Eczeem, maar waar allergisch voor?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emmarijn, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ah super, bedankt.
    Dat scheelt weer. Thuis kan ik er wel goed rekening mee houden natuurlijk, zelfs op sporen van, maar op de kinderopvang... Natuurlijk doen ze hun best, maar het is heel lastig voor ze als ze ook op sporen van moeten letten.

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    rozemarijke zo te zien kan jij niet lezen want er staat toch echt dat ik je gelijk geef met wat je zei.. maar je hebt het zo druk met je gelijk te willen halen dat je er overheen leest..
    dus wat je nu zegt klopt niet ..lees maar terug..
    en ik vind het heel bekrompen als anderen vinden dat ze omdat ze zelf vinden dat xe gelijk hebben dat ze dan anderen gaan zeggen dat hun ongelijk hebben of hun artsen of dat ze al hun artsen niet goed begrepen hebben...want ja jij weet het beter...
    ik zou nooit iemand anders ongelijk geven je weet niet waar de persoon zijn info vandaan heeft wie de persoon is wat de persoon voor werk doet en wat de persoon zijn ervaring ermee is.. vind dat rondweg krom betweterig en brutaal.

iedereen reageert op een topic om zijn ervaring of mening te geven wie ben jij dan om te zeggen dat die persoon ongelijk heeft... of de persoin zijn artsen het fout hebben of de persoon al die jaren zijn artsen niet heeft begrepen..

maja je leest zelf niet goed zo te zien omdat je het zoveel beter weet he..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je mag best tegengas geven hoor, maar doe dat even op een normale toon, ipv zo te gaan zitten katten en schelden.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik gaf het kinderdagverblijf een lijstje met wat hij wel mocht hebben. Ze gaven dan niks anders en als ze ergen twijfels over hadden, vroegen ze het eerst. Zo ben ik eens gebeld geworden om te vragen of een traktatie (ijs) mocht.
    Pas zagen ze sporen van noten staan bij een liga. Hebben ze het niet gegeven en bij ophalen gevraagd of die liga wel mocht.
    Ei zit in heel veel tussendoortjes. Dus ik zou wel een lijstje geven met wat mag, of een eigen trommeltje maken. Dit heb ik een tijdje gedaan toen hij nog KMA, soja en ei allergie had. Zodat hij ook eens wat anders kreeg dan de soepstengel, rijstewafeltje en liga.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja oke. Maar ze waren al wezen kijken en op hun brood en smeerkaas stond al dat het sporen kon bevatten.

Ik zal eens uitzoeken welke tussendoortjes wat bevatten zodat ik een lijst kan maken, maar met "geen ei en geen pinda. Sporen van is geen probleem" komen we voorlopig al een heel eind denk ik :)

Oh! Ik bedenk me opeens wat onze jongste heeft gegeten dat weekend bij mijn schoonouders toen de eczeem opeens zoveel erger was: cakejes!

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Volgens mij heb je de boosdoener gevonden. Fijn dat je nu weet waar het weg komt.

Misschien kun je een eetdagboek bijhouden.

7. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    rozemarijke omg wat kan overdrijven zeg.. komt geen scheldwoord in voor... en de toon heb je zelf gezet.. ik ga mijn tijd niet langer aan jou verspillen..
    want dit topic draait niet om jou of mij....

mij excuses naar emmarijn en andere op dit topic..

ik vind dat een ieder zijn standpunt advies of mening gerespecteerd hoort te worden ookal is men het er niet mee eens..vandaar dat dit een discussie geworden.. niet omdat ik perse gelijk wou hebben.. ik praat vanuit mijn ervaring..

en mijn oudste is er compleet overheen gegroeit.. mijn jongste zoon daarentegen zit nu na een paar warme dagen compleet onder de eczeem.zijn huid voelt gewoon alsof er dikke plakken opliggen..zo ziet het er ook uit..
    hij krijgt daarvoor antihistamine om allergische reactie te verminderen daarnaast word hij ingesmeerd met vaseline parafine om de huid vet te houden..maar niet zo vet dat er een laag op ligt.. ik koel hem verder af onder een lauwe douche als de jeuk echt te erg word..ook heeft hij last van apneu doordat zijn luchtwegen zich vernauwen door de allergische reactie.. gelukkig is dat een stuk sneller en makkelijker op te lossen dan de eczeem..

ik weet hoe moeilijk het kan zijn als je kindje last heeft van erge eczeem en hoop ook echt dat jullie kindjes eroverheen groeien en die van mij natuurlijk ook.
    sterkte ermee.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dan zijn de cakejes, of beter gezegd het ei daarin, de boosdoener geweest.

@ Cook, weet je wel wat de allergische reacties veroorzaakt? Lijkt mij toch beter dat je de reactie voorkomt door de trigger te vermijden ipv de medicatie om de trigger te onderdrukken??
    Is het bij je oudste zoon ook niet naar binnen geslagen? Vaak hoor je dat het eczeem verdwijnt, maar er later luchtwegproblemen ontstaan. Dit had ik tijdens mijn puberjaren.

Ik zelf heb hevig eczeem gehad als kind. Nu nog maar minimaal. Meestal bij seizoen verandering dat het even op speelt. Bij de kids is het eczeem nu ook goed onder controle. Ook bij hun speelt het op bij seizoen verandering.

9. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    antje.
    nee er zijn in de laatste jaren zoveel onderzoeken gedaan.. elke x vinden ze andere bacterien. zijn nooit de zelfde waardoor het niet mogelijk is om er achter te komen wat het veroorzaakt. hij heeft al sinds zijn geboorte er last van en is nu zeven. het is wel een stuk minder geworden en heeft daardoor gelukkig ook niet meer dagelijks medicatie wat hij wel tot zijn vijfde had..
    hij heeft inderdaad het meeste last met de seizoens wisselingen die van zomer naar herfst en winter naar lente..
    gelukkig is zijn weerstand er een flink stuk op vooruit gegaan waardoor het minder voorkomt. de medicatie die ik geef is wat hij gewoon nodig heeft als hij last krijgt.. dat waren er vroeger veel meer. dus ben al blij dat het nu alleen deze drie zijn.

Deel Deze Pagina