Wanneer bel je bij een baby van 6 weken de hap als hij ziek is? Mijn zoon is opeens super verkouden, soms moet hij een soort kokhalzen omdat hij vol slijm zit.. Zijn temp stijgt ook langzaam vanmorgen om 11 uur 37.2 nu net 37.4.. Drinken (bv) lukt ook bijna niet omdat hij zich elke keer verslikt.. En dan weer slijm overgeeft..
Sorry das waar. Las het vluchtig. Beetje slaap gebrek. Maar met zo'n kleintje zal ik het gewoon even overleggen met de hap. Hun bepalen wel of de kleine gezien moet worden.
in dit geval is het belangrijkst dat die kleine goed blijft drinken. Als de neus verstopt is dan wordt dit lastiger. Je zou eventueel wat otrivin baby kunnen gebruiken of zo'n uitzuigertje gebruiken om de neus vrij te houden. De temp is niet verontrustend, maar zielig blijft het! Voor het hoesten heb je hoestdranken die je ook voor pasgeborenen kunt gebruiken. Je baby mag niet blauw aanlopen van het hoesten, dat zou kunnen duiden op kinkhoest. Vaak merk je wel het verschil tussen een verkoudheidshoest en kinkhoest.
Inderdaad bij koorts bellen. Je kunt evt baby neusspray gebruiken. En even aankijken hoe het drinken gaat. Bij twijfel kun je altijd even bellen he met het hap.
Bij koorts (vanaf 38.0 graden) zou ik de HAP bellen. Voor nu kan je een babyneuszeuger (of hoe heet dat???) en neusspray gebruiken. Zorg er wel voor dat je kleintje goed blijft drinken! Beterschap.