En ineens is het te klein, zoooo jammer!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dragonfly, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Zucht. De kast van mijn zoontje bij langs geweest. Hij heeft allemaal kleertjes die hem ineens (oké, niet helemaal waar) te klein zijn. Had een heel gaaf setje van de H&M, bloesje ineens te kort, broek te kort, romper te strak :(
    En dat ene truitje wat hem zo geweldig staat: ook te klein. En heel sneu voor vaders, maar het ACDC-shirtje kan ook op zolder. Zo jammer.
    Natuurlijk heb ik in maat 74 ook al wel enkele heeeeeeele leuke kleren in de kast liggen die hij nu aan kan, maar toch.
    Maar aan de andere kant, ook weer een reden om de stad in te duiken :D. Tja, hij groeit wel door.

2. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik kan alles doorschuiven naar mijn jongste dus dat is wel fijn.. heb ook vaak dat ik setjes zie hangen die ze erg weinig heeft gedragen en dan ineens niet meer past... dan gaat het naar haar zusje...:p

3. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    hehehe dat hadden wij met het feyenoord shirtje mt 62 hij droeg hem al toen Daan in maat 56 zat elke zondag getrouw met papa op de bank of met mama als papa in de kuip zat .
    en ineens was ie te klein :D nu maar ingelijst :D

uiteraard ook met andere hele leuke kleertjes

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Dat had ik toen mijn zoontje jonger was ook. Eerst uitkijken naar de tijd dat hij eindelijk dat ene stoere vestje pastte. En als dat dan eindelijk pastte had hij het 3 keer en was het te klein :x
    Zo koop ik nu ook niet echt meer kleding 'voor netjes'. Ik trek gewoon alles aan, want voor je het weet is het te klein en heeft hij het maar 1 keer aan gehad...

5. heel herkenbaar, het gaat zoooo hard:(
    Eva, je hebt helemaal gelijk, ik bewaarde ook kleertjes voor speciale gelegenheden, nu doe ik dat niet meer. Vond t eerst zonde ze te dragen, maar tis pas echt zonde als ze niet gedragen worden!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    Wupped: hier ook een feyenoord vader en zoon! ook elke zondag heeft meneertje het shirt aan.het is nu nog een beetje te groot voor hem, maar voor je het weet is die er uit gegroeit. wel jammer dat het bijpassende broekje pas zal passen als het shirt al te klein is hahaha vind het het niet geweldig schattig, zo vader zo zoon. :)

en ik heb pas in de stapels met de grotere kleding geneust en heel wat kleding in de kast gehangen die klein uit vallen. ben er wel vaker ingetrapt dat er al een deel te klein was toen ik nieuwe maat pakte.
    gelukkig blijft mijn mannetje best lang in zn maten zitten maar krijgt nu al de "straks is het te klein" stress.

maar er is wel ooit een 2de in de planning dus de leukste kleding gaat in de doos.

7. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    #7 Wupped, Mar 10, 2010
    Last edited: Mar 10, 2010
    De sokken die er bij horen waren bij maat 56 al te klein het shirt bij 62 en het broekje bij 68 inmiddels zit daan in 74

begin oktober had ie het hele tenu aan
    http://www.hijmering.nl/Foto%27s/Daan/Oktober/fr3.JPG

dit is 7 februari, de laatste keer dat ie hem aan had, zijn vader zat in de kuip. maar je ziet hier al dat ie te klein is :)

maar goed mt 62 is mooi inlijst maatje :) dus ook maar gedaan :)

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, ja wat gaat dat hard he! Alhoewel ik soms ook denk van sommige kleren, past ze dat nou nog steeds! Mijn beroemde 2 rompertjes van de H&M liggen vanaf gisteren bij de te kleine kleertjes, maar dat was maatje 56 !!!!! :$:$:$ Ik begin nu pas maat 62 bij de te kleine kleren te leggen, maar daar hebben we dan ook heel erg lang mee gedaan.

Ik vind het vooral lastig om te weten hoe lang ze precies met een maat doen. Ze zit nu net in maat 68, zal ik dan al maat 74 zomerse kleertjes kopen? Of ook nog truien? Lastig!!

9. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zo jammer is dat. Heel erg herkenbaar.

Vandaar dat ik van echt leuke kleertjes vaak 2 maten koop.

Maar ja, dat neemt nog niet weg, dat de gekregen kleertjes soms heel snel op het stapeltje 'te klein' verdwijnen en daar heb ik dan soms wel eens moeite mee.

10. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

@wupped: stoer dat feyenoord pak!! Geweldig!!

