Eczeem en hormoonzalf

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Nou toevallig wel ;).

Het klinkt idd als blaasjeseczeem maar dat kan ook met een schimmel te maken hebben. Zelf aan de slag met hormoonzalf zou ik niet zo snel doen tenzij het is iets wat je vaker hebt gehad. Zeker op voetzolen heb je sterkere hormoonzalf nodig voor goed effect. Als je zelf dan al met zwakkere zalf heb gesmeerd en het wil niet weg wordt de huis vaak ongevoeliger en moet je steeds sterker smeren.

Voetschimmelcreme kan geen kwaad. Let wel op dat je soms wel tot 6 wk moet smeren en dat je als het weg lijkt nog paar dagen door moet smeren omdat het anders zo weer terug komt.

https://www.thuisarts.nl/eczeem/ik-heb-acrovesiculeus-eczeem

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dank je wel. Ben gisteren avond begonnen met schimmelcreme en laat de hormoonzalf in de kast. Kijk het dan wel even een paar weken aan en als het niet minder word dan even de huisarts bellen.

piscean en Ansj84 vinden dit leuk.
  3. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Omdat het onderop de voet zit en het gekomen is na een dagje zwembad, lijkt een schimmel mij ook het meest voor de hand liggende. Ik heb het zelf vaak zodra het weer sokken en dichte schoenen weer is.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Nooit beginnen met hormoonzalf is mijn mening. Simpelweg troep, dus zou dat echt als laatste redmiddel gebruiken.

(Ik heb toevallig paar weken terug hormoon zalf moeten smeren en je huid wordt er dun van, m’n handen waren echt helemaal stuk)

gezien je verhaal zal k daktarin gaan smeren maar volgens mij had iemand dat al gezegd

Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Dan heb je ook nooit heel erg eczeem gehad denk ik. Jammer dat je dat hier zo neerzet. Ja, het is heftig spul, maar soms heb je niet zoveel keus.

tasje, MinnieMouse94, Ansj84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    juist precies wat ik zeg...

in de familie veel exceem problemen maar idd als je geen andere keus heb is het toch een laatste redmiddel? Alsof je huisarts als je de eerste keer komt gelijk heftige hormoonzalf gelijk aanraad, bij mij in ieder geval niet...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Je begint heel duidelijk met " nooit beginnen aan hormoonzalf". Nooit is toch ook niet met goede reden wel.

Ysabella vindt dit leuk.
  8. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Lijkt mij inderdaad ook blaasjeseczeem en geen voetschimmel. Ik heb er zelf ook last van. Ben benieuwd of die creme dan wel werkt.. Ik krijg, als ik er weer eens heel erg last van heb, van mijn dokter dan een tube met een soort van gel erim wat je ook kunt gebruiken tegen puistjes op je gezicht. Het droogt de blaasjes uit, je huid gaat dan loslaten en vernieuwen.

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Nou dat denk ik ook. Het is echt een uitspraak die kant noch wal slaat.
    Mensen denken altijd dat hormoonzalf hormoonzalf is, ze zouden eens informatie moeten inwinnen over wat het daadwerkelijk doet en wat er in zit.

Als je huid te dun word word er dus niet genoeg met vaseline gesmeerd.

YaelStone, 2jongensmama en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Eens.
    De huid wordt pas dun bij langdurig gebruik en niet bij een paar weken in een afbouwschema. Tegenwoordig is daarom ook meer gebruikelijk om een sterkere zalf kortdurend te gebruiken dan lang pappen en nathouden met een milde neutrale zalf.

En de basis van eczeem behandeling blijft idd neutrale vette zalf (geen pure vaseline trouwens)

YaelStone vindt dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Klopt inderdaad. Nu tijdens de zwangerschap heb ik zalf waarbij het wel pappen en nat houden is, maar nu is het gelukkig wel te doen met een heel smeer schema.

Ik bedoelde ook geen pure vaseline, bij de apotheek heb je tubes waar vaseline in zit en ook iets anders (ben even vergeten wat) dat moet ik hier altijd smeren.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Kijk ook goed hoe lang de tubes al open zijn en wanneer het te lang is , Staat op de bijsluiter.

13. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik denk dat je het anders leest dan ik bedoelde en nu snap ik ook dat het anders gelezen kan worden. Ik bedoelde niet als eerste mee beginnen

suus1983 vindt dit leuk.
  14. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Niet mee eens, hier ook met een 10-daagse kuur

Deel Deze Pagina