Ja, je kan het gewoon bij de supermarkt halen en je kindje merkt geen verschil. Als het dan verminderd weet je meteen waar het aan ligt. Eczeem heeft altijd een oorzaak in voeding of andere stoffen van buitenaf. Ook te warm kleden heeft invloed. Ik hoop dat het helpt!
Hier ook een smeerschema gekregen van de kinderarts. standaard 2 keer per dag smeren met cetamatogrol creme (of zoiets) en afbouwend hormoonzalf. Verder max 1 keer per week in bad. Badolie gebruiken mag, maar voegt niets toe. Na het badje direct smeren met de creme en hij kan er weer tegenaan.
Een kindje wat met eczeem reageert op koemelk is of overgevoelig of allergisch. Geitenmelk en koemelk verschillen niet veel van samenstelling en de eiwitten komen sterk overeen. Wat betekent dat een kindje wat slecht op de eiwitten van koemelk reageert ook een grote kans heeft om op geitenmelk verkeerd te reageren. Deze info heb ik van de artsen gekregen toen ik ernaar informeerde ivm een kindje met kma. Ik zou dus niet zomaar ineens geitenmelk gaan geven ipv koemelk. Dit zou ik altijd voorzichtig uit proberen.
Wat hier goed helpt is de Balneum, maar dan niet de kind variant. Gewoon die van volwassenen. Daarnaast gebruik ik doucheolie van Louise Widmer en verzorgingsspullen van zarqa, oa de shampoo. Zalf voor onderhoud vaseline / lanette FNA. Bij extreme eczeemplekken een hormoonzalf van klasse 2 variant. Daarnaast hebben wij een probiotica kuur gedaan wat zeer super geholpen heeft. Na maanden ellende van jeuk en hevige eczeem kwam er eindelijk rust voor zijn huidje. Deze kuur was het https://www.derooderoos.com/catalog/product_info.php?products_id=304&osCsid=ks5dujfc93d2mi1mqjr00g89p2
Waarom als het kindje er nog niet overheen is gegroeit afbouwen? Lijkt me niet dat je huid denkt op een gegeven moment "Zal ik maar ophouden te ontsteken?"
heb niet alle reacties gelezen, maar heb wel de volgende tip voor je. Hier werkt echt super en heb ik als advies meegekregen van de zalfpoli in Eindhoven: Voordat je zoontje in bad gaat, smeer je m van top tot teen(oke geen haartjes) in met cetomacrogol creme. Dan in lauwwarm badwater....met washandje gewoon wel wassen. Daarna deppend afdrogen en een FLINKE laag cetomacrogol creme op zn lijfje smeren. Vervolgens t liefste gewoon een katoen pyama aan. Tim heeft echt flink last van eczeem en we zitten nu in een afbouwschema met hormoonzalf en daarnaast dus cetomacrogol creme.
@Whitesaber, Hormoonzalf moet je idd afbouwen. Je wil het liefst zo weinig mogelijk smeren, en na een periode van eczeem is het vaak ook een periode weer rustiger. In één keer stoppen is niet goed. En als je maar door blijft smeren reageert de huid na een poosje minder goed op de zalf.
Oww zo zit dat Bedankt Ik ga morgen een afspraak regelen voor een huidarts Trouwends ik heb last van contact allergie En ook een droge huid dus ligt waarschijnlijk aan mijn genen
Hier zit het ook in de genen. Door het afbouwschema leert het lichaam dat "ontsteken" geen zin heeft. Althans zo heeft de ka het mij verteld...
