Wat zou ik kunnen doen tegen het jengelen van mijn dochter? Waarschijnlijk jengelt ze uit verveling of frustratie omdat ze dingen wil die ze (nog) niet kan. Heb is geen sprongtje, tandjes, honger enz. want ze doet dit altijd eigenlijk al. Probeer haar het meest van de tijd wel te vermaken, maar er moeten thuis ook dingen gebeuren.
Tja, niet zoveel ben ik bang Is waarschijnlijk gewoon een fase waar ze doorheen moet... Je zult zien dat als ze straks meer kan, het vanzelf over gaat. En ik spreek uit ervaring
Mijn jongste heeft dit van een paar maanden tot zeker anderhalf jaar gedaan. Ontzettend vermoeiend! Toen ie ons begon te begrijpen en wat begon te zeggen, werd t minder.
Hier jengelt ze ook vrij veel. Eerder als ze moe was en honger heeft. Nu ook last van verlatingsangst, de hele dag staan en niet in de box willen. Daardoor ook slechter zich vermaken en ik mag niet uit beeld.
Hier heeft dochter dat ook een tijdje gehad. Heb zoveel mogelijk vermaakt, vaak ander speelgoed aangeboden (veel speelgoed op zolder staan en elke keer omwisselen of via de speelotheek), veel op pad met haar en soms negeren. Kan soms niet anders als je bezig bent ofzo, inderdaad soms moeten dingen gebeuren...maar dat legde ik dan wel altijd uit aan haar (niet dat het veel hielp, meer voor mn eigen gevoel). Nu de laatste paar weekjes gaat het een stuk beter, hoor haar bijna niet meer!
Bedankt voor de reactie dames! Hou mij elke keer maar voor dat ze het vast niet meer doet als ze 16 is Probeer het de laatste tijd wel te negeren als ik weer dat ze een schone luier heeft en haar buikje vol heeft en speelgoed bij zich heeft etc. maar soms gaat het jengelen over in huilen en dan in krijsen. Dat vind ik heel moeilijk ik pak ik haar maar weer.
Misschien kun je in plaats van haar pakken, even bij haar zitten en samen spelen zodat je een soort van aanzetje geeft. Ik merk bij mijn dochter dat ze ook niet zo goed uit zichzelf kan beginnen met spelen. Dan zit ik even 5 of 10 minuutjes bij haar en dan kan ze daarna weer een tijdje zelf spelen.
Ik ben gister maar begonnen met negeren als ze jengelt, en haar positief te benaderen als ze stil is. Moet zeggen het jengelen werd steeds korter, maar pfff wat vind ik het moeilijk om d'r gewoon te laten!
de mijne is 3,5 maand en jengelt ook erg veel ook als hij een schone luier en vollebuik heeft dat heeft sinds die in het ziekenhuis heeft gelegen daarvoor was die super mak en hoorde hem nooit.. helaas doet hij het nog steeds en is alweer 10 weken thuis. weet me ook geen raad en negeren heeft weinig zin helaas dan gaat die helemaal overstuur. ik hoop dat het bij jullie al minder in .. en ik lees mee!
Ik zou een kleintje van 3,5 maand niet laten huilen. Ze snappen niet waarom en het lijkt alsof ze het maar opgeven omdat toch niemand komt. Veiligheid bieden! = dus troosten, ook al bij jengelen. Pas met een jaar weten ze dondersgoed wat een vorm van aandacht is en wat niet. Voor nu zou ik de baby nog niet laten huilen. Ik rende met het pleepapier nog aan m'n achterste het toilet uit als ik mijn dochter hoorde huilen.