eczeem en tips gezocht!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cle23, Mar 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,321
    240
    63
    @ Tieske, het kan heel goed zijn dat de pepti niet sterk genoeg is voor je kindje. Hier werkte pepti maar voor korte duur en nam sowieso niet alle klachten weg. Op zijn eczeem had het al helemaal geen effect.
    Hij heeft toen nutramigen gekregen en vandaag gestart met de nutramigen AA (hetzelfde als neocate, de sterkste)

Ik zou zeggen, volg je moeder gevoel! Vraag om een sterkere voeding!

2. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    en totdat je weet wat de oorzaak is kan je je kindje krabwantjes aandoen zodat ze zich niet openhaalt. bij mij werkt dat erg goed!

3. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Thanx voor jullie reacties. Wat verhelderend zeg! Komen net bij de KA vandaan maar zij nam het naar mijn idee niet erg serieus. We krijgen nu druppeltjes voor zijn oren (hij heeft al weken een loopoor) daar zou ook het huilen tijdens zijn fles vandaan komen dacht ze. En we krijgen een zalfje tegen de exceem. Nog een sterkere dan hydrocortison, die hielp niet echt. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om die te gaan smeren. Nog heftiger dan een hormooncreme en zoals hier al vaker gezegd is, helpt dat alleen tegen de symptomen enik wil de oorzaak wegnemen. Pfff, weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Hij heeft naar ons idee niet heel veel last dus ik zou het ook nog even aan kunnen zien maar ben dan ook weer bang dat ik misschien te lang wacht met voeding die hij misschien wel nodig heeft. Wat zouden jullie doen nu jullie dit weten???

4. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Die heeft hij al gehad maar daar zijn we mee gestopt omdat ik het idee heb dat hij zijn handjes dat minder goed kan gebruiken om dingen te pakken en ben dan bang dat dat stoort in zijn ontwikkeling. Misschien een beetje ver gezocht maar zo dacht ik erover :) Hij krabt zich maar zelden kapot, maar wrijft heel veel en dat kan hij met de wandjes natuurlijk ook. Maar toch bedankt voor het meedenken :)

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,321
    240
    63
    Trieske, balen zeg dat je niet serieus werd genomen. De zalf die je nu hebt gekregen zal een klasse 2 variant zijn. Die hebben wij hier ook. Ik gebruik die ook liever niet dan wel, maar hij werkt wel goed. Als hij jeuk heeft, zou ik het wel gebruiken, want jeuk is erger dan pijn. Maar inderdaad, wel achter die oorzaak aan blijven gaan!
    Wanneer moet je weer terug? Ik zou het gewoon weer aan kaarten. Blijf op je standpunt staan dat je een sterkere voeding wilt uit proberen.

Krabwandjes gebruiken we hier alleen met slapen. Of beter gezegd, gewoon sokjes want de gewone krabwandjes blijven hier niet zitten.
    Overdags leidden we af als hij krabt, zou overdags ook niks om de handjes doen. Dit ivm de ontwikkeling.

Share This Page