Zoonlief heet dus na 2,5 -3 uur al weer honger/dorst!! Hij is 6wkn en deed het prima om de 4 uur, maar sinds zaterdag weer vaker. S'nachts slaapt hij wel door, dus misschien extra hongerig nu?
Hoeveel drinkt hij nu? En drinkt hij ze helemaal op? Misschien kan je de flesjes wat ophogen of hetzelfde aantal schepjes behouden maar 30cc water extra toevoegen. Dat ze nu meer dorst hebben is normaal
Lijkt mij ook logisch ivm hitte > meer zweten / klammig > meer dorst. Ik zou even wat extra water in de flesjes doen (als ze allemaal leeg gaan)... Kan ook een soort van "regeldag" zijn, want dat kun je met kunstvoeding ook hebben. Je zou de flesjes iets groter kunnen maken. Hoeveel rek heb je nog in het aantal schepjes? Je houden aan het maximaal aantal schepjes is het belangrijkste. Op dit soort warme dagen is het heeeel erg belangrijk dat ze genoeg vocht binnen krijgen!
Hier ook. Dochter is dan wel 4 maandn maar het is met moeite tot de 3 uur te rekken. Ze mag geen verdunde voeding ivm reflux dus dan maar een keer extra de fles ....
Ik zou idd een extra flesje geven ipv meer in de fles. Wij drinken nu ook wat vaker, je hebt gewoon sneller dorst..
Ons zoontje dronk vorig jaar ook zoveel met die hitte. Toen het weer koeler werd kwam hij weer netjes om de 4 uur. Nu drinkt hij ook heel veel water dus gewoon lekker een extra fles geven!