ben met 4 maanden begonnen met fruithapje na een week toen ze echt zat te smullen moesten we stoppen met fruit geven door dat ze erg veel rode bultjes kreeg door het fruit. na twee weken stoppen was het veel minder eergisteren weer begonnen en word weer erger lijkt wel op eczeem. eigenlijk hebben wij zelf nooit geen last van eczeem. ben vanaf vandaag weer gestopt weet eigenlijk niet wat i moet doen nu.. herkent iemand dit??? het is echt borstje buik rugje paar plekjes op bovenarm en billetjes ze heeft er overigens geen last van tenminste merk niks aan haar.
met welk fruithapje heb ik geen idee van helaas dat is zo moeilijk te zien welke wat effect geeft daarop.. stoppen nu helemaal maandag nog ff na de huisarts als het niet minder is geworden en dan maar is aankijken wat die zegt.. maar was benieuwd of er mensen zijn die er een beetje ervaring mee heeft
Stoppen met de bijvoeding en over een maand weer voorzichtig beginnen. Mijn oudste had KMA en reageerde bijv. flink op peer met 6 maanden. Ze kreeg o.a. als reactie eczeem op haar wangen.
ok verder heeft ze nergens last van .. ok hoe ben je er achter gekomen dat het door peer komt denk dat het hier door banaan komt ..
Zoals red zegt, idd stoppen met bijvoeden en nu het liefst wachten tot 6 maanden omdat ze er blijkbaar toch erg gevoelig voor is... Als je toch eerder wilt beginnen zou ik starten met groenten omdat dat veel milder is dan fruit, bijv. wortel, bonen, bloemkool. Hoe je er achter komt dat ze op iets reageert? Door (als ze helemaal vrij is van plekjes / eczeem) haar een paar dagen achter elkaar alleen maar hetzelfde soort fruit te geven, en dan bij voorkeur geen potjes omdat daar toevoegingen in zitten waar ze ook op zou kunnen reageren. Dus echt puur alleen peer of banaan of appel en dat dan een aantal dagen. Na 3 dagen geen reactie, dan mag je er vanuit gaan dat ze van dat soort fruit geen last heeft en kan je verder met een andere soort.
Idd, nu alles stoppen. Met 6 maanden voorzichtig beginnen. Ik zou ook met groente beginnen en 3 dagen hetzelfde. Als er geen reactie komt (eczeem is ook reactie) kun je wat nieuws introduceren. Na 3 groentes kun je dan ook voorzichtig met fruit starten op dezelfde manier. Brood kun je beginnen met straks eerst een broodkorst zodat ze aan een klein beetje gluten kan wennen. En dat kun je rond 7 maanden uitbreiden naar een boterham.