Onze dochter heeft ook aardig last van exceem. Echt wel zielig. Ons is aangeraden om haar 1 keer per week in bad te doen. Dit dan met badolie. Zodat haar huidje niet door het water uitdroogt Daarna meteen helemaal insmeren met speciale vaselinecreme die we van de dokter hebben gekregen. De extreme exceemplekjes moeten we dan naar een uur insmeren met de zalf voor exceem. De andere dagen wassen we haar natuurlijk echt wel, maar dan niet in bad. Ook na dit wassen moeten we haar meteen insmeren met zalf. Momenteel heeft ze hele plekken die gewoon open zijn gesprongen. We hebben verschillende zalfjes van de dokter gehad, omdat ze zoveel verschillende plekjes had die anders behandeld moeten worden. Wij gebruiken daarom altijd olie in bad en dan de meest neutrale babyolie. We merken dat haar huidje daar niet erger van wordt na het bad.
cematocrogol (ofzoiets) werkte hier helemaal niet, hij kreeg er juist een rode huid van. De vaseline sluit de huid juist heel erg af. Er zijn enorm veel soorten vette creme, dus het is misschien even zoeken welke het beste bij jullie kindje past. Wij gebruiken nu "oogzalf-basis" créme, smeert heerlijk en geeft hier een soepel huidje zonder rode uitslag.
Is idd ff zoeken wat werkt... Hier voor dus Lanette en Vasaline/parafine gehad, dat werkte echt voor geen meter! Bij Tim werkt de crematologol werkt hier echt t beste.
Finn heeft KMA gehad en heeft zijn tweede provocatie positief doorlopen. Geitenmelk mocht hij toen hij nog wel KMA had ook echt niet...wat iemand al zei...dat is vergelijkbaar en haast net zo allergeen! En ja...hier komt het dus door de kou...dat is zo lastig aan te pakken helaas!!! En de verwarming helpt ook niet mee! Ik gebruik al passend wasmiddel...ik kan zelf ook niet tegen veel dingen. Hormoonzalf heeft hij gelukkig nog nooit nodig gehad! Het gaat al een stuk beter nu hij weinig in bad gaat! Alleen op zn rug en wangen voelt het nog ruw aan...benen en armen zijn al weer helemaal glad! Het is grappig...als hij jeuk heeft pakt hij zelf de tube zalf uit de tas of van de kast en zegt:"Die???" en dan zie je hem eerst echt krabben! Vind het knap dat hij die link al legt! Ik ga morgen een kijken voor de Groninger lotion! Is dat echt alleen bij de apotheek of ook bij natuurwinkels?
De lotion is alleen verkrijgbaar bij de apotheek. Veel apotheken ken het niet, maar ze kunnen het altijd voor je bestellen.
Mijn oudste had als baby eczeem. Het CB zei dat we het vet moesten houden, maar dat werkte juist averechts. Sudocrem werkte het beste! Dat droogde de plekken uit en daarmee hield ik het onder controle en kreeg ik het uiteindelijk weg. Eczeem was bij hem dus juist een rode,vette plek op zijn wangen. Nu heeft hij vuurrode en droge wangen (en handen... en zijn armen en benen zijn ook aardig droog) vanwege de kou en werkt vaseline juist wel ontzettend goed.
Sojamelk is inderdaad een optie. Mijn zoontje krijgt sojamelk. Maar heb je het idee dat de melk de oorzaak is bij jou kindje?
Een paar berichten geleden heb ik geitenmelk geadviseerd. Het kan nl verbetering geven. En baat het niet dan schaad het niet. Het kan een alternatief zijn als je kindje idd allergisch is voor koemelk. Vervolgens lees ik dat je daar niet "zomaar" mee moet beginnen. Maar waarom zou je geen alternatieven proberen? Een hormoonzalf die men van de dokter op recept krijgt wordt toch ook gewoon uitgeprobeert? Enkele kenmerkende klachten die verbetering ondervinden door geitenmelk zijn: koemelk allergie bloedarmoede eczeem en huiduitslag maag en darm klachten astma en bronchitis botaandoeningen hooikoorts Google maar eens op "geitenmelk" dan lees je genoeg voordelen. Maar nogmaals, het hoeft natuurlijk niet aan de melk te liggen...