De cetomatrogol is niet bepaald jeukstillend dit is meer om het vet te houden. De hormoonzalf die je hebt gekregen, die werkt juist tegen de jeuk. De triamcinoloni is een goede zalf. Heb je ook de zalf variant ervan of de creme? Voor mijn zoontje heb ik ook die zalf. Als zijn eczeem opvlamt hoef ik maar 1x te smeren en dan is het zo goed als weg.
hoi, ik zelf heb heel erg veel last van eczeem, vaseline en andere vettige zalfen heb ik het idee dat ze mn huid afsluiten, het gaat dan zo erg jeuken dat ik nog meer ga krabben. het MOET er voor mn gevoel gewoon af! wat ik doe al het heel erg is is voor de nacht dik insmeren met zinkzalf en evt gaasje er over heen. ook smeer ik me in met amandelcreme van weleda (weet niet of kindjes dat mogen gebruiken) maar dat werkt echt goed. smeer ook mn hormoonzalfen niet meer daar ging ik van tegen het plafond was geen goede combi met pil (gebruik ik nu niet meer maar geef bv en mag je het sowiezo niet gebruiken) alle eczeem creme's die je bij de drogist kunt kopen vind ik ook niet fijn. maar zinkzalf vind ik echt een aanrader!
Hier ook een kindje dat helemaal onder het eczeem zit. Inmiddels ipv hydrocortison de emovate gehad en dat lijkt nu effect te hebben, maar ja, dat mag je maar kort gebruiken. Ook heeft ie sinds gisteren een krabpakje (uit zilverdraad) dus ben benieuwd wat dat gaat doen... Het lastigste is de infectie die hij constant in zijn gezicht, nek en op zijn achterhoofd krijgt. Dan wordt het nat, het plakt, het stinkt maar nog het ergste is dat het ontzettend jeukt. Zo zielig! Wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeden? Mij wordt aangeraden om zo lang mogelijk te wachten ivm eventuele allergieën.
@ Maantje, ik ben bij beiden kids pas met 6 maanden begonnen met bijvoeding. Dochter was zelfs al bijna 7 maanden. Maar dit was ivm de kma van hun.
We hebben het ook gehad, ze had eczeem op haar wangen, armen en knieen. De eerste zalf leek voor het moment wel te helpen, maar het kwam altijd snel weer terug. Daarna weer bij de HA geweest en een zwaardere zalf mee gekregen en een speciale badcreme. Idd schema mee gekregen om te smeren....1 week op, 3x per dag, 1 week af. 1 week op 2x per dag, 1 week af etc. Dit heeft hier wel geholpen. Helemaal omdat ze het steeds na het bad had. Toen waren de plekken nog heel klein en smeerden we de plekjes heel dik met sudocreme in voordat ze in bad ging, zodat die plekken "beschermd" waren tegen het badwater. We gebruiken de creme nog heel weinig, maar het heeft wel geholpen. Wat ook kan helpen, als er nog veel eczeem is, insmeren met de creme vóórdat je je zoontje in bad doet. Dit heeft hier wel geholpen. Helemaal omdat ze het steeds na het bad had. Toen waren de plekken nog heel klein en smeerden we de plekjes heel dik met sudocreme in voordat ze in bad ging, zodat die plekken "beschermd" waren tegen het badwater. Nu heeft ze het nog heel sporadisch en smeren we de creme er meteen op. 1x per dag, voor het slapen gaan op haar wangetjes, heel dun 3 dagen.
Die hebben wij nu ook en ik merkte echt meteen verschil! Wij zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden. Hebben er verder geen reactie op gehad. Maar merk wel dat ik het nog steeds eng vind om nieuwe dingen uit te proberen. Hier komt het trouwens wel steeds terug bij verminderde weerstand. Dus bij tandjes e.d.
Wat vervelend he? Echt zo sneu! Mijn zoontje heeft ook eczeem plekken gehad, op aan raden van mijn tante heb ik toen een creme besteld; Baume ( balsem, heel fijn smeerbaar ) van La Roche Posay, dit hielp erg goed op zijn ruwe huidje. In Frankrijk schijnen ze veel verder te zijn op huidgebied, en eczeem, artsen raden dit aan. De creme zelf voelt heel zacht, smeert fijn uit, je hebt een heel klein beetje nodig, een tube is best prijzig, rond de 20 euro, maar daar doe je lang mee. Sterkte!!
Mijn dochter heeft ook eczeem.. Ik had het er net nog over dat ik zo blij/trots ben, dat we het onder controle hebben. Wat naar mijn mening heel belangrijk is, is het vet houden.. Wij smeren elke dag ceto creme (weet ff niet hoe het heet) en bij eczeem de hydrocortison. Ik hafd laatst een week niet gesmeerd me de vett ceto creme omdat we het op was.. En ze zat direct weer onder.. Door hormoonzalf word de huid idd dunner.. Maar de huid wort ook dunner als ze gaan krabben.. Dus heb je hetzelfde effect.. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.. Sterkte meis!