Zo trots, 9 mnd en al een paar woordjes!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juenco, Aug 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    :D:D

Moet het even kwijt hoor...mijn dochter is nu 9 mnd en zegt al een paar woordjes...

Papa, mama, a bah, hopla (hoppa), ete(n), jaja (niet echt een woordje maar toch) en iets van appel (maar dat kent ze niet echt volgens mij, dus wat ze bedoelt???)

Ze weet ook heel goed wat ze zegt, want als ze hopla zegt (dat digitale witte konijn op DVD) dan kijkt ze naar de TV en gaat ze richting de TV leunen. Als ik de wipstoel pak, dan zegt ze ook hopla, dan weet ze wel dat ze eventjes TV mag kijken.

Glim glim ;)

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wauw, knap zeg! Mijn dochter zegt nog niet zo veel bewuste woorden. Tot nu toe papa, boem en tijte (nijntje). Wees maar lekker trots!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Zeker reden om trots op te zijn! :)

4. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Wauw!! Knap hoor! Erg leuk..

Mijn zoontje is bijna 9 maanden en die zegt de hele dag door papa maar dat is gewoon zijn 'geluidje' Hahahah..

5. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Wow juenco wat zal je trots zijn! Echt knap!!

6. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Wow, wat goed zeg. En ook zo snel.

Nou wees maar enorm trots Juenco.

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Leuk hoor! En knap ook.
    Hier vandaag voor het eerst 'mam' en 'mamamam' bij ons ventje van bijna een half jaar, maar of hij nou mij persoonlijk daarmee bedoelde... Ik zal er maar niet van uitgaan! Maar leuk is het zeker, die eerste woordjes.

8. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, het is lastig te bepalen wat de eerste woordjes zijn, maar bij mijn dochter had ik op een gegeven moment zoiets van "dat kan niet missen"

Dan zeg ik a bah, als ze iets in haar mond stopt wat vies is. Dan kijkt ze me aan en zegt "aaaaah báh" om het toch weer in de mond te stoppen, dat wel ;)

Ook als ik vraag "waar is papa?" dan kijkt ze mijn vriend aan en zegt ze papa.

Ik denk trouwens dat ze met appel (appuhl) paardje bedoelt. Ze heeft een sticker van een paard naast de commode, als ze die ziet zegt ze appuhl...;)

Haha en wat minder grappig is...als ze jengelig is roept ze mama en trekt ze een vies gezicht, nou ja......?! :$ :D

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Knap hoor van jullie meid, hier wordt echt nog niets bewust gezegd :D

10. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Gaaf is dat, he?! Mijn zoon zegt al een tijdje papa en mama en iets later kwam daar ook oma bij en sinds deze week heeft hij zelf een 'woord' bedacht voor hoera: ùhaaaaaaa :D Iedere keer weer, compleet met armen de lucht in, dus kan ook niet missen, inderdaad, haha!

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nou hier met 9 maand is er nog erg weinig begrip qua woorden.
    ik ben Meme (maar alleen als die me nodig heeft, en huilend achter me aan kruipt) en waarschijnlijk is Kra voor kat. Maar dat weten we nog niet zeker. verder ken hij echt geen papa, oma o.i.d. en kijkt dan ook niet de goede kant op. hij is vooral een uitgebreidde blablabla kletser. maar daarin tegen is hij heel ver in lichamelijke ontwikkeling.
    klopt dat hier, het is op snel lopen en dergelijke, of snel praten..

12. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Lief he die eerste woordjes?
    Hier nu ook een paar ba(l), da(t), bah, mamma, heej en iets dat klinkt als ete :D. Pappa zegt hij zeg maar zonder geluid.

Geniet er lekker van en lekker trots zijn op je kindje! Heerlijk toch? :)

13. yeira

yeira Lid

Mar 1, 2009
    94
    0
    0
    Psycholoog/coach
    Rotterdam
    Glim maar lekker van trots!;)
    Zit hier met smart te wachten op het eerste woordje, zal nog wel even duren.....
    Tja, het enige dat Humpje al zegt (lees: krijst) als ze overstuur is, is MAAAAAAMAAAAAAAAAAAA!!!!!
    Maar volgens mij is dat niet speciaal naar mij gericht;)

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Leuk he, Kylian was hier ook heel vlot met het praten en loopt er nog steeds mee voor.

Wat wel vaak is met kindjes die op taalgebied (cognitief) sterk zijn dat ze met de grove motoriek wat langzamer zijn. Volgens de cb arts heel normaal.

Kinley is nu bijna 1 jaar en zegt papa en mama en kaka tegen de kippen en gisteren zei ze lekker maar of dat bewust was?

Groetje sAnita

Share This Page