Eczeem bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sasja88, 15 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Dames. Herkend iemand dit? Het is nu wel erg rood.
    Ik ga volgende week even naar de huisarts hoor.
    Ik smeer elke dag.. het zijn droge plekken maar dat helpt niet.
    Het breid zich nu ook uit naar de rest van haar lichaam.

    Mijn vriend heeft astma en had vroeger extreem eczeem.. Maar dat was al veel eerder.
    Kan wel erfelijk zijn.

    Maar zijn er meer moeders die dit herkennen? Heb een foto bijgevoegd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Het ziet er wel uit als eczeem en vanaf drie maanden kan dat zichtbaar worden, ik zou even langs de huisarts gaan.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Dat ziet er erg uit als de eczeem die mijn zoon had... Waar smeer je het mee in?
    Wij gebruikten lange tijd (op recept) Lanette zalf maar het ging er niet mee weg. Uiteindelijk een korte tijd hormoonzalf gebruikt (uiteraard wederom op recept), de eczeem is toen gauw weggegaan en niet meer teruggekomen :) Een gevoelige huid lijkt hij wel te houden, bij kou moet ik hem wel insmeren met iets vets anders is het gauw weer rood en geirriteerd.

    Zou even langs de huisarts gaan met je dochter!
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Eczeem kán een uiting van kma zijn. Schoonmoeder heeft hier heel erg last van, voornamelijk in t gezicht. Die heeft werkelijk van alles gesmeerd maar bij haar hielp het niets. Zij kreeg t vooral bij hormoonwisselingen en stress.

    Dus ze kreeg van mij een zak gedroogde goudsbloem (jacob hooy) en een goede basisolie, bloemen laten trekken in de olie en gefilterd met die olie heeft ze zelf zalf gemaakt (is ook een beetje een gifmenger net als ik voordat ik zwanger werd, meer noodzakelijk omdat zij veel spullen niet verdraagd op de huid). Alleen van een beetje olie trok de jeuk direct al weg. Sinds ze die zalf gebruikt weinig last meer, ze is ook gepensioneerd nu dus ook dat zal zeker een grote rol spelen.

    Gewoon idd naar de huisarts, desnoods dermatoloog er achteraan. Mocht daar niks uitkomen en allergie ook niet van toepassing zijn, hoek van goudsbloem opzoeken t verlicht in elk geval. (En er is zat in de reguliere winkel te krijgen ervoor, je hoeft geen diy' er te worden hoor). Spul met ureum (o.a. dr Leenarts heeft dit) niet op eigen houtje zomaar gaan gebruiken, het is best heftig spul en niet echt geschikt voor de tere huidjes. (Op voorschrift is wat anders, dan is de huid beoordeeld)

    Voor volwassenen is heermoes met goudsbloem of smeerwortel met goudsbloem een fantastische mix voor heel veel huid dingetjes. (Bij voorkeur NIET met een petroleum basis er onder)
     
  5. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar goed dat je er even naar laat kijken. En wat vero0504 al zei het kan door koemelkallergie komen.
    Knuffel voor je kleine meid!
     
  6. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ja ik smeer het met iets van de apotheek wat de huid niet uitdroogt. Een tip van het cb. Maar het helpt gewoon niet.
    Heb bepanthen gebruikt. Sudocreme op de benen hahaa het helpt allemaal niks. Het blijft droog.
    Er is denk ik iets nodig op recept.
    Zal woensdag even heen gaan
     
  7. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Zijn er nog meer symptomen van kma? Ze heeft verder nergens last van. Huilt bijna nooit. Spuugt niet.
    Maar bedankt voor je berichtje!
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Mijn zoon had als baby koemelkallergie en eczeem was wel een van de eerste symptomen. Dat ontstond met 2-3 weken al.

