Ik heb 3 jaar geleden een spoedks gehad en afgelopen mei een gepland keizersnede. Ik heb 2 gezonde kindjes en daar ben ik blij mee. Ik kan alleen echt verdrietig worden als ik naar mijn buik kijk. Door 2 keer een keizersnede hangt er buik over mijn litteken. Het is net alsof ik vroeger heel dik was en veel ben afgevallen. Het zal wel minder extreem zijn, maar zo voelt het wel. Ik weet dat het nog maar 4,5 maand geleden is dat ik bevallen ben en dat ik nog ff moeten wachten totdat ik 1 jaar verder ben, maar denk er nu al over om het te laten weghalen bij een plastisch chirurg. Zoveel last heb ik er van. Ik denk ook niet dat ik het nog wegkrijg door bijvoorbeeld sporten. Dat doe ik nu minimaal 2 keer per week. Iemand ervaring hiermee en oplossingen/ideeen/suggesties/opmerkingen? Thanks.
Hoi, wat erg dat je erzo'n last van hebt, ben je verder ook te zwaar, anders helpt het misschien nog wat als je afvalt en daarbij sport. Hier drie keer een keizersnede, maar ik herken het niet zo moet ik zeggen. Wel heel slap, maar niet dat het over het litteken hangt.
Hoi suus1983, Nee ben absoluut niet te zwaar en moet nog 3 kilo kwijt. Het hangt er ook niet helemaal overheen, maar er hangt wel zo'n klein rolletje boven mijn litteken. Kan het niet goed uitleggen. Ik hoop dat het nog goed komt.
Is het geen vochtophoping? Heb ik eerste tijd (lees flink aantal maanden) ook last van gehad. Als het vocht is trekt het (gedeeltelijk) wel weer weg.
ja, ik herken het. iedereen vind dat t meevalt behalve ik Mijn gyn zei dat het veel voorkomt! en dat t nooit helemaal weg gaat, maar nog wel minder wordt. Hij raadde buikspieroefeningen aan. Wel voorzichtig uiteraard en neit te snel
Ik ben sinds half juli al druk aan het sporten (eind mei bevallen) en mijn buikspieren zijn, ondanks 2 keer keizersnede, erg sterk. Voor mijn gevoel is het echt vel en misschien nog wat vocht/vet. Nou ja, ik moet nog enkele kilo's kwijt dus ik hoop dat het minder word doordat ik nog wat afval. En mocht het over een jaar mij nog steeds in de weg zitten, dan gaan we maar eens denken aan plastische chirurgie. Zo erg vind ik het namelijk
ik begrijp je gevoel! hier ook een kwab, net boven het litteken. en het ziet er niet naar uit dat dit ooit weer plat gaat worden..... bij mij is het nu 4 weken geleden, maar heb een buik van 5 maanden zwangerschap zo dik nog.... ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat deze kwam ooit zou verdwijnen met buikspieroefeningen....
Ik had dan geen kwab van een keizersnee maar ook ik was nog behoorlijk in shock van mijn lichamelijke toestande na 4 maandjes, ik dacht dat komt nooit meer goed. Na 9 maanden zag het er weer heel goed uit allemaal. Geef het de tijd er kan echt nog heel, heel veel veranderen!