Dag dames! Ik zit zo serieus in discussie met m'n ventje dat ik hier eens kom horen wat jullie ervan denken . Het gaat om de groente- en fruitpap. Hoeveel gram eten jullie kleintjes op deze leeftijd? Ik vind dat 200 tot 250gr zeker voldoende is voor onze kleine meid. Ik maak dikwijls vers eten en hierdoor is het altijd meer, maar ik geef dan ongeveer tot die aantal grammen en dat vind ik voldoende. Als ik ze laat eten dan eet ze volgens mij tot gemakkelijk 400gr maar dat vind ik véél te véél voor haar kleine maagje. Terwijl ml vind dat 200-250gr veel te weinig is voor haar omdat ze nadien nog blijft eten als je het haar aanbiedt. Al denk ik dat het nadien niet meer uit honger is maar meer omdat het lekker is. Alle dagen kunnen we hierover discussiëren . Dus wat vinden jullie?
Ik heb ook een etertje van ruim 9 mnd. Ik maak t eten voor hem OK altijd zelf. Wat ik altijd hanteer is de hoeveelheid van een potje. Dat mag zl dan hebben. Daarnaast krijgt mijn zoontje s ochtends fles 180\6.. Dan om 10:00u 200 gr fruit.. Om 12:00u boterham plus halve fles. Tussendoortje van yoghurt en om 17:00 200 gr hapje Om om 19:00u een fles te krijgen 210/7. Ik weet niet wat hij nog meer krijgt. Kijk naar je kindje.. Bij mij is t standaard huilen als t eten op is maar dat is gewoon het momentje wat hij mist. Groetjes en succes!!!
En als je nou geen groentepap geeft maar hele stukken die ze zelf moet pakken en kauwen? Ik denk dat gepureerd eten veel te makkelijk naar binnen schuift voor haar. Als ze er zelf voor moet "werken" zit ze waarschijnlijk sneller vol. Dan is manlief tevreden, want dan mag ze eten tot ze zelf aangeeft niet meer te willen en dan ben jij tevreden want dan eet ze max 200 gram. Iedereen blij
Ze eet wel stukjes, maar eigenlijk nog véél te weinig om het echt eten te noemen. Hopelijk gaat ze sneller zelf meerdere stukjes eten, dan is het probleem inderdaad snel opgelost ! Bedankt.