    Zijn andere klachten waren: zeer veel huilen, onrust, projectiel spugen, gekke poepluiers, etc. Het verschilt wel erg per kind hoe het tot uiting komt maar als eczeem het enige is en het nu pas ontstaan is, zou ik het zelf niet direct in koemelkallergie zoeken :) Maar overleg het met de huisarts, denk dat dat een goede stap is!
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Eczeem is een van de bekendere (maar kan meerdere redenen hebben). Vaak heb je heeeeel kenmerkende als gillen en krijsen (buikpijn) dat zijn de makkelijkste (afgezien dat je hart breekt). Ook afwijkende ontlasting en stinkwinden (zwavelig geloof ik) is ook een bekende. Vaak oorontstekingen en verkouden, vermoeidheid.

    Het lastige is onderscheiden wat kind eigen is en wat is "abnormaal". Mijn dochter poept bijv. geheid anders dan die van een ander, wat voor haar normaal is. Eerste 1,5 jaar zowat chronisch verkouden, lang leve kdv assortiment, dus tja wat is vaak.


    Maar kma kan heel sneaky zijn weet ik via dit forum. Alleen eczeem is ook mogelijk. Sommigen kwamen er pas op veel latere leeftijd achter dat er een kma van toepassing was, die kleintjes (soms 6-7 jaar) draaiden gewoon net niet lekker en dat bleef toch knagen maar ze kregen t niet thuisgebracht totdat ze toch maar allergietest gedaan hadden. Geloof een ander via alternatieve route er achter kwam.

    Vandaar, ook al zijn er geen andere klachten, vlak hem niet zomaar uit ookal is het begrijpelijk waarschijnlijk niet de eerste waar je naar gaat zoeken. Ik zou m zeker wel als restpost in gedachten houden.

    Die van ons is lactose Intolerant, dat is weer wat anders. Alles gaat goed totdat ze teveel lactose binnenkrijgt dan heeft ze enorme buikpijn en laat ze mega stink winden waar een volwassene de schuld van krijgt. Eczeem heeft ze ook wel maar altijd dezelfde plek, nauwelijks zichtbaar , geen last van en minimaal dus wij doen er nu nog niets mee.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Je schrijft dat het smeren niet helpt maar hoe vaak smeer je per dag?
    Wij moesten 5 keer per dag smeren en als het echt heel erg was een hormoon zalf.
    (Smeren was met lannette creme maar vaseline zou ook prima zijn geweest maar de lannette creme smeert wat fijner)
     
  11. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Hier hielp hormoonzalf een beetje. Ging nooit helemaal weg. Hij reageert wel op melk (vorige week halfvolle melk geprobeerd omdat hij een jaar word en meteen werd het weer vuriger) maar denk niet dat het een full blown kma is.
     
  12. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Meestal 2 keer per dag met cetomacrogol creme.
    Maar idd misschien is dat wel te weinig!
    Het droogt ook gelijk weer uit ofzo.

    Woensdagochtend moet ik heen dus dan even kijken wat de ha zegt. Ik zal het ook aankaarten dat mijn vriend ook last heeft van allerlei allergieën.
    Het lijkt ook wel gewoon op dauwworm.
    Maar ja het blijft gissen!
     
  13. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ze hoest ook vaak snachts trouwens.. Dat doet ze ook al een tijdje. Weet niet of dat normaal is voor een baby. Ze zit steeds een beetje vol. Maar niet verkouden.
    We gaan het zien. :)
     
  14. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Tis erfelijk. Het is wel eczeem. Geen allergieen. Haar huid moet goed vet gehouden worden. En krijg voor haar wangen hormoon zalf om de huid te herstellen en daarna gewoon vet houden. Kan overgaan maar hoeft niet.
     
  15. suussuus

    suussuus Lid

    20 okt 2012
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het nu ook en mijn middelste had het ook en had KMA dus dat kan er een uiting van zijn maar hoeft natuurlijk niet... (Mijn jongste drinkt ook steeds slechter, wordt onrustiger en eczeem neemt toe. Dus ik begin ook KMA bij hem te vermoeden of de 12 weken sprong.)
     
  16. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Het dochtertje van een vriendin heeft ook eczeem. Met dit koude weer meer dan normaal. Ik heb haar gevraagd wat zij gebruikt. Zij smeert met Droge huid zalf van Dr. Leenarts. Ken je dit? Misschien werkt het bij jouw dochtertje ook.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina