Hallo dames, Ik vroeg me af he, mijn dochter van bijna 9 maanden, die kan tijgeren sinds 1,5 maand denk ik ongeveer misschien wat korter. En ze kan zich wel op haar knietjes zetten en gaat dan heen en weer schudden (van voor naar achter ) maar verder komt ze niet. Nu is het zo, dat sinds eergisteren ongeveer ze ineens zich opdrukt en dan haar knietjes van de grond af heeft (?) * dus enkel voetjes en handjes op de grond * Weet niet of jullie het snappen maar ik bedoel eigenlijk een soort van ' opdruk positie' En daarnaast zat ze net in haar bedje (bedje in laagste stand) en trekt ze zich ineens op aan de bedrand !? ( op haar knietjes zit ze dan maar beentjes wel gekruist. ) Is dit nou een soort sprongetje of iets of wat probeert ze nu eigenlijk met dat opdrukken? Ik vind het er wel leuk uit zien daar niet van Maar verbaas me er wel een beetje over wat ze nou allemaal gaat doen...
Volgens mij heel normaal dat ze het doen. Heb het hier bij de oudste 2 allemaal gezien en de jongste zie ik ook regelmatig op handen en voeten en doet pogingen tot optrekken (wat soms ook al lukt :O )
Ja deed onze kerel ook. Ziet er grappig uit hè als ze zo op handen en voeten staan met de kont in de lucht En dat heen en weer wiebelen op handen en knieën is echt een voorbereiding voor kruipen
Dat is heel normaal. Mijn dochter deed dat schudden op handen en knieen ook en kroop een week later als een speer door het huis. En het optrekken tot staan was hier in diezelfde periode. Geniet er maar van, want dat is zo leuk!
Lief he? Ik weet het ook nog. Nu gaat het snel met wat ze allemaal kan. Mijn dochter ging kort daarna kruipen en langs de tafels meubels lopen. Rond 8 maanden krijgen ze sprongetje en volgens mij was dat het belangrijkste sprongetje hier en ging het hard.
Ja hier is het opdrukken ook ineens begonnen. Hij spartelt ook vaak als een vis op droge. Ziet er ook gek uit. Optrekken doet hij nauwelijks, maar hij komt pas net een week vooruit (hiervoor wel achteruit), dus denk dat dat optrekken ook wel komt. Lijkt dus te horen!
Heeeeeeel herkenbaar, alle punten die je noemt. Dat heen en weer wiebelen heeft wel een maand geduurd. En opeens, binnen 2 dagen, kan hij kruipen, op zijn knieen gaan zitten met losse handen om te spelen, en gaan staan bij de bank/salontafel. Hiervoor kon hij alleen nog maar tijgeren
Jup, dat doet de jongste ook. En de oudste heeft dat gedaan vlak voordat ie ging kruipen. Die kroop overigens op handen en voeten ipv knietjes.
Ja, herkenbaar! Hier 1 van 8 maanden die opeens heel hard kan kruipen, zichzelf optrekt aan de bank en langs de zijkant stapjes zet.... Gaat echt binnen no time enorm snel!