eczeem, lichte kma, bijna 5 mnd...wanneer bijvoeden? en ervaringen gevraagd

Discussie in 'Voeding' gestart door petra2278, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Thanks voor de tips van de thee dames!
    Ga straks gelijk een beetje proberen te geven!

Hij heeft er nu echt niet zoveel last van hoor! Maar wie weet helpt het wat!

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik merk ook geen verbetering van de andere klachten. Hij krijgt nu ruim 5 weken de Pepti.
    - maakt nog steeds roggel geluiden, maar hoest nooit.
    - verstopte neus
    - hoor hem nog steeds voeding terugslikken
    - ondanks Losec gaf hij net nog een beetje zuur terug (3 u na voeding)
    - slaapt net zo goed...heb hem zelfs uitgebakerd sinds gisteren
    - eczeem is dus niet verminderd, misschien eerder iets verergert.

Loop ook bij bioresonantie, zij zegt dat ik de behandelingen moet afwachten en dan zeker verbetering zie.
    Maar goed, smeer nog steeds 1 a 2x per dag hormoonzalf. Ook omdat ik niet goed begeleid ben via de huisarts. Ben nl direct gestopt met smeren bij verbetering...zo werkt dat dus helemaal niet. Maar smeer dus al 5 weken met hormoonzalf...en t komt telkens weer terug.

Inbakeren is warm...dus ben sinds gisteren gestopt.
    Ga ook op de luchtvochtigheid in huis letten...zelf heb ik nl ook droge mond 's nachts...
    Denk erover om onze vogel 6 weken uit huis te plaatsen
    En om Neutral te gaan gebruiken. Gebruik nu Omo / Ariel.
    Wel doe ik nu sinds 2 weken extra spoelbeurt van de was, en was op 60 graden...om t goed schoon te krijgen.
    1 ding tegelijk, anders weet ik niet waar het aan ligt.

Heb al wel 2 verhalen gehoord van verandering wasmiddel dat het eczeem wegtrok....

Maar goed, ik denk donderdag provoceren. Wieweet verergert t eczeem wel ontzettend.....wat ik niet hoop natuurlijk....

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt rooibosthee gebruiken om de flessen mee aan te maken. En rooibosthee in het badje of met een washandje had bij ons ook goed effect op het eczeem!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier veel ervaring met kinderen met eczeem helaas.

Kijk uit dat je niet teveel in één keer verandert, want als het dan beter of slechter wordt weet je nog niet waar het aan ligt! Dus als je gaat provoceren, dan zou ik alle andere dingen hetzelfde houden, en pas na de provocatie afgelopen is andere dingen doen zoals wasmiddelen, geen wasverzachter, enzovoorts. Ik ken een kindje waar het eczeem wegtrol toen papa en mama andere deo gingen gebruiken! Het kan echt aan van alles en nog wat liggen, en om uit te puzzelen wat er allemaal een rol speelt bij het eczeem van je kind kan het helpen om een dagboek bij te houden, waar je in noteert wat je kind eet en drinkt, hoe het weer is, waar je geweest bent, wat voor bijzonderheden er waren (nieuwe bos bloemen bijvoorbeeld, hond op visite, dat soort dingen).

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier ging het eczeem ook niet weg met de pepti en de andere klachten verminderde, maar gingen niet volledig weg. Pas met nutramigen verdwenen, op het eczeem na, alle klachten.

Het wasmiddel kan een boosdoener zijn. Hier was dat het geval (kwam uit de test bij de kinesioloog). Toen we neutral gingen gebruiken trok het eczeem op het lichaam ver weg.

Smeer je de hormoonzalf nu al 5 weken continue? Zou ik niet doen. Hormoonzalf moet je een paar dagen gebruiken en dan een paar dagen niet (bv 5 dagen wel en 2 dagen niet)
    Waarom probeer je niet eens een andere zalf? Eentje zonder cortisone.
    Eczeem heeft vrijwel altijd een oorzaak, deze oorzaak kan van binnenuit komen, maar ook van buitenaf, zoals wasmiddel.
    Zalfjes smeren is dus alleen maar symptoombestrijding.
    Wellicht heb je veel baat bij de therapie.
    Hier waren we heel nuchter mbt alternatieve therapie. Geloofde er niet zomaar in. Zijn er naar toe gegaan omdat wij zelf het gewoon weg niet meer wisten en omdat het mijn oude huisarts is. Wij hebben er heel veel baat bij gehad. Milan kan zelfs weer tegen koemelk.
    Zijn huidje is nog niet perfect, is nog zeer droog en het eczeem in zijn gezichtje trekt nu weg door een hormoonzalf van een klasse 2.
    Maar als ik hier lees dat deo van ouders een oorzaak was, denk ik dat wij maar eens een tijdje geen parfum meer moeten gebruiken.

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb ook het kdv gevraagd zijn spullen met Neutral te wassen, dus hydrolfiel doeken, spuugdoekjes en matrashoes. Maar ook een hydrofiel gebruiken als ze hem de fles gaven, want hun parfum irriteerde ook (hij rook ook naar parfum als ik hem ophaalde.... yuk!)

7. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    hoi hoi,

mijn zoontje had ook de symptomen van kma, huilen voor, tijdens en na de fles, niet willen slapen, ingebakerd ging het wel iets beter. reflux, weinig drinken, niet kunnen poepen omdat het gewoon te hard was, en exceem op zn wangetjes... toen ik van de ha en het cb niet veel wijzer werd, en al meerdere keren een andere voeding aan gepraat werd behalve de pepti, ben ik zelf een pak gaan kopen...resultaat: een kindje wat gewoon lekker zn fles drinkt, iets beter sliep en ook meer dronk per dag. het exceem en het poepen ging iets beter maar nog niet helemaal super. na 7 weken pepti heb ik wederom zelf de stap gewaagd om over te gaan op nutramigen...dure keus maar ja.... en nu....

heerlijk !!! mijn zoontje poept zonder problemen heeft een perzikhuidje zooo zacht, slaapt niet meer ingebakerd als een roosje! en drinkt prima, nu op de nummer 2 moet ik zelfs opletten dat hij niet te veel drinkt haha. die heeft een verbeterde smaak, en dat bevalt hem wel denk ik haha.

ik ben met bijvoeding al voor de 6 maanden begonnen omdat hij er aan toe was, ik merk helemaal niks aan reacties op zn potjes, of het nou fruit is of groente, en zelfs de potjes met melk erin reageert hij niet op... die krijgt hij dan wel pas sinds kort, dus missch is hij er nu overheen gegroeid?! vanavond krijgt hij als het lukt een danoontje en dan kan ik nog beter zien of het hem dwars kan zitten de melk.

mijn zoontje is nu bijna 7 maanden. en het is echt een heerlijke baby nu op de nutramigen! exceem kan idd wel even duren voordat het wegtrekt, maar vermindering moet je wel kunnen zien na een week of 4.

ik hoop dat ik je hier enigszins mee heb kunnen informeren,

en voor de overige kma kids: ik heb nog 4 blikken nutramigen 1+lgg staan, ongeopend en houdbaar tot aug 2010, iemand interesse voor een leuk prijsje over te nemen... grote kans dat iedereen hier het al vergoed krijgt , maar misschien voor de moeders die net gaan overstappen.... koste toch 19 euro per blikje (2 dagen voeding...)

groetjes mama van Justin!!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik heb niet alles gelezen hoor dus misschien is het al gezegd ;)

Zowel Kylian als Kinley hebben constitutionele eczeem (of te wel dauwworm) dit is een atopische aandoening (net als allergie, astma en hooikoorts) en de basis van deze aandoening is genetisch bepaald. (en erfelijk)

Voeding in de eerste 6 maanden

Wanner je kind constitunioneel eczeem heeft, is er een grotere kans dat het voedselallergieën ontwikkelt.
    Is er een allergie dan gaat het vaak om een allergie voor koemelk en kippenei, deze middelen kunnen bij jonge kinderen dan bijdragen aan de ernst van de eczeem.
    Voedselallergieën zijn op zichzelf geen oorzaak van het eczeem, maar kunnen in sommige gevallen het eczeem wel doen uitlokken of verergeren.

Het vaststellen van een voedselallergie op basis van verergering van het eczeem is sowieso lastig omdat eczeem van nature al heel grilleig kan zijn en op allerlei prikkels in de omgeving kan reageren.

Voedsel introlductie.

Uit onderzoek is gebleken dat de doorlaatbaarheid van de darmen bij kinderen met constitunioneel eczeem en/of voedselallergie groeter kan zijn dan bij kinderen zonder atopische klachten.
    Hierdoor kunnen niet volledig verteerde eiwitten gemakkelijker de darm passeren en kunnen er allergeiën ontstaan.
    Begin daarom niet met voedselintroductie voordat het kind 6 maanden oud is.
    Daarvoor zijn de darmen nog niet goed in staat om voeding optimaal te verteren.

Dit is een stukje uit de folder van het VMCE over constitutioneel eczeem.

Nu mijn eigen ervaringen.

Met Kylian ben ik met 4 maanden begonnen met bijvoeden, dat ging goed, nooit geen problemen gehad en compleet niet wetende dat hij eczeem had (ja hij had het soms wat kapot bij zijn oorlellen maar toen wist ik nog niet dat dit typisch is van het eczeem).
    Pas toen hij ruim 2 jaar was kwam de eczeem goed naar voren nadat hij allergisch reageerde op een zonnebrand van het merk hegron.

Kinley heeft nu al duidelijk eczeem, voornamlijk op het hoofd, ik wacht nu tot de 6 maanden, ze lijkt ook nog ruim voldoende te hebben aan 3.x 180 en 1 x 210 aan flessen.

Wel is het qua verzorging een heel stuk 'drukker'

Kinley's huid is heel erg gevoelig, zelfs zo erg dat wij haar niet kunnen vastpakken als we een verzorgingsproduct op hebben dat nog niet op haar getest is.

(- testen doe je door de binnenkant van de elleboog ermee in te smeren voor het slapen gaan en dan smorgens te kijken of er een reactie is)

2 x per dag smeer ik haar helemaal in met een bodylotion van de Vasiline
    4 x per dag nog een keertje extra haar hoofd
    1 x per dag de active plekken met vasiline lanette

ze gaat hooguit 2 x per week in bad, we gebruiken zeepvrije zeep (ombramed van de aldi is erg goed) en doen er op het laatst een scheut badolie door het water.

Op deze manier kan ik de eczeem goed binnen de perken houden en dan hebben wij ook nog mazzel want het schijnt haar niet te jeuken (ze krabt in ieder geval niet).

Groetje sAnita

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

IK zou wachten tot 6 maanden.

Dan zijn de darmen pas compleet ontwikkeld.
    Baby's met een kma of eczeem hebben een slechtere weerstand.
    Een goede weerstand wordt in je buik bepaald.
    Al die vreemde stoffen kunnen een aanslag op de darmen zijn en een goede werking van de darmen teniet doen.

Deel Deze Pagina