Baby 3,5 week oud, hoesten en benauwd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BeebieBeeb, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn meisje is nu 3,5 week oud en is sinds vorige week heel erg verkouden. Ik heb afgelopen vrijdag naar de huisarts gebeld, want ik vertrouwde het toch niet helemaal en de huisarts wilde dat ik langs kwam.
    Hij heeft naar longen geluisterd, maar die waren schoon zei hij. Haar verstopte neus moest ik druppelen en haar bedje staat schuin.
    Haar neus is de laatste 3 dagen weer aardig vrij, maar ze hoest soms zo ontzettend! Vanmorgen had ze zo'n erge hoestbui, ze kwam er bijna niet uit. Ik maar kloppen op haar ruggetje, ik moest er zelf van huilen, vond het zo zielig :(

Nou zit ik zelf nog vol hormonen, dus ik kan om alles huilen en ik wil ook niet overbezorgd zijn.. De longen waren schoon vrijdag en qua snot gaat het veel beter, dus ja wat moet ik nu? De huisarts kan toch ook niet echt iets doen? Of bestaat er iets tegen dat hoesten voor zulke jonge baby'tjes?

Om mij heen zijn er een aantal kindjes met RSvirus geweest (waar wij niet mee in aanraking geweest zijn hoor), maar ik ben daar dan gelijk bang voor nu dat zij dat heeft..

Ze heeft trouwens geen koorts, drinkt hartstikke goed en is gewoon alert.
    Alleen dat stomme hoesten!! Het is ook niet de hele dag door, maar een paar keer per dag..

Wat moet ik hier nu mee?

2. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug gaan naar de huisarts meid! Als jij het niet vertrouwt, en als ik het zo lees....zat ik gelijk bij de huisarts

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Weer terug naar de huisarts inderdaad. Zeggen dat de hoest nog enorm is en je je zorgen maakt.

Geen idee of ze er iets aan kunnen doen trouwens. Hoestdrank mogen zulke jong baby's nog niet hebben trouwens en je kindje heeft geen koorts, dus waarschijnlijk ook geen ontsteking oid waar antibioticum voor nodig is.

4. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mijn bericht terug en het staat er erg paniekerig :D hihi...
    Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat als jij het niet vertrouwt gewoon teruggaan. Al was je de dag ervoor nog geweest... Gewoon bellen

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Terug gaan naar de huisarts. Op enkele dagen tijd kan het wel op de longen gaan zitten. Dochter is op 6 weken in de kliniek opgenomen geweest wegens rsv, en heeft nu twee jaar later nog steeds zwakke luchtwegen. Dat wil je echt vermijden.

6. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het niet gewoon een astma wat hij nu heeft dan? Want je houdt er niks aan over een rs virus....

Hier ook een dochter die vaker in het zk ligt met longontstekingen enz... En nu heeft ze pompjes omdat ze astma vermoeden.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou ook gewoon weer even terug gaan. Beter een keer te veel dan een keer te weinig. En mochten de longen nog steeds gewoon schoon zijn dan ben jij zelf ook weer gerust gesteld.
    Misschien kunnen ze een puffer voorschrijven, dit kan dan zonder AB maar gewoon een soort spul wat er voor zorgt dat de longen wat wijder open gaan staan. Ik weet alleen niet zeker of dat al kan met 3,5 week. Mijn zoontje kreeg zo'n puf rond de 5 maanden.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, gewoon overgevoeligheid aan de luchtwegen door die vroege infectie.

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Met rs gaan ze zo goed als altijd slechter drinken omdat ze te weinig longinhoud hebben.

Maar nog x longen luisteren kan natuurlijk geen kwaad

10. raymoont

raymoont Actief lid

17 jan 2012
    168
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    dedemsvaart
    mijn zoontje heeft er rs virus gehad die begon erg overgeven 3 dagen aan de diarree en niet eten hoge koorts.hij is 16 maanden heeft ook puffer gekregen met 4 weken omdat hij ook astma

11. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waarin uit zich dit dan?

12. raymoont

raymoont Actief lid

17 jan 2012
    168
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    dedemsvaart
    en helemaal niet willen drinken

13. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug naar HA en laten luisteren idd. vragen of ze xylo (otrivin) voor baby's willdn voorschrijven. Goed blijven druppelen met zoutoplossing, ondanks dat neusje vrij lijkt. Want daar achterin kan het ook blijven irriteren zodat de hoest blijft.

14. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ahh zielig hé? Zou voor je eigen gemoedsrust toch nog even naar de huisarts gaan. Vorige week hier ook 2x geweest met me kleine meid,(ze is 10mnd) virussen schijnen erg te heersen,een x extra luisteren naar de longen kan geen kwaad,beterschap!

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Drinken doet mijn meisje supergoed. Ze hoeft ook niet los te laten aan de borst omdat ze benauwd is ofzo.
    Ik heb sinds gisteren niet meer gedruppeld omdat het neusje vrij leek te zijn, maar dat ga ik dan toch nog maar weer even doen.
    Ze heeft ook verder geen piepende ademhaling oid..

Pfff lekker twijfelkont ben ik ook ;) ik kijk het vandaag denk nog heel even aan en anders morgen maar weer huisarts bellen..

16. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vertrouw op je eigen gevoel ;) en beterschap voor je meisje...

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hoest reflex is ook groot hè bij die kleintjes
    Beetje kriebel en ze hoesten al

Als je zorgen maakt altijd bellen.
    Maar open neusje geen koorts en goed drinken klinkt mij als baby die opknapt :)

Deel Deze Pagina