Flessen niet leeg drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mien1, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze dochter is nu 3,5 maanden oud we zijn nu de flessen aan het ophogen zit we zitten nu op 170 ml water.
    Maar sinds een week of zo drinkt ze de flessen niet meer leeg dan laat ze soms 40 of 50 ml staan.
    Als gevolg dat ze dan weer weer soms al om de 2,5 uur komt.
    We gebruiken ook verdikkingsmiddel anders spuugt ze heel veel.
    We zijn ook wel even bezig geweest om de beste dikte te vinden.
    Ik weet ze kan best makkelijk de fles leeg drinken maar ze doet het
    dan vaak niet.
    Moet ik dit accepteren dat ze hem niet leeg drinkt en dus weer vaker wilt drinken? Of moet ik toch proberen dat ze de fles leeg drinkt?
    Zelf vind ik het niet zo leuk en makkelijk als ze weer zo vaak wilt drinken.
    Heeft iemand hier tips in??????

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, je kindje volgen. Dus kleinere flessen vaker gaan aanbieden. 2,5 uur tussen een fles is met 3,5 maand heel normaal. En ik vind 180/6 (denk dat je dat nu geeft?) ook best veel. Niet alle baby's kunnen dat aan. Ze geeft eigenlijk heel mooi aan hoeveel ze wel wil drinken, 120/4 of 150/5. Ik zou dat niet als een probleem gaan zien.

Laat haar zelf bepalen hoeveel ze wil drinken, dwingen heeft echt geen enkele zin.

3. adi

adi Niet meer actief

:(:(
    Mag ik vragen waarom JIJ dat niet leuk of makkelijk vindt?

Geen aanval, maar zo'n opmerking heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord bij een jonge baby.

Op korte termijn gaat ze veel meer dingen eten naast melk, EN blijft de melk en flessen ook belangrijk, en dat zit je met zeker 7 eetmomenten in 12 uur tijd.

Mijn tip: volg gewoon je kind, zij geeft prima aan hoeveel en hoevaak ze wil drinken, zolang ze niet boven 30 schepjes kv per dag komt is alles prima.

4. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de week heb ik ook een paar dagen gehad dat ze maar 100 dronk en dan kwam ze om het uur a anderhalf uur dat vond ik beetje te gek daardoor sliep ze niet genoeg dus geen vrolijke baby en veel huilen.

Omdat ze het wel heeft gedaan namelijk en dan had ik nu zoiets van ja dan gaan we weer terug naar om de 2 uur melk geven dat kan ik zeker wel accepteren hoor.
    Ik was erg gewoon ook beetje aan gewend om de 4 uur als je dan opeens weer terug moet naar 2,5 uur dat vond ik zelf niet zo.
    Het probleem zat meer dat ze op eens weer om 2 uur s'nachts kwam terwijl ze daarvoor tot 6 uur s'ochtends sliep dus wij dachten we moeten de fles ophogen zodat ze overdag meer drinkt en s'nachts wat langer slaapt.
    Dat was meer onze reden om de fles op te hogen waardoor ze er wel 4 uur tussen liet zitten zeg maar.
    We geven de laatste fles om 21:45 eerste kreeg ze de laatste fles om 22:30 maar dat hebben we vervroegd een tijd geleden al omdat ik zelf komende dinsdag weer moet gaan werken en ik moet vaan om 7 uur s'ochtends op mijn werk zijn.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik snap het helemaal :), maar een baby is totaal niet op ingesteld om rekening te houden met al die dingen.
    En je zult het nog 100x meemaken, je hebt net een fijn ritme te pakken, en ze gooit die totaal om, en verandert in een volkomen ander kind.

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik zou idd eerst wat kleinere flesjes aanbieden . Hier was eerst ook zn periode dat ze t of niet leeg dronk of ging spugen .
    Na een paar weken gingen de flessen weer omhoog , nu 4 voedingen om de 4 a 5, 5u.
    En alle flessen gaan op.

Misschien is het bij jou kindje ook maar een periode

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wij hadden hetzelfde. Dan wilde de fles ophogen naar 180 en dan liet ze ongeveer 30 staan. Als ze het wel opdronk dan was ze soms helemaal overstuur. Ze bleek hier gewoon nog niet aan toe te zijn. Haar maagje was nog te klein. Toen we merkte dat ze vaker kwam hebben we de flessen opgehoogd naar 170 en zo langzaam maar zeker naar 180. We zijn eigenlijk met alles wat later. Hier komt het vermoedelijk door kma en gevoelige darmen. Ons werd ook aangeraden niet eerder dan 6 maanden met bijvoeding te starten gezien de hoeveelheid flesjes, haar maaginhoud en opspelende darmen. Je kindje volgen is het beste wat je kan doen. Richtlijnen zijn goed maar geven enkel een gemiddelde aan.

8. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie's ben vandaag weer begonnen met kleinere flessen te geven.
    Het zal idd waarschijnlijk wel een periode zijn.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tandjes, groeispurts, sprongetjes: allemaal van die dingen die veroorzaken dat ze ineens weer even anders of kleinere beetjes gaan drinken. Ik volg Caitlyn hier gewoon, dat is uiteindelijk toch het makkelijkste, want jezelf frustreren dat ze korter slapen en vaker willen drinken, helpt toch niet ;)
    Go with the flow... :) Ze gaan vanzelf weer meer per keer drinken en er langer tussen laten.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Kan ook best met een sprongetje te maken hebben. Hier is zoonlief ook van 9 november, dus even oud. Ik volg hem ook, laat hem drinken wanneer hij wilt. Sommige dagen drinkt hij 5 flessen, andere dagen maar 4 flessen. Al komt hij in de nacht, leuk is anders, maar het is gewoon zo en hoort erbij. Ik maak me ook geen zorgen, hij is vrolijk en alert, plas/poept goed en ook op het CB gaven ze aan dat het prima was zo.

Dus gewoon luisteren naar je kindje. Niet pushen, want dat werkt toch niet. En zal je zien, laat je het los, dan komt er weer een fijner ritme wat ze zelf aan gaat geven.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rond de 3 maand is ook zo'n typische periode om te knoeien met voedingen.

Bv kindjes hebben dan vaak regeldagen, fv kindjes kunnen ook wel gaan mopperen..
    Gewoon even het ritme volgen, en dan zul je zien dat ze het vanzelf wel weer recht trekken.

12. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Inderdaad,v olg je kind!
    Je kunt ook een groter speentje proberen eventueel. Mijn zoontje had ook een keer zo'n periode en leek wel of hij op een gegeven moment gewoon geen zin meer had in de fles, terwijl hij niet zoveel op had. Bleek dat ik over moest naar de M-speen, S duurde te lang!

Deel Deze Pagina