Eczeem en Lanette Creme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wat betreft de hormonenzalf ik gebruik het als ik al een klein beetje eczeem zie.
    Mijn ervaring is dat ik dan minder lang hoef te smeren dan als ik eerst afwacht en het vet houdt. Vaak wordt de plek ondanks dat toch groter en moet ik het langer met hormonenzalf behandelen.

2. christina

christina Niet meer actief

@ Sanjor, ik heb je een pb gestuurd

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Omdat ze niet huilt bij voeding heeft ze geen kma? Wat voor een arts heb je? Helaas hebben veel ha weinig kennis van kma.
    Mijn zoontje heeft kma in ernstige vorm en heeft nooit gehuild bij een voeding. Wel overstrekken en onrustig drinken.

De hormoonzalf moet je eigenlijk dmv een schema gebruiken, bv 5 dagen smeren, dan 2 dagen niet en eigenlijk zou je het ook moeten afbouwen. Ik weet niet meer het exacte schema. Hier hoeven we nog maar zelden te smeren en met de zalf die wij hebben is 1 keer smeren voldoende.
    Je kunt ook nog de cardiflor van vsm gebruiken. Die werkte hier ook vrij goed. Echter de extreme plekken waren hier alleen weg te krijgen met een sterkere hormoonzalf.
    De lanette creme helpt niet bij eczeem, vind dat meer een zalf voor droge huid.

4. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn kleinste zoontje heeft ook in zijn gezicht last van eczeem, verder minimaal op zijn borst en in 1 knieholte. Ben al bij de dermatoloog geweest en heb superveel smeertroep gehad. En vette creme (koelzalf) moest ik vooral veel en dik smeren, maar volgens mij kan zijn huidje dan niet meer ademen, want ik had niet het idee dat het er beter van werd. Dus ben een paar dagen gestopt met vet spul te smeren, alleen een beetje hormoonzalf.
    Nu is wel het probleem dat hij ook nog een helmpje draagt, waardoor bijvoorbeeld teerzalf uitgesloten wordt en hij daarvan heel erg zweet en dus komt het eczeem best snel terug. Gelukkig nog niet op de rest van zijn lichaam.
    Als ik nu 3 dagen 1x per dag hormoonzalf smeer is het eigenlijk weg, dan stop ik 1 dag en daarna nog 1 dag smeren, en volgens mij is dat ook een beetje afbouwen.

Ik ga nu wel naar een andere dermatoloog, want ik was zeer ontevreden met die waar we kwamen, meedenken stond niet in haar (hun) woordenboek en dat verwacht ik wel met dat helmpje.

5. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    hier ook een meisje gehad wat helemaal onder stond
    geen enkele zalf hielp haar:(

na lang aandringen door gestuurd bleek ze kma te hebben....
    bij dietist andere voeding gekregen en de exzeem verdween als sneeuw voor de zon. Ook nooit niets meer hoeven te smeren!!!

nu is ze een jaar geweest en gelukkig over haar kma heen gegroeit,nog wel een gevoelig huidje maar niets te klagen

6. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    O ja, het eerste wat we te horen kregen, toen ik er naar vroeg, was dat het niet met eten te maken kan hebben:(, dus ook nooit verder over allergie testen gehad.

Nu hoor ik van allerlei kanten dat het wel degelijk met voeding te maken kan hebben.

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Dimpel; Jeetje zeg meis! Das ook helemaal rot bij jou zeg:(
    Ik weet dat het wel met eten te maken kan hebben maar wordt elke keer afgescheept dat het geen kma kan zijn omdat ze dus niet huilt:( Me vriend heeft het vroeger wel gehad.. Dus grote kans dat ze het wel kan hebben.. Maar goed. We gaan zo naar de HA en dan zien we wel verder..

@antje; Bij jou huilde je zoontje dus ook niet? Hier precies het zelfde. Het gekke is dat ze eigenlijk best een vrolijk meisje is en niet ontevreden lijkt.. Een collega van mij herkende heel veel in me verhaal en haar kindje had ook kma en veel andere allergieen.. Dus die zei dat ik het er echt niet bij moest laten zitten.. We gaan het zo meemaken bij de HA. Ben echt benieuwd!

@alle andere; Bij jullie ook allemaal kma.. Ga er nu echt over twijfelen hoor;):p

@Pluk; Thnx voor je antwoorden meis! Ik blijf nu gewoon nog smeren op de plekjes ook al zijn ze maar klein.. Idd jeuk is erger dan pijn..:(

Nou ik laat de uitkomst van het gesprek hier wel even weten:)
    De vervangend arts die ik dinsdag telefonisch heb gesproken die heeft een aantekening gemaakt voor me eigen HA dat er nu echt goed naar gekeken moet worden. Dat helpt hoop ik ook wel een beetje..

