Vieze smaak mond/keel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door RoAn1981, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb hier al wel eerder een topic over geopend maar wellicht dat iemand nog een nieuw inzicht heeft :(

Al sinds begin augustus heb ik last van een vieze smaak in mijn mond. Ik vind het moeilijk te omschrijven wat voor smaak precies want het verandert nog weleens. Het is denk ik het best te omschrijven met nu weer bitter, dan weer zuur. Ik vind het geen bloedsmaak ofzo. De ene keer achter in mijn keel, de andere keer op mijn tong, het verschuift nogal. Ik heb in het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, dus ik wijtte het aanvankelijk aan de schommelende hormoonhuishouding. De huisarts heeft gecheckt of ik geen schimmel heb maar die kon niets vinden. Aan het fameuze pijnboompitten-syndroom ligt het ook niet, die heb ik al maanden niet gegeten.

Ook bij de tandarts en mondhygieniste geweest. Ik had wat gaatjes en heel licht ontstoken tandvlees, dat is allemaal verholpen maar de klacht blijft. KNO-arts heeft gekeken, ook niets gevonden.
    Ik heb twee ijzerdraadjes in mijn mond, die ik na mijn beugel heb gekregen (nu 14 jaar geleden), en daarvan is er 1 weggehaald om te kijken of dat effect heeft. Lijkt weinig te helpen.
    De homeopaat heeft me twee keer korreltjes voorgeschreven; ook geen effect.

Ik eet of drink niet anders sinds augustus, ik heb geen andere medicijnen, er zijn geen rare dingen gevonden in uitgebreid bloedonderzoek behalve dan dat ik een verhoogde concentratie B6 had (kan aan mijn gebruik van Emesafene liggen) en verhoogde concentratie zink (ben nav daarvan gestopt met mijn multivitamine voor zwangeren, aangezien ik daardoor wellicht een 'overdosis' kreeg, aangezien ik al behoorlijk gezond eet).

Jullie zien het: ik heb zo ongeveer alles geprobeerd en niets helpt...Nu weet ik dat het een bekende zwangerschapskwaal is, maar ik kreeg het in augustus en ik raakte pas in september zwanger. Ik heb wel in juni een miskraam gehad, na 7 weken zwangerschap, maar toen had ik die klachten niet. Ik word er moedeloos van, niets helpt. Ik poets me suf, helpt niet. Ik zuig op zuurtjes, maakt het erger. Heeft iemand nog een tip??

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Misschien moet je dat spul eens gebruiken om mee te spoelen, CB12 heet het volgens mij.

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Het kan idd door misselijkheid en overgeven komen, maar dat heb ik nooit gedaan..

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Ik heb het ook 2 weken nu.. beetje zuur/wrang en misselijkmakend en niet weg te poetsen. En ik moet inderdaad ook niet overgeven dus daar komt het niet door. Lijkt wel alsof het met eten juist erger wordt. Ik neem regelmatig een mentos.. maar als DE tip voorbijkomt, zou het heel leuk zijn :)

Jij dus echt al ruim 20 weken.. beroerd zeg!

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nou, ruim 20 weken, zeg maar gewoon 7 maanden..zucht :( Denken jullie toch ook dat het door zwangerschapshormonen komt? Het lijkt er wel op, ook al kreeg ik het toen ik niet zwanger was. Al het andere lijkt zo'n beetje uitgesloten..

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had het tussen de 20e en 26e week en toen was het opeens weg toen ik op een ochtend wakker werd, wat ik deed was veel kauwgom kauwen en steeds een pepermuntje of een beetje eten..En dat hielp dan voor een tijdje, maar vervelend was het wel

7. mama15

mama15 Bekend lid

29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    hier heb ik er ook al last van, vanaf begin zwangerschap.
    Af en toe heb ik het idee dat het wat afzakt en denk ik yes ik ben er van af maar dan is het van korte duur.
    ik eet en drink ook niet anders dan normaal, en heb er ook nog steeds last van.
    volgens mijn vk en ha komt het door je hormoon huishouding de een heeft er geen last van en de ander kan er zelfs de hele zwangerschap last van hebben
    s6 ermee wat het is blehhhhh

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mmmm het is wel echt iets wat ik herken.
    Maar niet van vóór de zwangerschap.
    Misschien toch soort van "hormonen uit balans" kwestie?

Ik heb namelijk naast de misselijkheid en het braken ook doorlopend een zure/bittere smaak in mijn mond (waardoor alles wat ik eet ook zuur/bitter is), maar dat is wel sinds ik zwanger ben.

9. Lunadog

Lunadog Actief lid

4 apr 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook, heel vervelend. Ik heb een tongschraper gebruikt en elke dag voor het slapengaan gebruikt....heeft mij heel erg geholpen

10. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    ik heb er ook last van en vanaf dat ik zwanger ben. ik herken het ook van mijn vorige zwangerschap. Maar ik heb het vooral na het eten en drinken van melkproducten, dus dat probeer ik wat te minderen of na een maaltijd niet als laatste iets van melk of vla te nemen. Hoop dat het na de zwangerschap weer weg gaat (was de vorige keer wel zo)

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hier ook last van, echt vies, heb wel veel overgegeven maar sinds een maand niet meer, en de vieze smaak blijft.. poets me ook rot en sabbel veel op mintsnoepjes, maar zodra die op zijn.. komt de vieze smaak ook weer terug..

12. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ja, hier nog eentje die er last van heeft. Heb het nog nooit eerder gehad, ook niet bij m'n miskramen. Alleen maar bij bij deze zwangerschap. Heb er elke dag last van maar nadat ik dan wat eet is het weer weg bij mij.

Het is bij mij net alsof ik aan een stuk zeep heb lopen likken, echt ontzettend vieze smaak gwn.

Heb er verder niet over gehad met m'n vk, las al dat dit gwn bij de zwangerschap kan horen

13. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Jup, ook hier heb ik er last van, vl wees me er in het begin op dat ik even een kauwgom moest pakken. Dacht toen dat het kwam door het stoppen met roken...
    Nu ga ik de deur niet meer uit zonder mondspray, Smint en kauwgom, erg hè...

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier had ik het vooral heel erg in de laatste zwangerschapsweken.Ik werd er kotsmisselijk van.Een vieze bittere smaak,niet te omschrijven eigenlijk.Toen ik bevallen was was het in ene keer helemaal weg.Ik denk dat het bij jou toch hormoon gebonden is en je het toevallig ook al kreeg voordat je zwanger raakte.

15. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    heeft het niet met maagzuur te maken? Bij mij duurde het een tijd voordat ik doorhad dat het maagzuur was. Maar ik weet niet of dit hetzelfde geval is.

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook vieze smaak in de mond. Blehhhh. Soms zo ranzig dat ik niet eens zin heb aan eten, want dat smaakt dan ook anders.
    Ik lees hier dat er meiden zijn die pepermuntjes nemen, maar daar word het bij mij eigenlijk alleen maar viezer van. Er zijn soms dagen dat zelfs water vies smaakt!
    Ben blij als ik van dit irritante kwaaltje af ben hoor! Tot die tijd maar keer extra tanden poetsen en ijskoud water drinken(dat smaakt beter dan uit de kraan, die lauwe pies haha!,).

17. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Herkenbaarheid alom hier dus. Wel jammer dat ik het al zo lang voordat ik zwanger werd, al had. Maargoed, ik probeer het maar te wijten aan de hormonen. Ik word er af en toe helemaal gallisch van..

Deel Deze Pagina