Onder de douche met je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door manonenemma, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb een vraagje.
    Op welke leeftijd gingen jullie met je baby onder de douche en hoe deed je dat?
    En hoe bepaal je dan de juiste temperatuur, aangezien ikzelf altijd heet douche, en dus niet weet wat gevoelsmatig dan voor de baby juist is (ik weet dat t badje ongeveer 38graden moet zijn)
    En na afloop met afdrogen, hoe gaat dat dan?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Vanaf de tweede of derde week denk ik. Eerst samen met papa en daarna durfde ik het ook alleen aan. Ik zet de wipstoel klaar met een handdoek. Samen onder de douche maar gewoon handwarm. Daarna de kleine in de wipstoel en zelf nog even snel verder douchen. De deur hield ik altijd dicht zodat de warmte lekker bleef hangen. Meestal was J. Al redelijk droog als ik zelf weer mijn kleding aan had.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in de kraamweek is onze dochter met papa onder de douche geweest -met z'n zwembroek aan- onder toezicht van de kraamverzorgende ;) . Dit omdat we het toch wat eng vonden, maar het wel graag wilde proberen.
    Het ging hartstikke goed. Temperatuur hebben we in het begin gewoon gecheckt met de thermometer.
    Verder deden we het in het begin altijd met z'n 2en, zodat de één al onder de douche kon gaan staan en de andere de baby aan kon geven en aan kon pakken.
    Later ook weleens alleen. Dan baby uitkleden, in een handdoek wikkelen en dan in de wipstoel leggen.
    Daarna snel zelf uitkleden, douche aanzetten en afstellen en dan baby er bij pakken.
    Als we klaar waren snel een omslaghanddoek om de baby en 2 tellen in de wipper. Daarna snel een handdoek om m'n haren en een badjas aan . Daarna de baby afdrogen en aankleden en uiteindelijk mezelf ;) .
    Afdrogen hoefde dan inmiddels niet meer, dat was al gebeurd met de badjas ;)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ze was 5 dagen oud toen ik onder de douch ging.
    Gewoon temperatuur wat ik ook lekker vond. Ik had haar badje klaar staan met 2 handdoeken erin, en dan haar na het douchen in een handdoek wikkelen, en in het badje neer leggen. Dan kon ik rustig af douchen.

Nu ze wat groter word gaat het iets lastiger.

5. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, als ik het zo lees is het zeker in het begin wel handig om dat met zijn 2tjes te doen...Gaan we het van het weekend maar eens proberen...

6. MYV

MYV Lid

26 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe kun je je baby dan het best vast houden? Ben je niet bang dat hij/zij wegglipt ofzo?

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij deden het in de kraamweek voor het eerst op aanraden van de kraamverzorgster, zij hield ook toezicht en gaf tips.
    Wij hebben een thermostaat op de douche dus ik stel de thermo gewoon in op 38 graden.

8. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    je kan hem met zijn rug tegen jouw buik houden en dan met je linkerarm onder hem door zodat ie in soort zithouding zit en dan met je linkerhand zijn rechterbeentje vasthouden. zo kan hij er niet uitvallen..

9. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja, ook een goeie vraag...

10. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben in de kraamweek begonnen en na 1 maand hebben we het badje nooit meer gebruikt.

Ik hield haar altijd vast met haar buik tegen mijn buik, hoofdje tegen mijn schouders, ene hand onder haar billen en hield dan haar bovenbeentje vast en andere arm om haar heen en hield dan haar onder de schouder vast.

En het wegglibbern; was ik doodsbang voor maar is nooit gebeurd. Het valt wel mee met de gladheid. ja het is glad als je je kindje wilt verplaatsen maar dat deed ik gewoon even door m'n knieën.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier al heel snel toen de kraamhulp nog aanwezig was. Zij hielp ook daarbij hoe ik hem vast moest houden etc. Je kan het dus al vrij snel doen. Echt te schattig is dat met je kindje douchen

12. suzy

suzy Bekend lid

11 okt 2010
    519
    0
    0
    Ik douche eerst altijd zelf, als ik "klaar" ben spring ik snel in m'n badjas en pak kleed ik m'n kindje uit en pak haar mee onder de douche (doe m'n badjas natuurlijk wel weer uit voordat ik haar pak) ;) Als we dan samen uitgedoucht zijn wikkel ik haar in een handdoek, trek ik snel (nat) m'n badjas weer aan en droog ik haar eerst af... Ben namelijk altijd bang dat ze te snel te veel afkoelt als ik mezelf eerst afdroog..

13. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hier is in de kraam week papa met onze dochter in de douche geweest onder toezicht. dit ging altijd erg goed. toen ik hersteld was ben ik het ook gaan doen. wij doen het nog steeds en gebruiken het badje ook nooit meer. we blijven wij met zijn 2e douchen dus ik kleed haar uit dan mijn man onder de douche dan haar er bij en ik haar weer aan kleden als ze klaar zijn. en hoe je je kleine vast houd ja ik denk dat je dat gewoon moet doen hoe het goed voelt.

14. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb het bij de eerste gedaan en vond het echt niks en onze dochter ook niet. Dus nu probeer ik het niet, doe haar gewoon in bad.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    vanaf een week of 5 heb ik dat eens gedaan... gewoon lekker warm douchen dus wat voor jou warm aanvoelt is voor je kindje ook prima... voordat ik de douche instapte legde ik alles klaar op ons bed zodat ik haar na het douchen in een handdoek kon wikkelen en dan naar de commode... het is even wennen maar dat gaat snel hoor...

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De zelfde tips als de andere moeders.

Mijn dochter vind het heerlijk onder de douche ze legt zelfs haar hoofd op mijn borst en valt haast in slaap zo lekker. En nu pakt ze met handje de waterstraal dat gezicht onbeschrijvenlijk. Doe het wel alleen als vriend er is alleen vind ik het toch te ongemakkelijk kan ook komen omdat ik een kleine douche hebt geen plek voor wipper of wat dan ook. Dan moet ze in de koude keuken staan nee dan badje.;)

17. mroos

mroos Niet meer actief

In de eerste week al, vanaf een paar maanden gebruikten we het badje niet meer.

Ik legde het verschoonkussen met een warme handdoek klaar, legde hem daarop, dan ging ik evenverder douchen(iets warmer;)) en als ik klaar was, was hij zowat droog;)

Ik gaf zelfs borstvoeding onder de douche, dan zag je hem helemaal genieten. Ik heb nooit gehad dat hij uit mijn handen glibberde trouwens, op een gegeven moment wordt je er wel handiger in en kan je ook makkelijk insmeren met zeep enzo.

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Als je het wegglippen een beetje eng vind, kan je ook een hydrofiel gebruiken onder de douche, dan is het kindje niet zo glibberig...

19. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    ook na een paar weken al, we waren wel altijd met ons 2-en. de ene stond dan onder de douche en de ander bracht de kleine, zeepte de kleine in en haalde 'm er ook weer onder uit om af te drogen enzo..
    kleine vond douchen leuker dan badje. nu nog gek op douchen, hij staat helemaal zelf en een schik dat hij heeft. haren wassen vind hij iets minder, maar dat is meer schrik dan anders wat en nog niet huilen. nee, dat huilen begint pas als hij er onder weg moet!!! jemig, dat is het echt mis hoor!!

'k zou het gewoon doen, is echt genieten hoor!!!

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook al na een week of 2....
    Dan kleedde ik haar uit nadat ik mezelf al had uitgekleed en dan stapte ik met haar in douche.
    Papa gaat dan de hond uitlaten en als hij terug is pikt hij haar op uit de douche in een warm badjasje. Dan droogt hij haar verder af en kleedt hij haar aan. In die tijd kan ik nog even zelf douchen en daarna zit ze al helemaal klaar in pyjama bij ons in bed, te wachten om te eten!!
    Ik houdt haar met haar buik tegen mijn borst, hand onder billen. Als ik haar buik verder inzeep draai ik haar om en spoel het meteen weer af. Dat is eigenlijk het enige moment dat ze ook wat glibberig is, maar valt op zich nog mee...
    Wij vinden het allebei heerlijk!!
    Wat betreft temperatuur: thermostaatkraan op 38, net als het water wat in haar badje gaat!

Deel Deze Pagina