Hi meiden, Wij hebben laatst onze vakantie geboekt en heb daar al verschillende reacties over gehad Wij gaan in september naar Mallorca met het vliegtuig. Onze kleine man is dan 6maanden oud en wij denken/vinden dat dat wel kan We gaan naar een dorp die ik ken omdat ik daar aantal jaren geleden ook zelf heb gewoont en er is een grote supermarkt (Carrefour) in de buurt die van alles verkoopt voor de kleine oa. dus dan hoef ik niet van alles mee te nemen in t vliegtuig. Helaas ben ik dan nog niet met de kleine op baby zwemmen geweest omdat het vanaf 3 maanden is, in de zomervakantie niet begint en dan pas weer een cursus die in september begint, maarja dan gaan we al weg. Dus we gaan dit weekend zelf met de kleine voor t eerst zwemmen zodat we dat wel alvast kunnen oefenen hihi en dat de kleine wel al aan t zwemmen went. Ik wil graag weten of jullie al een vakantie geboekt hebben, waar jullie heen gaan en/of hoe jullie eerste vakantie was gegaan met de klein
Wij zijn met 11 weken voor het eerste gegaan , wel weekje Center Parcs, dus met huisje en alles erin. We hebben het ritme volledig aangepast op de kleine man, om 10 uur flesje, dan even rusten en naar zwembad, waar meneer het twee uur uithield zonder maar enigzins moe te worden. Toen weer naar huisje voeden en dan ergens lunchen, wandelen, boodschapje etc. Zolang je je aanpast aan de kleine is er denk ik weinig aan de hand. Vliegen zou ik persoonlijk voorlopig nog niet doen, maar dat is ieder voor zich.
Wij zijn ook eerst naar Center Parcs geweest. Het nadeel van vliegen is dat die kleintje de druk in hun oren niet kunnen regelen en dat kan verschrikkelijk pijn doen. Daarom heb je ook vaak huilende baby's in een vliegtuig. Maar gelukkig is Mallorca maar een stukje. Ik heb vaak gevlogen naar bestemmingen over heel de wereld en altijd zijn er wel baby's aan boord. Mensen gaan natuurlijk niet alleen voor vakantie maar ook om familie te bezoeken. Ik zou persoonlijk altijd naar een land gaan waar de gezondheidszorg net zo goed is als hier. Want je kleintje kan altijd ziek worden.
We wonen al in Oostenrijk en rijden vaak met de auto door de bergen, laatst ook met de skilift omhoog gegaan naar 1700m en te voet naar benede (kleine in de draagzak) dus dat met hoogte is hij denk al beetje gewend We vliegen dan in september vanaf Amsterdam en Mallorca is idd niet zo heel ver plus dat hij dan al 6 maanden is. En dat met de zorg, daar is het zeker goed! Ik heb daar gewoon, arts bezoekjes gehad en zelfs int zh gelegen (wat ik beter vond dan in nl waar ik ook 5maanden achter elkaar int zh gelegen heb..)
Wij gingen met 7 weken naar de Ardennen, met 11 weken naar Duitsland en met half haar Nasr Zwitserland. Jou kleine is dus al gewend aan hoogteverschillen. Achteraf denken wij dat onze zoon er nog niet tegenkon. In de skielift (11 weken) gekrijst! Zo zielig achteraf... Ik wist toen nog niets van hoogteverschillen) en in Zwitserland zeven dagen geen oog dicht gedaan s nachts... Overdag was hij vrolijk maar s nachts elk uur wakker (krijsen!!)en werd pas stil bij drinken. Achteraf gezien waren het zijn oren denk ik.... Als ik jou zo hoor nenate denk ik dat het wel goed zit! Geniet ze alvast
Ik ben zelf ook van mening dat als je meer doet met de kleine (vanaf kleins af aan) dat de kleine ook meer gewend is. Vriendin van mij heeft een even oud kindje als ik en zei gaat alleen de deur uit om 1x in de week gezamelijk boodschappen te halen met haar man (en kind), dagelijks een kleine wandeling (vanuit huis) en verder niets. Dan is het kindje toch ook niets gewend lijkt mij?!? Maar dat over hoogtes ben ik idd ook niet bang voor, wij wonen op 650m en hij vind auto rijden ook heerlijk dus ritje naar nl toe heb ik ook geen angst voor ookal is het 8/9uur rijden!
Wij gaan in september ook.naar Mallorca!! hij is dan 10 maanden. We hebben voor Mallorca gekozen omdat t niet zo ver is en.ook ons hotel is niet ver v t vliegtuig. we zijn met 4 maanden naar cp geweest en dat was ook erg lekker! alle 3 genoten!
Niet ver vanaf t vliegveld bedoel je Gaan jullie dan naar Playa de Palma? En hoeveel september, zou wel toevallig zijn als we zelfde datum gaan hihi
toen onze dochter 7mnd was gingen we met de auto naar het gardameer. iedereen verklaarde ons voor gek. zover met een kleintje. we gingen gerust naar dorpjes etc. (flesje mee en slapen in de buggy)) en wisselden dat af met dagjes strandhangen. het is maar net hoe je er zelf in staat, wij zijn van het type kind moet gewoon mee doen dan raakt hij er aan gewend. dochter was krap 2 weken oud toen we naar mijn ouders gingen (2,5 uur rijden) dat vonden de meesten maar zielig voor een babytjes maarja ik ga niet thuis zitten omdat ik een klein kind heb ze wennen er wel aan. fijne vakantie en geniet ervan! er is niks leukers als op vakantie gaan met je kleine.
