Hoe wassen jullie je baby?

Discussie in 'Verzorging' gestart door RoxannaG, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het inmiddels wat krap in zijn badje. Ik vroeg me af hoe jullie je kindjes wassen. En als jullie je baby meenemen onder de douche of jullie praktische tips hebben om met je baby te douchen (dit heb ik al wel gedaan, maar altijd met mijn man in de buurt).

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Je kindje kan nog lang in het badje hoor, hij vouwt zich vanzelf wel in ;)

Hier douchen we de kleine altijd met z'n tweeen, anders is het zo'n gedoe. Als we alleen zijn gaat ze nog steeds in het badje. Ze gaat soms ook mee met een van ons in het grote bad.
    Straks als ze weer kan zitten zal ik het badje nog steeds gebruiken.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij hebben geen badje. Ik heb zo'n badzitje van Angelcare gekocht. Daarin was ik M. In onder de douche dan.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik nam m'n dochter vrij snel mee onder de douche. Een hydrofiel op je borst (dus tussen jou en je kindje in) is heel handig

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook al heel snel mee onder de douche. Nu gaan ze s'ochtends allebei met mij mee onder de douche. Toen ze baby waren zorgde ik dat het aankleedkussen klaar lag met een wikkeldeken eromheen. Dan douchte ik eerst met haar. En na een paar minuten legde ik haar op t aankleedkussen met de doek helemaal lekker warm om haar heen.
    Dan douchte ik verder, haren wassen enzo. Daarna deed ik badjas aan. Kleedde ik dochter aan en dan mezelf

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ons is verteld dat baby's juist krappe badjes erg lekker vinden :) hier gaat ze dus nog in het gewone badje en de tummytub, maar ook met ons mee onder de douche of samen in het grote bad.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij ook vaak met ons mee onder de douche. Wij deden het vaak 's avonds met z'n tweeën, vonden we wel zo makkelijk.
    1 van ons onder de douche en de ander gaf de baby aan en droogde hem daarna ook weer af.
    Ik deed dan gewoon een drupje shampoo op z'n hoofd en dan waste ik z'n haartjes en vervolgens z'n hele lijfje, werd inderdaad wat glibberig, maar ik hield hem altijd op m'n arm en dan m'n duim en wijsvinger stevig om z'n bovenbeen. Hier vond hij het heerlijk, hij ging al mee onder de douche toen hij amper 2 weken oud was.

8. RoxannaG

Nou, die van mij vouwt zich dus niet in :p Hij zet zich af tegen de rand, waardoor hij nogal vaak z'n koppie stoot tegen de andere rand :$

9. RoxannaG

Top! Hier kan ik wat mee :)

10. RoxannaG

Dan zet je hem in het badzitje op de grond in de douche?

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik douche meestal alleen met mijn zoontje. Ik leg hem op een dikke handdoek in het bad en ik douche mezelf. Daarna pak ik mn zoontje erbij en ga met hem douchen. Ik heb een krukje waar ik op kan zitten, want staand hou ik het niet vol. :D Na het douchen wikkel ik hem in een grote hydrofiel en ik trek zelf een badjas aan. En dan ga ik hem verder afdrogen en aankleden.

12. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    435
    458
    63
    Vrouw
    Ik heb het badje echt maar een paar keer gebruikt omdat ik enorme last van mijn rug kreeg als ik haar in bad deed. Ook hebben we een super onhandige badkamer om dingen klaar te leggen dus alleenad. douchen wordt m ook niet haha.

Toen ze nog kleiner was ging ze altijd met mij of mijn man onder de douche en de ander droogde haar dan af. Als ik alleen was deed ik haar in het grote bad. In het begin deed ik haar in een aquasit waar ze een soort in ligt zeg maar en nu in een badring aangezien madam uit de aquasit probeert te klimmen.

Voordat ze in bad gaat knoop ik een XL hydrofieldoek om mn nek zodat ik haar uit bad kan tillen en dan lekker in de doek kan wikkelen en dan loop ik met haar naar dr slaapkamer om dr verder af te drogen en aan te kleden. Dit werkt voor ons goed zo.

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik doe allemaal verschillende dingen. In het kleine badje steeds minder, want dat wordt echt een waterballet. In het grote bad doe ik ook wel eens en dan met een klein laagje water zodat hij zelf op zijn rug kan liggen. We spelen dan met bakjes water en lekker spetteren. Onder de douche ligt hij altijd op een verschoonkussen in de badkamer met een speeltje. Als hij mee gaat leg ik hem bloot klaar met een grote badcape. Als ik mijn haren heb gewassen stap ik snel de douche uit om hem te pakken. Samen even douchen en dan pak ik hem stevig in de badcape op het kussen en ga ik mezelf afdrogen. Daarna mijn zoontje. Hij ligt lekker warm te wachten, dus kan best.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als baby legde ik ze in een wipstoeltje in een badcape gewikkeld, handdoek in het stoeltje, baby in badcape erin. Bij jongetjes; spuugdoekje oid op zn piemeltje leggen. Dan snel zelf douchen, je haren wassen etc. Baby erbij, op je arm met andere arm je kindje insoppen. Ik was alleen handjes, billen en plooien, niet alles met zeep. Ook baby haartjes was ik niet met shampoo alleen met water. Dan terug in de badcape, jezelf afspoelen, badjas aan en kleintje aankleden. Voeding geven en terug in bed als ze heel klein zijn.

Overigens zit mn dochter met 4 jaar nog makkelijk in het baby badje, op de grond in de douche. Op den duur laat je ze wat meer zittend badderen en dan past het makkelijk hoor!

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat maakt echt niks uit, dat doen alle baby's, want dat deden ze in de buik ook.
    In het ziekenhuis worden baby's juist zo gebadderd dat hun hoofd tegen het rand ligt, dat is heel geruststellen voor ze.
    Hij kan in zo'n badje echt nog heel lang, zeker tot 10mnd (dan wel zittend)

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ja en de douchekop in de lage stand in mijn hand. Het kan niet anders. Ik heb een kleine douche/badkamer.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier is het ofwel in het grote bad, nog samen met mij.
    In de douche met mijn man en ik doe dan de voorbereiding & nazorg :) Alleen durf ik dit niet goed
    Tummytub vind ze ook nog leuk, maar daar wilt ze in rechtstaan. Heb ook een stokke flexibath gekocht, omdat we een redelijk groot bad hebben en om dat elke keer te gaan vullen..

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.253
    23.359
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik alleen ben doe ik het ook altijd zo. Samen met vriend is het makkelijker. Ik vind het onder de douche gaan fijner dan dat hele bad opzetten, daarna weer dat water eruit....

19. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Ik lees even mee.
    Mijn zoontje maakte zo'n water ballet ervan dat er meer water op de grond lag dan in het badje.
    Nu zet ik hem in de badinzet in ons grote bad en douche hem zo. Maar van de week bogen de pootjes door na wild plezier van ZL hihi.
    Samen douchen vind ik geen optie: het glibbert onwijs en ik kan geen spullen kwijt in de badkamer. Wij douchen ook in de badkuip dus best link met in en uitstappen

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl ging als baby een paar x per week in het badje op de standaard , toen ze te zwaar werd in datzelfde badje maar dan in ons grote bad gezet (zonder standaard). Dat doen we nog steeds (ze is nu 2).

(De overige dagen wasten we haar met washandje en emmertje op de commode, en tegenwoordig zetten we haar 's avonds onder de douche.)

Deel Deze Pagina