Puckababy mini slaapzakjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikarun, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Zijn hier mensen dit de puckababy mini of piep slaapzakjes gebruiken?
    Wat zijn jullie ervaringen ermee? Is het echt zo'n wondermiddel wat betreft slapen of valt dat tegen?

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hoi,

Ik gebruik(te) een puckababy mini! En ik wou dat ik de puckababy piep ook had aangeschaft en gebruikt. S sliep altijd heel onrustig en maakte zichzelf weer wakker. Met 2 maanden heb ik hem in de mini gedaan (staat 3 maanden voor, maar hij paste perfect). En het ging toen gelijk al beter. Na een tijdje heb ik het weer afgebouwd en hij slaapt nu heerlijk rustig. Dus hier heeft het voor mijn idee echt geholpen!

3. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb de puckababy piep gebruikt tot zl 2.5 mnd was. Werkte super! Hij werd nog maar 1/2 keer per nacht wakker ipv elk uur. Daarna ook de mini gekocht maar die was veel ruimer dus daardoor werd hij toch weer snel wakker en schopte hij de dekens van zich af. Toen heb ik een pacco gekocht en die werkte supergoed tot 4 maanden. Toen kreeg hij prikjes en mocht hij niet ingebakerd liggen. Ben toen in 1 keer gestopt met inbakeren, was een paar nachtjes rommelig maar nu slaapt zl heerlijk in een slaapzak.

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier de kleine in de piep liggen vanwege de drukke handjes. Ideaal ding, wij kunnen niet meer zonder. Ik had eerst echte bakerdoeken, maar vond het niet prettig dat hij daar zo strak in zat, in de puckababy heeft hij voldoende ruimte om zijn armen en schouders te bewegen zonder zichzelf wakker te maken.

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier de piep gebruikt toen onze dochter 6 weken was. Vooral overdag heeft het haar heel goed geholpen, ze kwam de eerste 6 weken heel moeilijk in slaap omdat ze zich steeds wakker hield met haar handjes. Met de puck a baby lukte het slapen haar wel (weliswaar korte slaapjes van 45 min, maar dat is altijd haar ritme geweest). In de nacht sliep ze eigenlijk altijd wel goed, maar ook gewoon in de nacht de puck a baby gebruikt. De mini heeft ze uiteindelijk nooit gebruikt, die was echt te groot voor haar. Na de 3de inenting hebben we haar in een slaapzakje gedaan en sindsdien slaapt ze daar zonder problemen in.

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Aanrader hoor!
    Mijn zoon heeft zowel in de piep als mini gelegen. Waren er allemaal heel blij mee!
    Inmiddels ligt ie sinds een maand in de puckababy the bag (gewone slaapzak, met mouwen) en dat gaat prima. Hij haf bijna geen last van die overgang!
    Succes!
    Ps ik heb hier nog 2 puckababy mini's in de verkoop. Grijs met witte stippen. In prima staat. €15 per stuk. Dat je het maar weet...

7. minimuis93

25 jul 2013
    15
    0
    1
    Zoonlief hield zichzelf wakker met zijn handen en sinds ik de puckababy had gebruikt hij was een week of 7 kwam er ook een beter ritme in. hij sliep normaal ipv de hazenslaapjes die hij deed. Ook tijdens de voedingen in de nacht hield ik hem aan. Ging prima

8. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Fijn te horen dat iedereen zo enthousiast erover is. Toch vanmiddag de stap gezet en er toch maar 1 besteld. Ik hoop dat het voor ons zoontje ook zo goed helpt, want slapen is echt een ramp zoals het nu gaat ;)

@sneeuwvlokjes, als het bevalt wil ik er wel 1 van je overnemen :) voor het geval deze in de was zit. Maar eerst even kijken of L. er baat bij heeft.

9. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Geen ervaring met de piep (inbakeren deed ik met een gewone hydrofiel) maar wel met "the bag" newborn.
    Mag sinds kort niet meer inbakeren vanwege rollen dus deze slaapzak aangeschaft en daar doet hij het geweldig in.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ideaal!

Mikarun hopelijk wel bij puckababy zelf voor 35 euro?

11. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ja bij puckababy zelf :) een mooie teddy white :D

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Prima! Je stuurt me maar een pb indien je interesse hebt!
    Succes ermee!

13. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier beide gebruikt, eerst de piep en daarna de mini. Onze dochter ging direct beter en langer slapen! En het afbouwen is wat makkelijker dan bij regulier inbakeren... Ik moet eerlijk toegeven dat wij de mini heel af en toe nog gebruiken, als onze dochter een slechte dag heeft betreft slapen (ze rolt niet in bed omdat haar matrasje ook is opgehoogd)

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Sneeuwvlokjes ik wil er wel 1 overnemen van je als je nog hebt..? M'n zoontje is nu 5,5 week en bijna 60cm eb 5 kilo ongeveer. Kan ie er dan al bijna in?

15. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel ingebakerd, maar ook alleen met een hydrofieldoek. Ik heb de Piep wel gekocht, maar omdat de hydrofieldoek zijn werk deed, dus nooit gebruikt. Mocht Sneeuwvlokjes die van haar al hebben verkocht, dan heb ik er 1 beschikbaar voor je ;)

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok! Alleen denk ik dat ik beter voor de mini kan gaan omdat ik bang ben dat de piep al te snel te klein is voor m'n mannetje

17. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    @ meis28: Hier vandaag de mini binnen gekregen. Ons zoontje zou wat leeftijd betreft op de site in de piep moeten nog, maar ook hij is lang en de 5 kilo dik voorbij. Net de mini gepast en hij zit goed! Dus ik denk dat voor jou de piep ook gauw te klein in.

18. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prima Meis 28. Koop hem niet "op de groei" want als hij te ruim zit bij het nekje, dan kan zijn hoofd er misschien in. En das niet de bedoeling.

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok mikarun, mijne is nu ook 5 weken en 4 dagen oud en vrij groot dus denk dat ik idd beter de mini kan doen want de piep zal waarschijnlijk binnen no time niet meer passen. M'n zoontje lijkt soms al wel 2-3 maanden qua postuur hihi

20. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Precies dit!

Deel Deze Pagina