Met 8 weken zijn we 3 weken naar turkije geweest over 2 weken is hij 10 maanden gaan we een weekend naar Duitsland en met 11 maanden weer 3 weken naar turkije. Ik vind dat je lekker moet gaan hoor! Komt vast wel goed!
@ mavi Ben je dan niet bang dat je kleintje ziek wordt in Turkije? De gezondheidszorg is lang niet zo goed als hier. En je kunt natuurlijk sneller ziek worden van het eten e.d. Plus in Turkije is het in de zomer vaak tussen de 40 en 50 graden in de zon. Lijkt me ook niet ideaal voor een baby. Misschien denk ik daar allemaal te moeilijk over
Ja klopt naar Playa de Palma! Op 1 sept, vanaf amsterdam ook! en dicht bij t vliegveld bedoelde ik inderdaad.. maar vast dus ook dicht bij t vliegtuig haha. Wanneer gaan jullie?
Wij namen onze zoon van 6 maanden mee naar marrakech, midden in de zomer (hadden daar een bruiloft en hebben er een vakantie aan vastgeplakt). Oh wat hebben we genoten! Was geen probleem hoor, toaaal niet zelfs.
De gezondheidszorg is hier prima, zeker in de grote steden. Misschien niet in de staatsziekenhuizen, maar die moet je dan ook maar vermijden. Er zijn hier geen achterlijk lange wachtlijsten, je kunt je eigen dokter uitkiezen. Waar ik in Nederland vaak zeker een maand moest wachten als ik eens naar een kaakchirurg of wat dan ook moest, heb je hier dezelfde week een afspraak. Mensen moeten af van het beeld dat het een derde wereld land is! Maar goed daar ging het topic niet over Gewoon lekker op vakantie gaan, geniet er van!! Ik ga als de kleine zo'n 9 maanden is naar Nederland op vakantie, ik kan niet wachten!
Wij gaan komende week een weekje naar Engeland. Onze kleine man van ruim 4 maanden showen aan mijn familie daar. We gaan met de auto, dus wel een flinke rit, maar hij vindt het heerlijk in de auto, dus ik verwacht geen grote problemen. Moet nog wel even kijken hoe we het precies gaan doen met flesjes.. Misschien een thermoskan met gekookt water mee, hopelijk blijft dat lang genoeg warm. En anders gewoon heet (kokend) water uit zo'n koffieautomaat en dan mengen met koud. Iemand hier ervaringen mee? Vooral lekker genieten van je vakantie en goed kijken naar je kleine, dan komt dat zeker goed! En je niks aantrekken van anderen! Fijne vakantie in ieder geval!
Gewoon lekker gaan en je niets aantrekken van wat anderen zeggen/vinden. Zeker omdat je de omgeving goed kent. Onze zoon was bijna 3 maanden toen we twee weken naar het Gardameer zijn geweest. Heerlijke vakantie gehad
Wij gaan naar Italie met ons zoontje van 7,5mnd met de auto . We doen de reis in 2 dagen, alles is afgestemd op ons zoontje. (voorheen met z'n 2-en gingen we in 1 dag naar Italie rijden). M'n moeder verklaarde ons ook voor gek. Maar na 3 jaar geen vakantie en MMM ellende willen wij eindelijk met z'n 3-en weg. Auto rijden vind ons zoontje heerlijk!! Maargoed, natuurlijk heb ik een beetje stress of alles goed gaat . We hebben een sta-caravan en zullen vakantie vieren in het schema van onze zoon. Moet hij slapen, dan gaat hij lekker slapen. Geen probleem!
Wij gaan naar italie met ons meisje, nu 5 maanden oud tegen die tijd 6 maanden. Ze is ook nog eens 2 maandentevroeg geboren. Ook zij zit graag in de auto dus ik ben benieuwd. We rijden in twee dagen hebben zelf namelijk een caravan.heerlijk genieten als gezin!
Wij gaan als hij 5 maanden is een weekend naar CenterParcs (vind ik zelf niet echt vakantie) en als hij 7 maanden is naar Amerika. Amerika is een lange vlucht met 1 overstap maar ik zie daar niet tegen op. Ik denk zelf dat als je er niet te moeilijk over denkt het ook niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Toen onze oudste een half jaar was, zijn we met haar naar Spanje gereden. Gewoon in 1x, net als anders. We reden 's nachts en ze heeft vrijwel de hele rit geslapen. Vorig jaar zijn we 2 weken naar Duitsland geweest. De oudste was toen 2 maanden. Ging hartstikke goed. Dit jaar gaan we weer naar Spanje. Met de auto. En twee kids (van 4 en 1 jaar). Ik zie er niet tegenop en heb er zin in!