mijn zoontje is op een week na 6 maanden. nu wil hij geen groente eten. alleen worteltjes wil ie zijn mondje voor open doen maar verder gaat ie van alles kokhalzen. zowel vers als potjes geprobeerd. verder wil ie smorgens wel fruit eten. heb ook geprobeerd geen fruit te geven alleen groente maar hier trapt ie ook niet in. wie weet een oplossing?
bij baby's kan het wel tot 10 keer proeven duren voor ze iets lusten. dus geef het de tijd... als je kindje wel goed worteltjes eet, kun je proberen om te gaan mengen. en dan steeds minder worteltjes erin. op een gegeven moment krijgen ze de smaak wel te pakken, maar het kan even duren. groetjes, Miranda
wat is dan slim om vb een week lang 1 smaak te geven ipv 3 dagen en hoeveel hapjes geven ondanks het kokhalzen? mijn oudste at echt alles net een vuilnisbakje.
Sommige kindjes ontwikkelen al heel snel een 'sweettooth'... en houden alleen van fruit. Ik zou even stoppen met het fruit te geven en stug groenten aan bieden. Het is nog niet erg als hij nog niet geweldig eet (gewoon opvolgmelk). Het kan inderdaad even duren voordat hij het lekker vindt.
Hier ook eentje die nog geen groente blieft. Ze eet sinds een paar weken een fruithapje en wat pap. Fruithapje is vaak banaan met sap van sinaasappel erdoor. Of met mango erdoor. Maar ze is ook dol op zuigen op een stukje granny smith. Echt zoet lijkt me dat niet... Pap is toch echt haar favoriet, dan gaat dat bekkie spontaan wijd open. Groente daarentegen. Ik heb "zoet" geprobeerd: zoete aardappel met wortel erdoor. Maar net als bij sperzieboontjes met wortel geeft het heftig kokhalzen, als de groente nog maar haar lipjes raakt! Zelfs zo erg dat ze een keer haar hele maagje leegde. Ik denk dat ik het maar een weekje rust geef en dan gewoon weer probeer. Ze is nu namelijk te erg op haar hoede als ik met een hapje kom. Soms knabbelt ze wat op een stukje boterham: ik wil haar laten wennen aan wat ander "materiaal" in haar mondje. Eerst vond ze dat ontzettend vies (gezichtje), maar het wordt nu toch steeds spannender. Het wennen aan ander eten gaat niet zo vlot, maar het komt vast wel toch?
melkpoeder nummer 2 ... ? ok, laat maar ik weet nul niks van melkpoeder, verkopen ze hier amper... ja, de troep uit china ik dacht dat het misschien een handig thuis-receptje was of zo, wat ik dan ook kon proberen. gefeliciteerd met de hapjes broccoli! Jippie, het lukt dus toch een keer he!
Onze dochter had precies het zelfde, maar dan bij alle groente. Potjes of zelfgekookt, het maakt niet uit. Nu is ze 7 maanden oud en eet alles. Alle groente, potjes en ook zelfgekookt, maar ook lasagne uit een potje vind ze lekker. Wel gaaf ze eerder de voorkeur aan zelfgekookt. Geef het wat tijd en probeer het misschien iets smeuiger te maken door wat kookvocht aan het eten toe te voegen. Dan wordt het wat dunner waardoor Aaliyah minder die kokhals neiging had. Gewoon af en toe een paar hapjes proberen. Het komt vanzelf goed. Ook al dachten wij toen ook van niet. Heb er toen ook een topic over geopend en kreeg dezelfde antwoorden van andere moeders. Jouw kindje is gewoon wat later met groente. Dat geeft niks.
Tweety, wat jij ervaart met groente had ik ook met fruit. Groente ging meteen vrij goed en fruit minder. Op dit moment, na bijna 2 maanden, gaat er vaak net een 4 mnd potje in van beiden. Vers ook al geprobeerd, maar dat moet mijn zoontje niet, dan maar een potje is ook niet slecht.....
@debbie2007 waar kom je vandaan dan? omdat je zegt dat het bij jullie niet verkocht wordt wat drinkt je dochtertje dan voor melk? bv?
@tweety ik kom uit NL hoor maar ik woon al een paar jaar in afrika. gelukkig liep en loopt de bv erg goed, anders had ik de kunstvoeding moeten kopen uit china, of wat uit china via Z-afrika hier komt, in andere blikken zogenaamd niet maar stiekum dus toch uit china ik ben trouwens helemaal opgelucht over dat groente eten en de positieve verhalen hier. ik heb een broertje dat als kind echt niks at, een groot drama (bleek achteraf een allergie en dus een natuurlijke afkeer, is er nu overheen gegroeid)... kzag het al gebeuren hoor, ons meisje ook zo moeilijk.... maar: let's hope for the best!