Yoghurt? Vanaf wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ben benieuwd wanneer jullie kindje begon met het eten van (volle) yoghurt?

Het CB raadt het hier pas met 12 maanden aan, maar ik heb weleens gelezen van baby's van 6 maanden die het al kregen. Ik vind het contrast erg groot.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Omdat mijn dochter geen brood wil, stelde ze op het cb een beetje (volle) kwark voor als tussendoortje. Als ze wel brood gaat eyen, dit eventueel als toetje gaan geven.
    Raar he, het irriteerd me ook weleens dat ze her en der in nederland andete adviezen hebben!? Zo weet je toch nooit wat wel en niet 'mag'?!

Mijn dochter is nu 6,5 maanden.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Van ons cb mag ze nu al wat magere yoghurt hebben, mijn dochtertje is 6 mnd..
    In de informatiefolder van het voedingscentrum staat het genoemd in het dagmenu vanaf 12 maanden. Maar in een algemeen stukje staat weer dat ze geen gewone melk mogen tot 1 jaar, maar wel een beetje magere yoghurt...
    Mijn dochtertje krijgt als toetje een paar kleine hapjes (meer hoeft ze ook echt niet).

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben begonnen met 6 maand! Met griekse yoghurt omdat dat lekker dik is en dus minder geknoei :p

5. misa

misa Niet meer actief

Ja niet echt handig dat er allerlei wisselende adviezen gegeven worden. Ik irriteer me er ook mateloos aan. Helemaal nu we in de medische wereld zitten (kinderartsen), kom ik er steeds meer achter hoe je zelf alles moet uitzoeken e.d.

Wij zijn pas met 6 maanden begonnen met groente bij de oudste. Dus de yoghurt kwam pas een paar maanden later, maar wel voor een jaar.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, zo weet ik al iets meer.

misa, inderdaad he ZO irritant! Ik zou mijn dochter graag al een beetje Griekse yoghurt geven na het eten omdat ik het idee heb dat ze wel behoefte heeft aan een 'toetje' (ze krijgt geen pap of iets dergelijks). Nu krijgt ze wel de borst daarna, maar toch.

ikkie97, voor zover ik weet (wat het CB ons hier verteld) zijn magere melkproducten niet geschikt voor kinderen. Uit de volle variant halen ze bouwstoffen die ze nodig hebben. Dus ze raden hier aan alleen maar echt volle yoghurt (bijv. de Griekse) te geven. Magere of halfvolle yoghurt is een dieetproduct en daar hebben kinderen niets aan.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    hm vaag hoor, en dat staat dan in zo'n algemeen 'aanvaarde' informatiefolder zoals die van het voedingscentrum...:( op welke info moet je dan nog vertrouwen???

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij geven vanaf 6 maanden volle yoghurt. Ze vindt het heerlijk!

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier vanaf 6/7 maanden.. En dan of volle of Griekse yoghurt. Maar had ik magere in huis kreeg/krijgt hij die ook weleens hoor!

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet ook niet beter dan dt je volle producten 'moet' gebruiken
    De halfvolle en magere zijn idd dieet producten en niet geschikt voor een baby aangezien baby's die stoffen iit volle peoducten echt nodig hebben

@TS je kan gewoon beginnen met een beetje griekse yoghurt ofzo hoor :)
    Wel even kijken natuurlijk of ze er niet op teageert...

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat die info niet is bedoeld voor jonge kinderen. Het CB zegt hier echt alleen volle melkproducten.

Ben benieuwd of mijn dochter Griekse yoghurt gaat waarderen!

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik doe of een beetje fruit erdoor of een drupje diksap... Bij mij wil ze niet zo zuur en een drupje maakt het verschil. Ze wordt al blij als ze het schaaltje ziet, heel erg grappig!

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb hier 2 springlevende dreumesjes, hartstikke gezond zijn ze, en vanaf 8 mnd elke avond na het eten hebben ze een toetje gehad van halfvolle yoghurt, niks mis mee dus... Lekker geven!

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja leuk die tegenstrijdige adviezen, not!
    Ons CB heeft gezegd halfvolle yoghurt en straks ook halfvolle melk. Dus dat doe ik dan ook maar.

Melk mag liever niet voor het 1e jaar, yoghurt wel omdat dat bewerkt is en daardoor beter te verdragen is en minder slecht voor de niertjes is (iets met eiwitten ofzo).

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kusjesmama, ik zou toch even aan het CB vragen waar ze dit op baseren en vragen hoe het volgens hun zit met de volle producten. Ik vind het dieetproductverhaal wel erg aannemelijk.

16. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het vanaf 9 maanden gegeven.

Deel Deze Pagina