hallo meiden, onze dochter van 12 weken trapt zichzelf uit bedje omhoog. soms ligt ze overal in bedje, we hebben haar daarom ook een slaapzakje om. nu valt het me op dat ze overdag als ze op het aankleedkussen of in de box ligt, ze haar rug bolt als ze op haar rug ligt. ze drukt met haar kont tegen de onderkant en drukt haar buik omhoog. snap niet precies waarom ze dit doet komt jullie dit bekend voor en is dit wel goed? sorry leg het misschien een beetje onduidelijk uit haha liijkt wel of ze zichzelf omhoog werkt ofzo. bedankt voor jullie reacties! groetjes, lisa
Onze dochter deed dat ook, heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan... Het is ook de reden dat ze in bed een slaapzak aankrijgt. Nu doet ze het nog steeds, maar ze draait ze zich steeds vaker meer naar haar zij, dan omhoog. Ik denk dat het het begin van naar haar buik rollen is. Echter... de fysio heeft gisteren wel een blokkade in haar nek ontdekt waardoor ze haar lichaam als een banaantje kromt en haar nek knakt. Ze is absoluut geen huilbaby, dus stond er wel van te kijken. Misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft gehad...
Klinkt alsof ze ergens spanning heeft waardoor ze niet lekker ontspannen kan liggen. Wij zijn met onze jongste naar een osteopaat geweest (maar een chiropractor of manueel therapeut kan ook). Deze heeft spanningen/blokkades in de nek en rug losgemaakt en sindsdien kan ze veel rustiger liggen. Al is ze nu ook bezig met rollen en dan ligt ze met holle rug op dr zij Maar dat is de normale manier van rollen dacht ik.
Mijn meisje doet het sinds kort ook heel veel. Maar ze is druk bezig met op haar zij liggen en proberen op haar buik te rollen. Dus ik denk dat het daardoor komt. Ze overtrekte eerder ook wel eens, dus was eerst bang dat dat het nu ook weer was. Maar volgens mij komt dit puur door haar pogingen om te willen rollen.