Niet-slaapjes-baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandana, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Pfff.... we zitten in de periode van niet willen slapen overdag. Ze is nu ruim 10 maanden en de 9 maanden sprong hebben we al enkele weken achter de rug. Enkele weken was het rustig en nu begint deze fase.

Overdag is het vechten tegen de slaap en een keel opzetten als ze in bed gelegd wordt. Echt doodmoe, maar slapen ho maar. Eerder was het nooit een probleem.
    's Avonds is ze moe genoeg en gaat ze meteen slapen zonder morren, dus verlatingsangst is het niet.

Meer mensen die dit een periode hadden? Hoe lang duurde dat? Wat werkte bij jullie en wat niet?

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Niemand?

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn dochter van bijna een jaar slaapt overdag ook niet goed. Soms is het tien minuten en soms 2 uur.. Maar je kan er geen klok op gelijk zetten helaas,, terwijl ik nu zelf ook wel wat rust kan gebruiken overdag..;)
    Sinds een half jaar doet ze maar 1 slaapje overdag. Hier kreeg ik wel eens negatieve reacties op.. Maar wat moet je?! Haar ogen dicht plakken?
    Ik heb het maar geaccepteerd en nu gaat het beter. Ze gaat om 12 uur naar bed en komt niet eerder dan 2 uur weer beneden is de regel. Dan huilt, speelt, praat, knuffelt ze wel met haar beer, maar we gaan niet naar beneden. Ik heb ook altijd gezegd, ik heb liever dat ze snachts goed slaapt, dan overdag..
    En dat doet ze van 19.00 tot 8.00/8.30 uur, dus dat is dan wel heerlijk! ;)

4. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Soms kan het zijn dat je je kindje te laat op bed legt en dus overmoeid is en daardoor de slaap niet kan vatten. Bij ons hielp het echt als wij een vast tijd hadden en vooral na het eten zodat hij met een volle buik lekker ging slapen. Wil niet zeggen dat het voor jou kindje ook geld maar het is het proberen waard.

5. wuppie86

wuppie86 Actief lid

29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het andersom. Overdag ging goed maar 'S avonds was het feest. Ik werd er op den duur echt hopeloos van! Mijn zootje heeft dit bijna 2 maanden gedaan. :(
    Uiteindelijk gaf ik het aan op het cb en toen kreeg ik uiteraard te horen dat ik het niet goed deed. Ik ging na een tijdje huilen namelijk naar hem toe, haalde hem uit bed en gaf evt een flesje. Maar ik kon hem gewoon niet de hele avond laten huilen. (Dat is gewoon ieder voor zich)
    Ik ben er nu erg van onder de indruk dat het toch echt "vanzelf" over is gegaan! Zo van de een op de andere dag was het klaar!
    Ik heb hierdoor dus de ervaring dat het bij de 9 maanden sprong hoort en dit is dus een hele heftige sprong!
    Dus mijn tip? Doe waar jij je goed bij voelt, het gaat echt weer over!

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zo werkt het bij ons wel in ieder geval. Juiste timing is hier erg belangrijk.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Juiste timing lijkt hier niet te werken. Ik heb geprobeerd bij het eerste moeheidssignaal op bed te leggen, werkt niet. Dan langer wachten, werkt ook niet.

Nu ligt ze een half uur op bed en nu lijkt ze te zijn gaan slapen. Volgens mij is het meer omdat ze nu meer kan. Ze gaat ook meteen zitten en dergelijke, niet meer rustig gaan liggen zeg maar.
    Zeuren en huilen mag van mij, echt huilen laat ik niet lang toe. Dat vind ik niet nodig.

Als het nog bij de 9 maanden sprong duurt, dan duurt die nu al 2 maanden! Vanaf begin september, hopelijk is het dan snel voorbij. Maar in deze periode is ze gaan tijgeren, toen zitten, kruipen en gaan staan. Dus dat kan zeker voor onrust zorgen.

Deel Deze Pagina