mijn zoontje past nu nog net in de kinderwagen, eind dec past ie niet meer denkik, maar hij kan nu nog niet zitten kan hij wel in de buggy strax?
Hier zijn al tig topics over met heel veel meningen en tips. Misschien dat je even terug kunt zoeken? De regels (ook van de kinderwagen fabrikanten) zijn dat een baby in de buggy mag om het moment dat ie kan zitten, en zeker niet vóór 6 maanden.
Hey sila, heb je geen zitje bij je kinderwagen? Meestal kunnen die ook wel goed plat. En mag hij er gewoon in als hij uit de bak is gegroeid.
Ik zie dat je kindje net 3 maanden is, mijn dochter was lang bij de geboorte ( 56 cm ) maar heeft echt tot 6 maanden in de wagenbak gepast hoor! Ze hoeven niet gestrekt te liggen, ze mogen gewoon hun beentjes lekker opgetrokken hebben. Pas als ze er echt niet meer in de breedte in passen, zo rond 6, 7 maanden, mogen ze over in het zitje van de wandelwagen. Buggy vind ik niet aan te raden voor die kleintjes, weinig vering en van je af gericht waardoor ze niet mama kunnen zien.
Of een maxicosi/ autostoel aan de frame van de kinderwagen klikken. Je kunt bij een babyzaak een "adapter" kopen.
Een maxicosi is echt niet aan te raden voor kindjes om continu in te zitten, is echt geen goede houding, ineen gedoken en veel kans op afplatting van het hoofdje. Ik denk niet dat er kinderen zijn van 3 maand die niet meer in de reiswieg passen eerlijk gezegd. Mijn reusje heeft er ook tot 6 maand in gelegen.
Ik snap niet dat iedereen kennelijk te kleine kinderwagens koopt. Mijn meisje heeft er tot ruim 6 maanden ingelegen en was toen 72 cm. En toen paste het nog makkelijk. Is jouw baby nu al zo groot?
Ik heb zelf een buggy met meerdere standen dus die helemaal plat kan ook. Daar heeft hij ingelegen vanaf 3 maanden want hij paste echt niet meer in de kinderwagenbak Jayden was toen 70cm maar als hij zich maar iets strekte lag hij klem. Zolang je kindje kan liggen is het niet erg in de buggy.
Ja maar wel een buggy met goede vering en luchtbanden. Niet eentje met van die kleine wieltjes die geen vering heeft.
Je weet toch van te voren niet hoe groot je kindje is. Onze jongen past eigenlijk ook niet echt meer in de bak. Ik zal eens kijken het zitje hier ook helemaal plat kan, dat zou wel makkelijk zijn! Nog even een zak erbij kopen en klaar is kees!
Vind ik wel een vrij belangrijke overweging bij de (dure) aanschaf van een kinderwagen. Vooral duurdere kinderwagens schijn van die krappe bakken te hebben. Als je toch in de winkel staat, meet je de binnenkant van de bak op, loopt naar de kledingafdeling, en kijkt welke gemiddelde lengte bij welke leeftijd hoort. Verkopers moeten hier ook over adviseren. Kindje van de ts was begin deze week blijkbaar 64cm, vrij gemiddelde lengte voor 3 maanden. Ik kan me niet voorstellen dat er ZULKE kleine bakken bestaan. Of dat iemand ze koopt.
Als je kindje van 64 cm niet meer in de reiswieg past, hoe klein is die reiswieg dan wel niet ? Mijn dochter heeft tot 7 maanden in de wagenbak gelegen en toen was ze denk ik iets van 70 cm. En mijn zoontje is nu 5 maanden en past er nog prima in. De bak van de duowagen wordt in de breedte wel een beetje krap, dus als ik die gebruik zal ik helaas toch eerder over moeten naar de wandelwageninzet (die gelukkig helemaal plat kan), maar in de enkele kan hij voorlopig echt nog wel liggen.
Er staat ook dat ze denkt dat hij eind december niet meer erin past, ze zegt niet dat hij er nu niet meer in past.
Hier zijn we met 5 1/2 maand over gegaan. En niet omdat het niet meer paste, de mura heeft een geweldig grote bak!! Maar omdat hij eruit klimt en ik dan liever het zekere voor het onzekere nam. Maar als je zoontje nog lekker kan liggen met opgetrokken beentjes zou ik het als ik jou was zeker de winter over trekken. Die wageninzet vind ik verschrikkelijk(en Remus ook). Hij slaapt niet meer in de wagen, raakt snel overprikkeld en hij is nu heel erg eenkennig en bij iedereen die hem aankijkt en naar hem kletst zet hij het op een krijsen. En niet te vergeten dat de wagenbak veel lekkerder is qua warmte.. Zucht, ik wil weer naar de wagenbak.. Mja, met die klimgeit van mij is dat echt gevaarlijk.
Ja, nou ja, dat is over een maand. Zoals ik zei, mijn dochter paste er met 70 cm nog in. Ik denk niet dat TS d'r zoontje in een krappe maand 7 cm groeit . Ik vraag me dus af of hij echt niet meer past. Als dat echt zo is, vraag ik me af hoe ieniemini die reiswieg dan is..
Jayden is in de eerste 3 maanden tijd 20 cm gegroeid dus zeg nooit nooit hihi. Het dekentje neemt ook wel wat ruimte in bij de voetjes, mutsje enzo ook.
Neee niet allemaal! Hier de Maxi Cosi Mura, wat een geweldig ding! Maar ik moet zeggen dat we er wel heel goed over hebben nagedacht en veel hebben rondgekeken voor we een kinderwagen kochten. Deze heeft super wielen, kan zelfs door de modder/ het bos/ het strand, loopt als een trein. De wagenbak is heel groot en lekker warm, alles kan uitgewassen, de wageninzet kan naar me toe en van me af en plat/halflig/rechtop gezet, duwstang is ruim in hoogte verstelbaar, klein op te vouwen, en nog veeeel meer En nee ik heb geen aandelen hihi.. Maar echt in een woord ge-wel-dig. Maar dat zei je niet, het ging over de bak, die is dus lekker groot Mee eens, als je zo veel geld uit geeft is het de moeite waard om goed rond te kijken en alle "eisen" voor je tot koop over gaat duidelijk te hebben. En verkopers moeten idd adviseren al doen ze dit bij de babydump(heb ik hem gekocht) wel goed.
20 cm in 3 maanden . Nou ja, da's wel een uitzondering natuurlijk. Maar goed, ik blijf erbij dat een kind van tussen de 65 en 70 cm nog prima in een reiswieg zou moeten kunnen passen...
Ja dat is ook wel zo Hier zit ik niet zozeer met een lengte probleem, hij past er wat dat betreft nog goed in. Hij is alleen nogal breed en de wagen dus wat aan de smalle kant. En dat terwijl ik de bak al vrij groot vond. Ik heb de mutsy transporter, heb net even gekeken maar de buggy kan alleen van mij af en dat vind ik maar niks nu hij nog zo klein is. Dan wil ik wel graag dat ik hem zie liggen/ zitten. Dus moet maar even kijken wat ik doe. Gelukkig was het niet de meest dure wagen (aanbieding)
Dat klopt alleen 70 cm wordt wel krap, zeker in de winter als ze ook nog een mutsje op hebben enzo *en nee ik heb hem geen pokon gegeven, hij is nog steeds erg groot haha*