Moet het even kwijt hoor...mijn dochter is nu 9 mnd en zegt al een paar woordjes... Papa, mama, a bah, hopla (hoppa), ete(n), jaja (niet echt een woordje maar toch) en iets van appel (maar dat kent ze niet echt volgens mij, dus wat ze bedoelt???) Ze weet ook heel goed wat ze zegt, want als ze hopla zegt (dat digitale witte konijn op DVD) dan kijkt ze naar de TV en gaat ze richting de TV leunen. Als ik de wipstoel pak, dan zegt ze ook hopla, dan weet ze wel dat ze eventjes TV mag kijken. Glim glim
Wauw, knap zeg! Mijn dochter zegt nog niet zo veel bewuste woorden. Tot nu toe papa, boem en tijte (nijntje). Wees maar lekker trots!
Wauw!! Knap hoor! Erg leuk.. Mijn zoontje is bijna 9 maanden en die zegt de hele dag door papa maar dat is gewoon zijn 'geluidje' Hahahah..
Leuk hoor! En knap ook. Hier vandaag voor het eerst 'mam' en 'mamamam' bij ons ventje van bijna een half jaar, maar of hij nou mij persoonlijk daarmee bedoelde... Ik zal er maar niet van uitgaan! Maar leuk is het zeker, die eerste woordjes.
Ja, het is lastig te bepalen wat de eerste woordjes zijn, maar bij mijn dochter had ik op een gegeven moment zoiets van "dat kan niet missen" Dan zeg ik a bah, als ze iets in haar mond stopt wat vies is. Dan kijkt ze me aan en zegt "aaaaah báh" om het toch weer in de mond te stoppen, dat wel Ook als ik vraag "waar is papa?" dan kijkt ze mijn vriend aan en zegt ze papa. Ik denk trouwens dat ze met appel (appuhl) paardje bedoelt. Ze heeft een sticker van een paard naast de commode, als ze die ziet zegt ze appuhl... Haha en wat minder grappig is...als ze jengelig is roept ze mama en trekt ze een vies gezicht, nou ja......?!
Gaaf is dat, he?! Mijn zoon zegt al een tijdje papa en mama en iets later kwam daar ook oma bij en sinds deze week heeft hij zelf een 'woord' bedacht voor hoera: ùhaaaaaaa Iedere keer weer, compleet met armen de lucht in, dus kan ook niet missen, inderdaad, haha!
nou hier met 9 maand is er nog erg weinig begrip qua woorden. ik ben Meme (maar alleen als die me nodig heeft, en huilend achter me aan kruipt) en waarschijnlijk is Kra voor kat. Maar dat weten we nog niet zeker. verder ken hij echt geen papa, oma o.i.d. en kijkt dan ook niet de goede kant op. hij is vooral een uitgebreidde blablabla kletser. maar daarin tegen is hij heel ver in lichamelijke ontwikkeling. klopt dat hier, het is op snel lopen en dergelijke, of snel praten..
Lief he die eerste woordjes? Hier nu ook een paar ba(l), da(t), bah, mamma, heej en iets dat klinkt als ete . Pappa zegt hij zeg maar zonder geluid. Geniet er lekker van en lekker trots zijn op je kindje! Heerlijk toch?
Glim maar lekker van trots! Zit hier met smart te wachten op het eerste woordje, zal nog wel even duren..... Tja, het enige dat Humpje al zegt (lees: krijst) als ze overstuur is, is MAAAAAAMAAAAAAAAAAAA!!!!! Maar volgens mij is dat niet speciaal naar mij gericht
Leuk he, Kylian was hier ook heel vlot met het praten en loopt er nog steeds mee voor. Wat wel vaak is met kindjes die op taalgebied (cognitief) sterk zijn dat ze met de grove motoriek wat langzamer zijn. Volgens de cb arts heel normaal. Kinley is nu bijna 1 jaar en zegt papa en mama en kaka tegen de kippen en gisteren zei ze lekker maar of dat bewust was? Groetje sAnita