Nou toevallig wel . Het klinkt idd als blaasjeseczeem maar dat kan ook met een schimmel te maken hebben. Zelf aan de slag met hormoonzalf zou ik niet zo snel doen tenzij het is iets wat je vaker hebt gehad. Zeker op voetzolen heb je sterkere hormoonzalf nodig voor goed effect. Als je zelf dan al met zwakkere zalf heb gesmeerd en het wil niet weg wordt de huis vaak ongevoeliger en moet je steeds sterker smeren. Voetschimmelcreme kan geen kwaad. Let wel op dat je soms wel tot 6 wk moet smeren en dat je als het weg lijkt nog paar dagen door moet smeren omdat het anders zo weer terug komt. https://www.thuisarts.nl/eczeem/ik-heb-acrovesiculeus-eczeem
Dank je wel. Ben gisteren avond begonnen met schimmelcreme en laat de hormoonzalf in de kast. Kijk het dan wel even een paar weken aan en als het niet minder word dan even de huisarts bellen.
Omdat het onderop de voet zit en het gekomen is na een dagje zwembad, lijkt een schimmel mij ook het meest voor de hand liggende. Ik heb het zelf vaak zodra het weer sokken en dichte schoenen weer is.
Nooit beginnen met hormoonzalf is mijn mening. Simpelweg troep, dus zou dat echt als laatste redmiddel gebruiken. (Ik heb toevallig paar weken terug hormoon zalf moeten smeren en je huid wordt er dun van, m’n handen waren echt helemaal stuk) gezien je verhaal zal k daktarin gaan smeren maar volgens mij had iemand dat al gezegd
Dan heb je ook nooit heel erg eczeem gehad denk ik. Jammer dat je dat hier zo neerzet. Ja, het is heftig spul, maar soms heb je niet zoveel keus.
juist precies wat ik zeg... in de familie veel exceem problemen maar idd als je geen andere keus heb is het toch een laatste redmiddel? Alsof je huisarts als je de eerste keer komt gelijk heftige hormoonzalf gelijk aanraad, bij mij in ieder geval niet...
Je begint heel duidelijk met " nooit beginnen aan hormoonzalf". Nooit is toch ook niet met goede reden wel.
Lijkt mij inderdaad ook blaasjeseczeem en geen voetschimmel. Ik heb er zelf ook last van. Ben benieuwd of die creme dan wel werkt.. Ik krijg, als ik er weer eens heel erg last van heb, van mijn dokter dan een tube met een soort van gel erim wat je ook kunt gebruiken tegen puistjes op je gezicht. Het droogt de blaasjes uit, je huid gaat dan loslaten en vernieuwen.
Nou dat denk ik ook. Het is echt een uitspraak die kant noch wal slaat. Mensen denken altijd dat hormoonzalf hormoonzalf is, ze zouden eens informatie moeten inwinnen over wat het daadwerkelijk doet en wat er in zit. Als je huid te dun word word er dus niet genoeg met vaseline gesmeerd.
Eens. De huid wordt pas dun bij langdurig gebruik en niet bij een paar weken in een afbouwschema. Tegenwoordig is daarom ook meer gebruikelijk om een sterkere zalf kortdurend te gebruiken dan lang pappen en nathouden met een milde neutrale zalf. En de basis van eczeem behandeling blijft idd neutrale vette zalf (geen pure vaseline trouwens)
Klopt inderdaad. Nu tijdens de zwangerschap heb ik zalf waarbij het wel pappen en nat houden is, maar nu is het gelukkig wel te doen met een heel smeer schema. Ik bedoelde ook geen pure vaseline, bij de apotheek heb je tubes waar vaseline in zit en ook iets anders (ben even vergeten wat) dat moet ik hier altijd smeren.
Ik denk dat je het anders leest dan ik bedoelde en nu snap ik ook dat het anders gelezen kan worden. Ik bedoelde niet als eerste mee beginnen