He meiden, sinds mijn zoontje vorige week ziek was, slaapt ie snachts niet meer door. Hij is nu 16 weken en heeft (met uitzondering bij zn vorige sprongetje) vanaf 8 weken doorgeslapen. Op zich valt het wakker worden mee, even op de arm, speen en dan dommelt ie zo weg. Zou dit nog nasleep van ziek zijn kunnen zijn? Wat me alleen ook opvalt ie dat ie overdag moeite heeft met inslapen. Vaak is ie even rustig als ik m wegleg, maar dan begint ie te jengelen en dat wordt krijsen. Sussen en speen werkt niet, dan krijst ie zo hard dat ie niet meer rustig wordt. De 10-minuten regel werkt dus ook niet.... Alleen er even uit en op de arm, en dan valt ie in slaap. Zou dit ook nog na-weeen kunnen zijn? Of 'verpest' ik hem door het op deze manier aan te pakken? Of zou dit zn volgende sprongetje al weer kunnen zijn en is het dus gewoon even doorbijten? (Ik merk wel dat ie erg druk is, veel pakken, trappelen, bewegen etc.) Groetjes Christel
Ik denk dat het een combi is van beide! Sprong en ziekzijn..... Merel heeft hetzelfde nu. Je verwent je kindje nog niet hoor! (tenminste dat is mijn mening) Die heeft het blijkbaar even nodig om bij je op de arm weer in slaap te valllen... Merel heeft`dat ook en slaapt daarna als een roosje weer verder. Prima toch....het gaat vanzelf weer over in doorslapen zoals voorheen.