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Het klopt dat voeding vaak niet de oorzaak is van eczeem, dat is meestal aangeboren. Echter is voeding wel vaak de trigger. Een allergische reactie op voeding heeft impact op het immuunsysteem en dan kan het eczeem uit lokken. Maar buiten voeding kan dit ook verzorginsproducten, wasmiddel etc zijn.

Mijn zoontje heeft het eczeem geerfd van mij. De melk, maar ook de vaccinaties, de wasmiddel zijn allemaal de triggers geweest van zijn eczeem. Het begon met wat plekjes in zijn gezicht en eindigde met eczeem over het hele lichaam en veel hardnekkige plekken.
    Nu is zijn huidje mooi onder controle. Geen eczeemplekken, alleen paar droge plekken bij hals / oren. Echter zodra hij iets eet waar hij niet (goed) tegen komt uit zich dat direct in eczeemplekjes in zijn gezicht. Maar ook als er tandjes op komst zijn, uit zich dat in zijn gezicht.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Sanjor, nee hij huilde nooit bij of na een voeding. Wel was hij een slechte slaper en huilde hij veel in zijn slaap. Dit kwam mede omdat hij reflux kreeg van de kma.
    Hij was op zich een vrij makkelijke baby en leek ook wel tevreden, maar eenmaal bij de juiste voeding zag ik toch wel een verschil van vrolijkheid.
    Succes bij de ha!

10. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    Maar die gevoeligheid voor bepaald eten, is dat dan wel een allergie? Verzorging producten genruik ik eigenlijk niet meer en was middel gebruik ik altijd al dezelfde en dan zou hij toch op zijn lichaam er meer last van moeten hebben.
    Zijn wangen zijn op dit moment weer knalrood en droog, of te wel het komt weer helemaal terug, maar hij is dus ook ziek geweest deze week en er komt een tandje door, dus die verminderde weerstand klopt wel.
    Ik mag over 2 weken naar de nieuwe dermatoloog, dus ben benieuwd.

11. Laperla26

Laperla26 Lid

9 mei 2010
    62
    0
    0
    Vestigingsmanager
    Rotterdam
    Ehm zou mischien handig zijn om beeb te laten testen op koemelkallergie ;)
    Ook alle zwitsal de deur uit want dat is echt slecht voor het huidje.
    Wij hebben zarca bodylotion en gezichtscreme (detuinen & Etos) & hormoon zalf gelukkig geen koemelkallergie.

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Het is heel lastig om te achterhalen wat de triggers bij je kind zijn. Hier heeft het ook een hele tijd geduurd voordat we overal achter waren. Daar hebben we ook heel wat artsen voor bezocht, zowel in het reguliere als in het alternatieve circuit.
    Het kunnen ook overgevoeligheden zijn bij eten. Mijn zoontje had dit voor zijn 1e jaar met bijna elke fruit. De voedingsmiddelen waar hij nu nog op reageert met eczeem, gaan ook gepaard met buikpijn, diarree en zeer slecht slapen. Dus allergiën.

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nou meiden,

Ik heb een verwijzing op aandringen gekregen naar de KA..
    Ik wil gewoon echt dingen gaan uitsluiten en niet overal allemaal medicijnen in haar lichaampje pompen als die niet nodig zijn..

Wat ik las over de vaccinaties. Nu jullie het erover hebben; Lisa heeft 15 maart de 3de vaccinatie gehad en daarna idd erge eczeem gekregen over haar hele lichaam. Waarschijnlijk was dat ook een trigger..

Nou ja het heeft een vervolg:)

14. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    @sanjor,Als de vacinatie de trigger is,dan zal het misschien het eiwit ervan zijn.
    Mijn oudste had een ei wit intollerantie Ze is er overheen,maar wel hooikoorts nu.
    Dat eiwit zit ook in de vacinaties van het cb.dat vertelde me hier bijna 3 jaar terug.

Ja mijn oudste heeft eczeem,bij haar pas met 3 maanden ontdekt en mijn jongste met 2 maanden ook.Dus we lopen lekker bij de dermatoloog.Hoezo geen abonnement

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Zit daar echt eiwit in? Dat kan dus ook een beetje duiden op kma? Of heeft dat er weer helemaal niks mee te maken?
    Vanochtend ook weer overstrekken met de bv.. Heb gisteren aardappel anders gegeven:(

Ik ga zo maar even de afspraak maken bij de ka en dan voor een test vragen daar. Ga niet eerder weg voordat ik een test krijg:cool::p:D

16. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Daar zit echt eiwit in....
    En dat je kind je kma heeft kan ook,hoeft niet.

