaring....? Ps: ik geef flesvoeding
Mijn zoontje heeft ook spruw, hij heeft hiervoor nystastine maar hij heeft zich er geen een keer in verslikt, hij vind het wel erg vies
Mijn meid heeft met 3.5 mnd voor het eerst daktarin gehad, na al 8 potjes nystatine op gemaakt te hebben. Ik heb de dosering wat aangepast ivm misselijk worden van de gel ik deed na iedere voeding 1 erwt van die gel. Zo'n 8x per dag dus toen. Ik zou als mn dochter bijna 8 mnd was wel de normale dosering 'durven' geven. Als z3 goed kan hoesten en slikken is her allemaal geen probleem, vandaar dat t eigenlijk vanaf 4 mnd is! Succes
Idd spruw heb Daktarin gekregen. Wat een drama dat erin smeren, echt maar weinig toch vindt ik het eng.... Ook zetpilletje gegeven hopelijk drinkt ze zo wel wat.... Moet dat voor of na de voeding?
Volgens mij na de voeding zodat het langer in het mondje blijft, met eten of drinken spoel je de daktarin eigenlijk uit het mondje
Net even nog mijn eigen huisarts gebeld en hij zei dat ik moest stoppen met de daktarin omdat, dat een plak kan worden aan het verhemelte en dan in de luchtpijp kan schieten en ze kan stikken.....ik moest dus nesty (weet de naam niet meer) komen halen dat is vloeibaar en kon geen kwaad. Maar overal lees ik dat daktarin veruit het beste en snelste werkt en dat ander spul niet... Wat zouden jullie doen? Doorgaan met daktarin? Of dat ander spul halen?
Juffie, klopt ja!!! Dat zei mijn HA ook....ik mocht wel gel maar baby's niet. Ik zou dus wel overgaan op Nystatine....je hebt al een paar x met gel gedaan toch??? Dat heeft al echt wel geholpen, dat spul werkt namelijk echt snel. (had het zelf van de week). Nu lekker overgaan op Nystatine, is veilig voor baby's en werkt ook vrij snel!
Hier de daktarin gel gehad, hij was denk ik 3 maanden Nystatine werkte hier niet Ik deed altijd een dun laagje op zijn speen, zo vertelde mn HA het ook om te doen
Net toch maar dat spul gehaald wel een geklooi om dat goed erin te krijgen slikken ze wel meteen door hopelijk werkt dit ook goed....
Die nystatine werkt voor geen meter en vind hij vies heb nu dajtarin em doe geeoon een hele kleine dosering in overleg met dekinderarts wrrkt het ook beter doordat het na rlke voeding.in de mond zit
Nystatine slikken ze door, da's dus niet de bedoeling. Moet zo lang mogelijk in de mond blijven!! Wat een bangmakerij zeg, van jou HA! Geef nou maar daktarin! Kleine beetjes in mondje smeren en je bent er wrss binnen 1 week vanaf! Nystatine duurt nog jaaaaaren (grapje, bij mij dan )
Daktarin kan geen kwaad als je het dun smeert. Ze zijn uit voorzorg voorzichtig met baby's onder de 6 maanden. Het is blijkbaar eens fout gegaan in amerika volgens onze HA. Nystatine werkt voor geen meter, Daktarin werkt als een speer. Dat hebben wij zelfs gebruikt toen onze dochter pas 2 maanden oud was. De hoeveelheid per keer niet groter als een erwt.
Smeer een beetje op haar speen verschillende keren per dag, je doet e meisje er een groot plezier mee Nystatine is afgrijselijk vies en werkt vaak niet Daktarine vinden ze lekker (hier toch) en het werkte hel erg snel
Dat nieuwe spul is inderdaad een drama met erin smeren, ze huilt dan verschrikkelijk. En het werkt ook veeeeel sneller, op haar lipje is alles al weg na 3x smeren. Denk dat ik morgen weer daktarin ga doen, klein bolletje op mijn vinger zijn we er het snelste vanaf. Maar verstikking blijft nu wel in mijn achterhoofd dat wil ik natuurlijk niet...
We hebbe net zelf dakatrin in de mond gedaan wilde wel eens voelen hoe dat voelde, is in het begin inderdaad plakkerig maar als je ter groote van een erwt erop doet, dan wordt het best heel snel waterig en slik je het heel makkelijk weg. Dus ik denk niet dat het nog kan ophopen in de luchtpijp en ze dans stikt toch....?
Gewoon daktarin gebruiken en je niet te druk maken om verslikken. Volgens HA en apotheek hier gaat het verslikken om kindjes tot 3 a 4 maanden. Die krijgen daktarin niet goed weg geslikt. Een ouder kindje kan dit wel. Ze krijgen rond deze tijd toch ook al vaak groente en fruithap en dat krijgen ze ook weg...... Gewoon zorgen dat je er niet te veel opsmeerd. Erwtje en goed verspreiden. Niet net voor het slapen doen of als ze slaapt. Dan ben je erbij en kan je evt ingrijpen als er wel wat gebeurd. Nystatine werkt echt voor geen meter. Hier bij mn dochtertje 2 weken nystatine gegeven en spruw zat er nog. Toen na veel gezeur dactarin gekregen. Binnen een dag waren de plekjes weg en binnen een week was ze er vanaf.