drie maanden geleden moesten we van het cb een echo laten maken van de heupjes van onze zoon , omdat hij ze heupen wat beperkt zijn in het bewegen naar buiten toe! de echo liet zien dat de heupen gewoon goed waren . nu waren we afgelopen vrijdag bij het cb en had daar een andere arts ondanks de goede echo wilt ze toch dat we een foto gaan maken omdat de heupen nog steeds niet ver genoeg naar buiten kunnen . nou vraag ik me af als een echo bij 3 maanden goed is hoe groot is dan de kans dat er bij 6 maanden de heupen toch niet goed blijken te zijn ??
Bij mijn dochter werd het met 3 maanden geconstateerd door de arts van het cb. We moesten naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. Hier was ook niks op te zien.. Maar moesten gelijk voor de zekerheid wel een foto laten maken.. en daar was dus wel duidelijk op te zien dat er een kleine afwijking was in haar heupjes.
is ze hier voor behandelt?? wel vreemd al die verschillende verhalen tegen mij werd verteld dat een foto voor de 6 maanden nog geen zin had omdat het heupgewricht nog niet hellemaal uitgehard is !!
Hier precies hetzelfde. Bij mijn dochter was het niet zo dat ze het zagen aan der beentjes maar alleen omdat ik het ook als baby heb gehad. Bij de echo konden ze het niet goed zien (snap ik dus al niet waarom er dan uberhaupt een echo moet worden gemaakt) en moesten we ook een foto laten maken. Kleine afwijking. Wij hebben er voor gekozen om er niet mee door te gaan. Dit wel in overleg met de arts het was zo minimaal dat ze het alleen al uit voorzorg deden. Wij hebben toen ook verder gezocht op internet en inderdaad soms is het beter om het bij 6 maanden te doen omdat nu alsnog uit zichzelf goed kan groeien.. Heupdysplasie - Wikipedia Op deze site vind je nog meer informatie. ook als het zo licht is (zoals bij ons) dat je ga twijfelen of het wel nodig is. In ieder geval succes ermee!
hier bij 3 mnd en bij 7mnd.. bij 3 mnd kunnen ze bepaalde afwijkingen al wel zien volgens onze orthopeed, maar niet alles. Hier bleek het trouwens goed te zijn.
Haar afwijking was minimaal..maar wij hebben het wel laten behandelen. Ze hoefde in totaal maar 3 maand in een spreidbeugel. Ik ben blij dat we het toen hebben laten doen.. toen kon ze in principe nog niks qua ontwikkeling.. dus dat hoefde ze dan niet te missen.. En op het laatst ging ze haar echt wel ontwikkelen MET de spreidbeugel. Ze kon er gewoon mee draaien en rollen Het enige nadeel vond ik dat het wel midden in de zomer was.. En ze wel altijd een legging aan moest..omdat het anders ging broeien/zweten onder die bandjes.. De ouders vinden het vaak erger dan de kindjes..