Ik heb zelf eczeem gehad(overheen gegroeid)Toen kende ze kma niet.
    Ik kon eten,wat mijn hartje begeerde en nu nog steeds.
    Toen ik over mijn eczeem heen groeide,heb ik wel een katten allergie voor terug gekregen.
    Veel mensen denken,dat het de haren van de kat zijn,maar dat is niet zo.Het zijn de huidschilvers van een kat waar ook weer eiwit in zit.Net als bij paarden,konijnen,boom,graspollen.

Mijn oudste en jongste hebben beiden eczeem,maar geen kma
    De oudste had een ei intollerantie.(eiwit) ze kon geen gebakken,gekookt ei eten,maar wel ei in pannenkoeken,cake,vacinatie hebben(maar hier kunnen sommige kinderen ook dus niet tegen)
    Met haar 2e jaar was ze daar overheen,maar toen kreeg ze een boompollen allergie......

Mocht je dochter de 1st volgende keer weer heftig op de vacinaties reageren en je bent begonnen of gaat beginnen met vast voedsel.
    Geef pas ei,als je kind 2 jaar is.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Mariska, je bedoelt kippeneiwit? Er wordt gezegd dat er kippeneiwit zou zitten in de BMR vaccinatie. Echter is dit niet het geval. De BMR vaccinatie wordt wel gekweekt van kippenembryo's. De andere vaccinaties bevatten sowieso geen kippeneiwit. Ik heb dit nagevraagd bij de ka gezien mijn zoontje ook een kippenei allergie heeft, ik wilde anders dat de BMR in het ziekenhuis werd gezet.

Vaccinaties hebben een impact op het immuunsysteem, dit wordt even zwakker, gezien je lichtelijk ziekteverwekkers in je lichaam krijgt. Hierdoor kan het eczeem triggeren.

@ Sanjor, fijn dat je een verwijzing hebt gekregen. In aardappel anders zit iets van melk. Als je wilt testen op kma zul je een koemelkvrij dieet moeten volgen voor een aantal weken en daarna weer voorzichtig iets van koemelk eten. De eliminatie / provocatie test noemen ze dit. Andere testen, zoals bloedprikken zijn niet volledig betrouwbaar op deze leeftijd. Het kan negatief aan geven terwijl er toch een allergie aanwezig is. Mijn zoontje heeft wel een bloedtest gehad met 9 maanden, maar dit was voor meerdere onderzoeken. Kma en ei allergie zijn er uitgekomen. Soja was negatief, echter blijkt hij hiervoor toch allergisch te zijn.
    Artsen doen dus niet snel op deze manier testen. Ik heb van de week zelfs nog gevraagd voor allergietesten bij mijn ha, maar zowel bloedtest als huidpriktest wilt ze nog niet doen. Wil ik testen of ei / melk etc nu wel kan, zal ik mijn zoontje ermee moeten belasten, helaas.

18. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    @Antje 77
    Dank je wel voor de info.Geen wonder,dat de oudste geen last van had.dan had die van het cb beter informatie moeten inwinnen voordat ze dit aan een ouder meld.
    Bijna had ik de oudste de een na laatste en de laatste prik niet laten geven.Maar goed ik ben koppig en neem alle risico's op mij en heb het toch laten doen.

19. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Gewoon smeren waar het nodig is, als t dan wat minder word goed vet blijven houden. Ik kan je dermel huidzalf aanraden (moet je wel een recept voor bij de dokter vragen) deze creme kun je ook op open wonden smeren.

Xxx

20. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Hier ook een exceem baby :D
    Heb wel tips:
    Koop cetamacrogol of beter recept via de ha
    Of koelzalf
    Een streepje koelzalf dan een streepje hormoonzalf
    Dat samen voegen en je kindje helemaal in smeren

Ook geen douche spul meer kopen
    Zeker geen zwitzal !

Ik zou groninger douche lotion kopen voor in badje of badolie

Smeer zovaak mogelijk je kindje in met vette cetamacrogol/koelzalf

Ik ben na 16 maand verwezen naar een huidarts :)x) en daar hebben we een body gekregen,Elocon en Topicorte voor zijn haar

Deel Deze Pagina