Hallo, Onze zoon heeft eczeem, hijis nu 4 maanden. Hij heeft ook kma, ik heb begrepen dat dit niet samen hoeft te hangen. De aanleg wel maar het dieet hoeft nog geen effect te hebben op het eczeem. We hebben cetomacrogolzalf gesmeerd maar dat lijkt zijn huid te veel af te sluiten, zijn gezicht werd er vuurrood van. Ik heb creme met dode zee mineralen gekocht, werkt ook niet. De KA wil nu hormoonzalf geven en zegt dat de jeuk echt heel belastend is. Werkt die zalf? Wat moet ik er over weten? Ik zou heel graag een ander alternatief vinden, maar misschien klinkt hormoonzalf erger dan het is??? Zijn er ervaringsdeskundigen met do's en don'ts? Bedankt vast!
me dochtertje kreeg ook exceem toen ze ongeveer 4 maanden was,eerst met gewone zalf geprobeert onder controle te krijgen maar met ong 9 maanden toch doorgestuurd naar de dermatoloog en nu heeft ze hormoonzalf. we hadden denk ik al 6 verschillende tubes zalf geprobeerd Helaas nog niet helemaal onder controle maar het gaat de goeie kant op, je moet echt het smeerschema aanhouden anders gaat het niet weg ze gaat er echt voor zitten om ingesmeerd te worden dus het zal wel prettig zijn
Mijn zoontje heeft ook erg eczeem gehad, nu gaat het beter gelukkig. Hij heeft ook hormoonzalf gekregen. Wees niet bang om het te smeren, kinderen hebben er eigenlijk helemaal geen bijwerkingen van. En je kunt beter een kindje zonder jeuk hebben dan met jeuk. Ikzelf smeer al 27 jaar hormoonzalf. Grote kans dat het over een paar maanden een stuk beter gaat.
Wij hebben er twee gehad en ze werkten allebei wel goed. De eerste is fucidin en de tweede is hydrocrtizon. Ik heb het idee dat de tweede agressiever is. Doorsmeren tot de eczeem weg is en dan nog eventjes verder gaan. Daarna stoppen. Tot ie weer terug komt dan
ook ik heb al heel mn leven eczeem, het is een complexe aandoening, mijn zoontje heeft het in een lichte vorm.De dermatoloog zegt beter voorkomen dan laten escaleren. Ik durfde het eerst ook niet door te smeren, maar als je dat niet consequent doet dan escaleert het alleen maar en wordt het steeds erger, door die hormoonzalf te smeren houd je het onder controle
Helemaal mee eens booboo22. Door te smeren hebben we het hier heel goed onder controle. Na een paar weken hoefden we al bijna geen hormoonzalf meer te gebruiken. Ik ben al heel blij dat mijn zoontje het niet zo erg heeft momenteel als dat ik het als baby had.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, het lijkt nu min of meer onder controle met zalf op basis van dode zeemineralen, maar mocht het verhevigen en we toch de hormoonzalf gaan smeren ben ik er nu minder "bang"voor, bedankt!!!
Hier kregen we in eerste instantie een hormoonzalf van de huisarts, die helemaal niets deed. Toen de kinderarts haar eczeem zag, vond ie dat ook niet zo gek en toen hebben we een sterkere hormoonzalf meegekregen. Daarmee ging de eczeem eindelijk helemaal weg, (want door het dieet was het wel betyer geworden). Nu is het zo dat we helemaal niet hoeven te smeren meer, zolang we het dieet maar strak aanhouden. Krijgt Thirza toch per ongeluk eens melk binnen, dan heeft ze ook direct weer eczeem en dat gaat enkel weer weg met de hormoonzalf. Ik vond het ook maar een eng idee, maar de jeuk is echt niet grappig voor zo'n kleintje en dat is dus veel erger dan het smeren met die zalf, zeker als het daardoor zodanig onder controle is dat je het smeren helemaal af kunt bouwen
Wij hadden ook hormoonzalf voor onze zoon. (cortizon) Maar daarnaast hadden we ook 'onderhoudzalf', wat de apotheek zelf maakte. Geen idee wat precies was maar het puur vet zonder enige toevoeging van parfum o.i.d. Heel fijn spul!! Want toen hij het eigenlijk niet meer nodig had, bleef ik het toch bestellen via de ha. (werkte bv ook super voor de droge plekken op vriend zijn handen e.d.) Nu blijkt dat je jongste ook kma heeft en dus beginnen bij hem de eczeem plekken zich ook te vormen. Sinds gisteren andere voeding dus ik kijk het nog even aan. Maar mocht het niet minder of zelfs erger worden, dan toch maar weer aan de zalfjes. Hormoonzalf klinkt heel heftig maar was hier echt de oplossing.