Ik bewaar ook geen kleren voor netjes. Ik heb nog wel eens dat ik een stelletje in de kast hou voor iets wat later die week is, zodat ik zeker weet dat het er nog ligt.

Maat 56 lag hier na drie weken al op zolder. Inmiddels bezig maat 68 uit de kast te werken en 74 erin.

11. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    jaa zeker beetje jammer dat het 62 was had gevraagd om 80 maar een gegeven paard niet in de bek kijken wij waren er dol gelukkig mee:)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje is in de eerste 6 maanden van maat 44 naar 80 gegaan en gaat nu naar 86 :(. hij wordt zo snel groot

wat ik soms heb dan zie ik het in de kast liggen en denk dan o dat is nog te groot laat nog maar even hangen. als ik dan uiteindelijk aan doe dan blijkt het alweer te klein te zijn :(. sommige dingen heeft hij max 1 x aangehad helaas of zelfs helemaal niet.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jaaaaaaaaa, zo jammer is dat he?
    Laatst heb ik nog weer al die lieve kleine schattige setjes door m'n handen laten gaan. Ik kan ze ook niet wegdoen, ook al is hij onze laatste. :(
    Gelukkig gaat het na het eerste jaar wat minder snel. Dan kunnen ze soms zomaar een half jaar met hetzelfde doen.
    Jesse is nu net twee en alle truitjes van de winter passen hem nog makkelijk. Sommige zijn niet dik, dus daar ga ik de mouwtjes korter van maken, heeft hij er in de zomer nog een t-shirt van.
    Ook twee lange broekjes die zomaar opeens te kort werden, heb ik korter gemaakt (eentje kort en eentje driekwart). Qua breedte kan hij er nog wel even in.
    Dus hoef ik komende zomer geen compleet nieuwe garderobe voor hem aan te schaffen. :D

14. risa2009

risa2009 Lid

Nov 6, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dan, en ik dacht nog wel de enige te zijn die dit regelmatig denkt :D De laatste tijd verdwijnen alle maatjes 62 in de speciaal gekochte box voor te kleine kleertjes, vind het diep triest, ook al wachten er nog een hoop super leuke kleertjes in maatje 68, 74 en 80 ! Tja, een erg goede reden om lekker te blijven shoppen he, daar ben ik erg goed in :D

Ik maak trouwens ook geen onderscheid in soort kleding, ons ventje ligt regelmatig helemaal gedressed in de box met zijn knuffels te spelen :D

Wat een leuk Feyenoord-outfit heeft je mannetje aan zeg, echt heel stoer 8) Tja, met een echte Rotterdamse vader ontbreekt het bij zoonlief natuurlijk ook niet in zijn garderobe :D

Groetjes Risa

15. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gister voor het eerst maatje 50 en maat 50/56 opgeborgen en ik vond dat toch wel moeilijk hoor.. al die leuke schattige kleertjes.. sommigen niet eens gedragen!

Maar ja da's dan een goede reden om te gaan shoppen! En hij heeft wel bijna 7 weken maat 50/56 gedragen dus eigenlijk mag ik niet klagen. Vond het ook wel weer een mijlpaal toen zn eerste pakje in maat 62 bleek te passen.

16. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn jongste zit ook alweer in maat 68, het is echt een dikke beer, dus maat 62 werd echt te strak op zijn buik...
    Ik heb er ook moeite mee, vooral omdat ik niet weet of er nog een derde komt hier.

17. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Zo herkenbaar kleding dat in eens te klein is, of je koopt wat in maat wat ze nu draagt en dan is het te klein! Had ik toen ik in IJsselstein bij Brouwers (?) een allerschattigst paars shirtje had gekocht, haar hoofd kon er niet eens door en ze echt niet een van de diksten, juist niet. Ik vind het erg slecht dat ze dingen verkopen die kids niet eens aan kunnen. Gelukkig heeft de oppas aan huis toen het wat versteld en kon ze het wel aan.
    Ik merk wel hoe ouder ze worden hoe langer ze kleertjes aan kunnen. Onze dochter zit nu in maat 74 maar ze kan wel langer kleertjes aan. Gisteren nog kleertjes gekocht in maat 80, broekjes niet, die past ze dan niet in 80 maar shirtjes en truitjes kan makkelijk, gewoon de mouwen wat omslaan en dan heeft ze er, en wij, langer plezier van.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik vind de eerste keer vooral moeilijk, als ze niet meer in de kleren van de kraamperiode inkunnen. Dan heb je echt het gevoel dat het veel te snel gaat. :(

En inderdaad, veel kleertjes worden maar 1 keer aangetrokken en dan zijn ze te klein. Ik moet het nog afleren om kleding voor 'speciale' gelegenheden te bewaren.. :D:)

Share This Page