Eczeem - allergie

Discussie in 'Voeding' gestart door Salapio, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft de laatste tijd ook weer last van eczeem, alleen op haar rug en schouders. Nooit zo erg als bij Mirre trouwens, maar we smeren dan ook voor die tijd met locoid creme. Is een hormoonzalf en daar ben ik niet zo voor, maar de huid moet toch tot rust komen. Eva lag/zat/stond te kronkelen van de jeuk en krabte haar schouders helemaal open. De locoid werkte niet zo heel erg goed, heb nu een andere creme gekregen van de huisarts afgelopen dinsdag, Elocon, en daarmee was het na 1 dag 2 maal daags smeren weg, we smeren nu nog 1 keer per dag, morgenochtend nog 1 keer en dan eens kijken hoe het daarna gaat zonder hormooncreme. We smeren verder constant met vaseline cetomacrogol.
    Wij denken hier trouwens niet aan allergie, zoals je nog wel weet heb ik een paar maanden een allergeenvrij dieet gevolgd toen Eva een paar maanden was en dat maakte geen verschil. Ook heeft ze de laatste tijd geen andere dingen gegeten/gedronken, maar wel opeens weer eczeem. Ik denk dat het hier door o.a. het weer komt, koud, verwarming aan, dan wordt een gevoelige huid toch nog wat gevoeliger. Zeker omdat het alleen op de rug en schouders zit bij Eva (en bij Mirre ook niet over haar hele lichaam), denk ik niet dat het iets is van binnenuit. Maar wel heel raar dat het alleen op Eva's rug zit, de huisarts vond het ook wel vreemd...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sorry voor late reactie (vrijdag is mn werkdag en zaterdag is familie/krant/markt/etc dag) ...

HA heeft hormoonzalf voorgeschreven, heeft nu al effect :D ... verder doorsmeren met die vaseline cetoblabla.

Volgens haar was het geen allergie, maar constitutioneel eczeem (Mirre heeft dus ook een verhoogde kans op hooikoorts en astma). Niet gek met al die krabbende familieleden ...

We zijn zoooo blij dat die hormoonzalf werkt. De HA kwam ook nog met een homeopaat aan ... dat soort leuke experimenten doe ik met mezelf, voor Mirre wilde we echt iets dat NU helpt ... ;)

En Snoopy is allemaal herkenbaar: koud weer, verwarming aan etc. Ik heb zelf ook last van eczeemplekjes (maar niet op mn rug ... idd gek). Bij Mirre komt die rug denk ik ook omdat dat vaak het warme/broeierige plekje is ...

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik lees hier even mee.

Sinds Joey over is op melk en andere melkproducten die je vanaf 1 jaar mag geven zit het mannetje onder de plekken die aanvoelen als schuurpapier en die ook steeds roder worden.
    Joey was al een reflux kindje, met veel last van zuur en de flesvoeding indikken enz. Hier was hij met 11 mnd vanaf. Rond zijn verjaardag zijn we begonnen met halfvolle melk, yoghurt, danoontjes, kwark enz.
    Het arme kind heeft weer zure oprispingen, gooit er weer golfjes uit en slaapt erg onrustig of helemaal niet.
    Ik ben nu maar flesvoeding aan gaan bieden in de hoop dat het minder word, maar is er iemand dit iets in mijn verhaal herkend?

Ik moet er wel bij zeggen dat de plekken die Joey op zijn huidje heeft (ellebogen, knieen en knieholtes, bovenbenen en billen) nog lang niet zo rood zijn als die van Salapio's dochtertje.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fijn dat het een stuk beter gaat! Het is echt troep hoor, die homooncreme, maar ook zo'n wondercreme! Wij zijn het gisterochtend vergeten, maar hebben wel met cetomacrogolcreme gesmeerd en het ziet er nog steeds goed uit! Gisterochtend is ze onder de douche/in bad geweest, wat een heerlijk gezicht, zo'n mooi gaaf ruggetje! In plaats van al die rode ruwe plekken... Ook heerlijk met insmeren, helemaal glad!

Hier dus ook constitutioneel eczeem en Eva zal ook wel een verhoogde kans op hooikoorts en astma hebben, heb het zelf ook gehad ;). Ik heb vooral een heftige huisstofmijtallergie gehad waar ik sinds een paar jaar toch echt overheen lijk te zijn. Maar ik hoop dat het Eva bespaard blijft. Wij zouden graag een kat willen nemen, maar doen dit dus niet, o.a. om Eva.... helaas, want Eva zou het ook geweldig vinden!

Wat betreft de rug, Eva zit in totaal een paar uurtjes per week in de autostoel/kinderwagen, maar verder slaapt ze altijd op haar buik, dus dat broeit dan niet. Toch wel gek dat ze alleen eczeem op haar rug heeft...

Truus, jouw verhaal is niet herkenbaar voor mij, maar ik wil je wel even succes wensen voor morgen met de colposcopie!

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dankjewel Snoopy!

Deel Deze Pagina